Maráczi Imre: Szeretnék majd ötcsillagos szálloda igazgatója lenni

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 06. 14., 09:30

A legfontosabb az előkészület, a felkészülés, a tervezés – mondja az Üzletemnek adott interjúban Maráczi Imre. A Danubius Hotels Group Corporate Chefje és éttermi igazgatója személyes küldetésnek érzi a szállodaláncnál a minőségi emelkedést.

Maráczi Imrét két éve Európa legjobb séfjének választották, rengetegen gratuláltak neki akkor. Ahogy most is sokan elismerik a munkáját a Danubiusnál, mert ezerrel vetette bele magát a munkába. A szakma és a vendégek hónapról hónapra érezhetik a változásokat, így van ez, ha valaki a konyha „megszállottja”, amihez jó ideje rengeteg egyéb feladat hárul. Anno a Hiltonban beszélgettem vele a kinevezése után nem sokkal. Kíváncsi voltam, ma hol tart? Ha Önt is érdekli, máris tálalom az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 81. interjúját.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Természetesen a jelenlegi, nagyon komplex, megbízatásomat, hogy a DH Corporate Chef-je és éttermi igazgatója lehetek, valamint azt, hogy 2017-ben Európa legjobb chefjének választottak a Marriottnál.

Milyen távra tervez?

– Általában közép-hosszútávú terveket készítek, szeretem azonban, ha nem érnek váratlanul az események. Szakmailag is azt vallom, hogy a legfontosabb a mise en place, az előkészület, a felkészülés, a tervezés.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A fő fókusz jelenleg, hogy megerősítsük szállodaláncunk pozícióját, így személyes küldetésnek tekintem a minőségi emelkedést, innovációt, és az ehhez köthető összes izgalmas teendőt. Egy szép napon szállodaigazgató szeretnék lenni az 5 csillagos nemzetközi szegmensben, ezt mindenképpen szeretném elérni.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Emberileg gyerekkorom óta édesanyámtól, majd feleségemtől, Edinától tanultam. Szakmai téren sokat köszönhetek Rick Enders úrnak (Marriott Budapest volt vezérigazgatója), Jorge Landa-nak (IHG General Managere Clevelandben), Peter Knollnak, aki jelenleg a Hilton Budapest GM-je, valamint Kovács Balázs úrnak, aki potenciált és szövetségest látott bennem a Danubius új F&B arculatának a megvalósításához.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Fejlődési lehetőséget Magyarországon látok inkább. Sok a teendő, de nagyon jó lehetőségek vannak, rengeteg innováció történik, ami fellendíti a vendéglátás szegmenst, így az képes folyamatosan megújulni.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szívesen kipróbálnám magam műszaki területeken, régebben kacérkodtam a repüléssel.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Direkt módon kommunikálok, szakmai körökben szocializálódom.

Mire sajnálja az idejét?

– Utálok dugóban ülni, iszonyatos időpocsékolás.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családomra és utazásra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Nem sorolnám…….. hmmm. Szeretem, mikor rendben, olajozottan és tervszerűen mennek a dolgok.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Rászorulóknak ételkészítés- és osztás, állatok segítése, tengerek megtisztítása.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– A család, egy jó film, az utazás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS