Széll Hajnalka: Számomra kulcsszó a fejlődés

Széll Hajnalka: Számomra kulcsszó a fejlődés
Szerdahelyi Csaba  |  2023. 10. 25., 09:21

Minden kollégához meg kell találni a kulcsot, egyénileg kell definiálni, hogy ki, hogyan tud előre lépni – mondta az Üzletemnek Széll Hajnalka, az Auchan országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatója.

Széll Hajnalka szeptember eleje óta részben új pozícióban dolgozik az Auchannál: hozzá tartozik a vállalat kommunikációjának minden ága. Ennek kimondottan örül, mert nagyon közel áll hozzá a márkamarketing. Úgy gondolja, a legjobb munkahely vagy pozíció is unalmas lehet egy idő után, ez ellen folyamatos fejlődéssel igyekszik tenni. Ha érdekli, hogyan fér meg Hajnalkánál egymás mellett a sport, a kert és a desszert, a választ elolvashatja az Üzletem sorozatának 493. interjújában.

Milyen távra tervez?

– Hosszú távra, és ennek az az oka, hogy szerencsére esélyem sincs belefásulni a feladataimba. Az Auchannál mindig megkaptam a tanulás, a fejlődés és a megújulás lehetőségét, és ez számomra fontos mozgatórúgó. A közelmúltban lezajlott szerkezeti átalakításnak köszönhetően részben egy új pozícióban kell helytállnom, hiszen szeptember eleje óta hozzám tartozik a vállalat kommunikációjának minden ága. Remek és kipróbált csapatok állnak mellettem, én pedig abban látom a szerepem, hogy összefogjam őket, és minden területen erős, integrált kommunikációval juttassuk célba az üzeneteinket vásárlóinknak, munkatársainknak és partnereinknek.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Éppen abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a pozícióváltásomnak köszönhetően két tételt máris kipipálhatok a listámról. Mindig szerettem volna marketinggel és márkakommunikációval foglalkozni, ezt most országos marketing és vásárlói kapcsolatok igazgatóként megtehetem. Ez jelenleg teljesen leköt és izgalommal vágok bele az új feladataimba. Egy következő állomás talán az lehet majd, ha pár évig egy külföldi kiküldetésben is bizonyíthatok. Ebből is látszik, hogy meglehetősen hosszú távra tervezek, hogy visszautaljak az előző kérdésre.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A munkatársaimtól. Elsősorban a közvetlen csapatomtól, akikkel meg tudtunk teremteni egy olyan munkakörnyezetet és légkört, amelyben mindenki szabadon és nyíltan elmondhatta az észrevételeit, ötleteit vagy éppen a kritikáját. Szerintem ugyanis pont ez az előnye a csapatmunkának. Bízom benne, hogy az új pozíciómban is sikerül ez, nemcsak a vezetők körében, hanem az egyes kommunikációs részlegek között is szorosabbá válik a munkakapcsolat.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Először is azzal, hogy olyan összeszokott csapatot igyekszem kialakítani magam körül, ahol mindig lehet számítani a másikra, de az egyéni teljesítményeknek is van tere. A fejlődés nálam kulcsszó, mert szerintem e nélkül a legjobb munkahely vagy pozíció is egy idő után unalmas lesz. Erre különböző módon próbálok lehetőséget adni a munkatársaimnak, mert abban is hiszek, hogy mindenkihez meg kell találni a kulcsot, egyénileg kell definiálni, hogy ki, hogyan tud fejlődni.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ha még egyszer kezdhetném, biztosan marketinges lennék.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ebben talán eddig nem voltam elég tudatos, mert mindig arra koncentráltam, hogy a munkámban a lehető legeredményesebb legyek, és úgy gondoltam, ez majd hozza magával a kapcsolatokat is. Ez részben igaz, de most úgy érzem, a pozíciómmal együtt jár, hogy időt szakítsak a tudatos kapcsolatépítésre is. Elsősorban nem saját, hanem céges érdekből.

Mire sajnálja az idejét?

– Arra, ha be kell kalkulálni a bizalomhiányt, amikor taktikázni kell, mert nem lehet nyílt párbeszédet folytatni valakivel.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az igazságtalanságot nem jól viselem. Viszont az is igaz, hogy konfliktus esetén mindig igyekszem megérteni a másik fél motivációját, és az ő szempontjait is érvényesíteni. Az igaztalan dolgokat tehát nehezen nyelem le, de egyébként mindig arra törekszem, hogy kenyértörés helyett a megértés irányába vigyük el a feszült helyzeteket.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az Auchanban rendszeres az önkéntesség, évente egy szabadnapot biztosítunk is erre a munkatársaknak. Én éppen a napokban vettem részt a Magyar Élelmiszerbank főzésén, amelyen rászoruló családoknak készítettünk paprikás krumplit és kókuszgolyót.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Sportra, utazásra és friss, minőségi alapanyagokra a sütéshez-főzéshez. Mondjuk, nekem van egy elég jó lelőhelyem, úgy hívják: Auchan, és hál’ Isten nem is esik messze a munkahelyemtől…

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Három dolog: a sport, a kert és a desszertek. A legsűrűbb időszakokban is igyekszem legalább heti három alkalommal edzeni, nekem a legjobban a konditermes edzés és a squash jött be, ezekre járok.  A mozgás nemcsak a fizikai erőnlétem miatt fontos, hanem mentálisan is jót tesz. Így van ez a természettel is, imádok kertészkedni! Van otthon egy pici virágos kertem, ami szó szerint és átvitt értelemben is az oázist jelenti nekem. A desszerteket meg imádom, nem is annyira enni, mint inkább készíteni! Szerintem elképesztően kreatív dolog egy hagyományos édességet újragondolni, vagy valami egészen újat alkotni. Minden családi eseményre és baráti összejövetelre én viszem az édességet, ez abszolút az én reszortom. Engem meg az alkotáson kívül az is nagy boldogsággal tölt el, ha gyorsan elfogy.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 12., 09:15
Jelentősen megugrott idén az egyszerűsített foglalkoztatás közterhe, így félő, hogy sokan ismét a bejelentés nélküli foglalkoztatás felé fordulnak. Azok a munkáltatók ugyanakkor, amelyek legálisan is kedvezőbb költségek mellett rugalmasan foglalkoztatható idény- vagy alkalmi munkásokat keresnek, a Trenkwalder prognózisa szerint az eddiginél jóval szélesebb körben fordulhatnak a diákok felé.
2025. 02. 11., 14:20
Február közepéig mindenki megkapja a tavalyi jövedelme, illetve az önkéntes pénztári, nyugdíj-előtakarékossági és nyugdíjbiztosítási befizetései után a munkáltatói, kifizetői és pénztári igazolásokat. Ezek alapján ellenőrizhető az szja-bevallási tervezet és benne a pénztárakba befizetett összegek után járó adó-visszatérítés összege. Az igazolásokat nem kell beküldeni a NAV-hoz, de az elévülési idő végéig meg kell őrizni.
2025-02-11 22:20:00
Elindult a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, valamint a Nemzeti Innovációs Ügynökség „KFI ökoszisztéma fejlesztése” elnevezésű ötmilliárd forintos projektje, amely a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) Plusz keretein belül, a magyar állam támogatásával és az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg.

  Rovathírek: HIPA

A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS