Márton Ferenc: Szükségünk van álmokra

Márton Ferenc: Szükségünk van álmokra
Szerdahelyi Csaba  |  2024. 02. 05., 13:10

A jó kapcsolatépítő mindig és mindenhol nyitott a beszélgetésre és mindig hord magával névjegykártyát – mondta az Üzletemnek Márton Ferenc, a Mielemed MPM Kft. értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója.

Márton Ferenc azon dolgozik, hogy a Mielemed Kft. a fenntartható építőipari technológiák jelentős hazai szereplője legyen. Azt mondja, hogy sok embernek lehet hálás két fontos dologért: az átadott tudásért, és azért, mert az általuk elkövetett hibákból is megengedték, hogy tanuljon. Tanulni pedig nagyon szeret, tervbe vette egy-két új szaktudás elsajátítását is. Eddigi tudásának és tapasztalatainak a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége BPVRSZ Fenntarthatósági Vállalkozói Közösségében is nagy hasznát veszik. Ha érdekli, hogy Ferenc mit írt fel a szakmai bakancslistájára, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 506. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Többször éreztem pályafutásom alatt, hogy elértem egyfajta csúcsot az aktuális helyzetemben vagy pozíciómban. Ezek akkoriban minden bizonnyal valóban a hegy csúcsának számítottak, és nem is akarom lebecsülni őket az idő távlatából. A helyzet az, hogy mindig kiderült: arról az elért csúcsról látszanak további lehetséges meghódítható csúcsok. Szívesen emlékszem vissza arra, amikor fejlesztőmérnökként olyat alkottam társaimmal, ami gyártásba került és amit az ügyfél sok évig használt. Műszaki igazgatói kinevezésem és 15 évnyi munkám abban a pozícióban szintén egy karriercsúcsnak minősültek akkoriban.

Milyen távra tervez?

– Jellemzően megvan a napi-heti-havi tervezési ciklusom, de ez nyilván operatív jellegű. Az évet a nyári szabadságok és az év végi ünnepek nagyjából két fő blokkra osztják, ezért a stratégiai terveim itt jelennek meg. És természetesen van tervem arra, hogy hová kívánok eljutni 5 vagy akár 20 év múlva. Utóbbi már az álom kategória, de meggyőződésem, hogy szükségünk van álmokra.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Egyrészt a Mielemed Kft.-t kívánom eljuttatni arra a szintre, ami a vállalati vízióban szerepel, azaz a fenntartható építőipari technológiák jelentős hazai szereplője legyünk. Másrészt mivel imádok tanulni és új dolgokat megismerni, ezért még „bennem van” egy vagy több új szaktudás elsajátítása, akár diplomás képzésben is.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Ez azért nehéz kérdés, mert sok embernek lehetek hálás két fontos dologért: az átadott tudásért, és azért, mert az általuk elkövetett hibákból is megengedték, hogy tanuljak. Édesapámat id. Márton Ferencet emelném ki elsőként, mert nemcsak szülőként, hanem szakemberként, mérnökként, vezetőként és üzletemberként is példaértékű volt számomra. Első munkahelyemen az első vezetőmet, Gazsi Jánost pedig azért említem, mert a vezetői szemlélet, és a szakmai fejlődés fontossága terén kaptam tőle életre szóló útravalót.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Legfontosabbnak tartom talán az érthető és élhető jövőkép folyamatos biztosítását, amihez hozzátartoznak az anyagi célok és a személyes fejlődési távlatok is. A vezetői példamutatás, valamint a folyamatos jó minőségű kommunikáció a másik két alapvető dolog, amik tapasztalataim szerint sikeres motiváló tényezők.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A repülés és az űrtechnika mindig foglalkoztatta az érdeklődésemet. Előbbihez UAV távpilótaként már picit közelebb kerültem, de még mindkettőben végtelen fejlődési lehetőség állhat előttem.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Azt tanultam meg erről, hogy a jó kapcsolatépítő mindig és mindenhol nyitott a beszélgetésre és mindig hord magával névjegykártyát. Mindig keresi a lehetőséget, hogy jobban megismerje és segíthesse a másik embert, ennek alapja pedig a figyelem és az érdeklődés. Én ezek mentén működök a valós életben, úgy tapasztalom, hogy ez remekül működik, és ezt igyekszem átültetni a virtuális térbe, az online szakmai felületekre is, amiket egyébként nagyon kedvelek.

Mire sajnálja az idejét?

– Legjobban a céltalan és felesleges vitára, ami az egóról szól, és ez nem összetévesztendő a konstruktív vitával.

Mivel lehet felbosszantani?

– Talán leginkább az önzéssel, ami egy közösség rovására megy, legyen szó magán vagy szakmai közösségről, vagy akár a közúti közlekedésről.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– A hétköznapokban is igyekszem tenni a szűkebb és nagyobb közösségekért, ahová magam és gyermekeim tartozunk, de ami régóta foglalkoztat, az a tanulási lehetőségekben és életkörülményekben lemaradt emberek segítése lenne.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Semmire, ami családomnak és nekem valódi értéket képvisel, ezek közül kiemelném az egészséget, az élményt és a könyveket.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az utóbbi időben a gyalogtúrák-kirándulások és a kertészkedés léptek ebbe a szerepbe.

(Fotó: Szakács Paul)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-26 20:10:49
A Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara megtartotta hagyományos Gazdasági Évnyitó rendezvényét, amelyen dr. Pogátsa Zoltán közgazdász és Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója tartott előadást, továbbá a VOSZ Veszprém Vármegyei Szervezete és a VKIK együttműködési megállapodását is aláírták.
2024-02-26 19:10:00
A 2023-as év minimális cégszámcsökkenéssel zárult az építőiparban. Az alapítások száma mélypontra, ötezer alá csökkent, míg a megszűnések száma ötezer fölé emelkedett. Az építőipari szektorban tevékenykedő egyéni vállalkozások többsége kivárt, minden hatodik vállalkozó ideiglenesen felfüggesztette tevékenységét.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS