Mehlhoffer Tamás: Enjoy the ride!

Mehlhoffer Tamás: Enjoy the ride!
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 11. 29., 10:41

Nagyon gyorsan tudok dönteni, és ilyenkor általában jobban is, mintha túl sok időm van mérlegelni – mondta az Üzletemnek Mehlhoffer Tamás, a Tungsram Group globális PR és kommunikációs igazgatója.

Mehlhoffer Tamás 20 évig volt újságíró, szerkesztő, főként gazdasági témákban dolgozott. Számos hazai online portál indulásánál bábáskodott. Volt a Haszon magazin főszerkesztője és megyei napilap főszerkesztője is, tartalomgyártó vállalkozást is működtetett, főleg ingatlanpiaci online és nyomtatott kiadványok, rádióműsorok gyártására neves magyar kiadóknak. Néhány éve váltott, PR területre evezett át saját ügynökséggel, majd 2018-ban a GE-től függetlenedő, újjászülető Tungsram Group globális PR és kommunikációs igazgatója lett. Mindig a hasznos, az embereknek segítő tartalomban, kommunikációban hitt, sosem volt az öncélú újságírás híve. Azt mondja: ilyen értékeket kell képviselnie a PR-nak is.

Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 357. interjúja!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Nagyon remélem, hogy még nem értem el karrierem csúcsát. Számos lehetőséget és meghódítandó magasságot látok magam előtt. “Enjoy the ride”, ahogy mondani szokták, és közben felvillannak fényesebb emlékek – inkább így fogalmaznék. Ilyen például, amikor két éve sikerült elérnem, hogy a Tungsrammal kapcsolatos egyik hír olyan lefedettséget kapott az amerikai sajtóban, hogy New York-I Times Square-en, a világ legnagyobb forgalmú közterén is futott a hírtáblákon. De az is szép pillanat volt, jó régen, amikor kezet foghattam a Dalai Lámával.

– Milyen távra tervez? 

Sem a szakmámat, sem jelenlegi állapotában a világot nem látom olyannak, amelyben túl hosszú távon lehetne építkezni. Természetesen a nagyvállalati lét megköveteli a legalább 1-2 éves stratégia kialakítását. A kommunikáció, még ha tematizál is, akkor is reagál valamire, ha másra nem, a korszellemre. Így én inkább a felmerülő lehetőségeket tudom jól kihasználni. Sürgős és nagyszabású megoldásokban jeleskedem vagy “válságos” helyzetekben érzem jól magam. Nagyon gyorsan tudok dönteni, és ilyenkor általában jobban is, mintha túl sok időm van mérlegelni. Ami a személyes terveimet illet, a nemzetközi PR és az ESG-hez kapcsolódó új világ még számos lehetőséget tartogat, így ezekkel mindenképpen sokat fogok foglalkozni a következő években.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

Olyan nemzetközi konferenciát vagy eseményt szervezni itt, Magyarországon, amelyben a világ legnagyobb fenntarthatósági szakértői és celebjei igyekeznek megoldani a klímaválságot és talán valamilyen kézzel fogható, érdemi eredményre is jutnak.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Az ember mindenkitől, akitől valaha tanult, hordoz magában valamit, ezért sok mindenkinek hálás vagyok, még olyanoknak is, akitől csupán azt tudták megmutatni, hogyan nem szabad cselekedni. Az újságírásról a legfontosabbakat első szerkesztőmtől, a legendás Csulák Andrástól tanultam, legutóbb pedig Joerg Bauer, a Tungsram vezére adott esélyt nekem, hogy nemzetközi PR kommunikációban kipróbálhassam magam. Feleségemet, Dórát tudnám még kiemelni: ő már akkor tudta, miként kell fenntartható körülményeket teremteni, úgy felépíteni a környezetünket, hogy valóban értékes életet élhessünk, amikor ez még nem volt a globális közbeszéd tárgya.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait? 

– Igyekszem tágabb összefüggésbe helyezni, hogy mit miért fogunk tenni, mindig megmutatom a célt és a vele járó, szélesebben értelmezett jutalmat is. Ez a racionális érvelésem. Az emocionális részben pedig az út nehézségeit is igyekszem feltárni, mert olyanokkal szeretek dolgozni, akik értelmes mértékig, de hajlandók küzdeni, és tudom, hogy az akadályok legyőzése motiválja őket. Remélem, hogy ez utóbbiban tudok példát mutatni, hiszen amiben tényleg hiszek, azért kiállok és harcolok.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen? 

– Mivel elkötelezett és tudatos kávéfogyasztó vagyok, szívesen kitanulnám a kávépörkölést és egy kávézót is nyitnék. Talán egyszer megteszem. A kávé egyébként a klímaválság egyik nagy próbaköve, hiszen ha nem változtatunk természetpusztító életmódunkon, akkor ez a ma még alapvető fogyasztási cikk hamarosan elérhetetlenül drága, majd csak simán elérhetetlen lesz.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A LinkedIn nagy segítségemre van, de nagyon hiszek a közös ismerősök által összehozott személyes találkozókban. Másik erősnek gondolt fegyverem a kíváncsiság. Olyan nagyon sokan mondják ma a tutit, én viszont szeretek kérdezni és figyelni – részben ezért lettem újságíró annak idején. A másik fél értékeli ezt.

– Mire sajnálja az idejét?

–“Aki huszonnyolc szóban mondja el azt, amit tíz szóban is megtehetne, az egyéb aljasságokra is képes.” Moldova György nem divatos író manapság, de ezt például hibátlanul fogalmazta meg. A 28 szavas merénylőkre nagyon sajnálom az időt.

– Mivel lehet felbosszantani? 

– A szűklátókörűséggel. Azzal, ha valaki nem képes a minimális empátiára, vagy nem képes egy lépést hátralépve a más szemszögből megnézni azt, amit mond vagy tesz.

– Milyen önkéntes munkát vállalna? 

– Vállalok is, szakmai kompetenciámba illő oktatási feladatot, előadást, iskolai mentorálást rendszeresen végzek. AmCham karriernagykövetként pedig pályaorientációs napokon veszek részt az ország több részén is. A gyerekek fejlesztése a legfontosabb kötelesség.

– Mire nem sajnálja a pénzt? 

– Közös családi élményekre, családi házunk fejlesztésére, valamint könyvekre, CD-kre és ritka képregényekre. A feleségem szerint leginkább hifi kábelekre, de erről már leszoktam szerintem.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A Földközi-tenger vidéke és a Dunakanyar. Egy insipiráló életrajzi könyv. Bármi David Bowie-tól. Mostanában újra edzőterembe járok, azok a másfél órák teljesen feltöltenek.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-14 22:30:00
A Napenergia Plusz program folytatása mellett még az idén pályázatot írnak ki azok számára, akik a korábbi elszámolás mellett telepítettek napelemet, ám kiestek a tízéves szaldós időszakból – jelentette be az energiaügyi miniszter.
2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS