Célom, hogy olyan innovatív, előremutató és ügyfélközpontú megoldásokat vezessünk be a jövőben a customer service területén, amelyekkel globálisan változtatjuk meg az ügyfélélményt – mondta az Üzletemnek Gerzsei Attila, a Gorenje Group Customer Service igazgatója.
Gerzsei Attila úgy látja, hogy nő a tudatos vásárlók száma, ahogy egyre több az okos háztartási eszköz is, igaz, a koronavírus-járvány miatt ez az iparág is alkatrész-hiánnyal küzd. Vagyis bőven van mit (újra)tervezni. Misszióként tekint a munkájára, az élet minden területén nyitott az újdonságokra, így akár a gasztronómiában is szívesen kipróbálná magát. Ha érdekli, hogy Attila mire sajnálja az idejét, a választ megtalálja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 337. interjújában.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Olyan munkát végzek, amely során nap mint nap számos kihívással kell szembenéznem, ezért a jelenlegi pozícióm – melynek keretében a több mint 60 országot magába tömörítő Hisense-Gorenje Europe Group Customer Service vezetését tudhatom magaménak – mindenképp a szakmai életpályám egyik csúcsát jelenti. A feladataim közé tartozik a teljes szerviz-, ügyfélszolgálati es alkatrész-logisztikai tevékenységek irányítása, a globális alkatrészellátás menedzsmentje, a központi raktár tervezési és beszerzési feladatai, valamint készletgazdálkodása, továbbá a szervizhálózat és call centerek működésének koordinálása Európa-szerte és az orosz régióban, illetve a prémium ASKO márka kapcsán az Egyesült Államokban, Dubajban és Dél-Afrikában is.
– Milyen távra tervez?
– A hosszú távú tervezés embere vagyok, így a jelenlegi pozíciómban is legalább 3-5 évre előre gondolkozom.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– A munkámra misszióként tekintek, és hiszem, hogy megfelelő szakmai tudással, valamint belefektetett energiával átütő változásokat lehet elérni. Célom, hogy olyan innovatív, előremutató és ügyfélközpontú megoldásokat vezessünk be a jövőben a customer service területén, amelyekkel globálisan változtatjuk meg az ügyfélélményt, és új dimenziókat nyithatunk a jövő generációja számára. Ha ezt sikerül elérni az elkövetkezendő években, akkor elmondhatom, hogy újabb mérföldkőhöz jutottam a szakmai karrieremben.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Szakmai mentorom nem volt, így az évek alatt megszerzett tudásra és tapasztalatokra építkezve jutottam egyre feljebb a ranglétrán, illetve természetesen a kollégákkal való közös munka és az együttes tanulás is nagyban hozzájárult a folyamatos inspirációhoz és fejlődéshez.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Meglátásom szerint a jó vezető amellett, hogy szakmailag példát mutat, bevonja a kollégáit a rövid- és hosszú távú stratégiai tervezésbe is, hiszen a közös munka sikere extra motivációul szolgál. Emellett nagy hangsúlyt fektetek arra is, hogy bármikor fordulhassanak hozzám a kollégák, legyen szó akár szakmai, akár személyes kérdésekről.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Ha váltanék, akkor egy teljesen más területen, a gasztronómiában próbálnám ki magam. Az élet minden területén nyitott vagyok az újdonságokra, és úgy érzem, az érdeklődésemet a konyhaművészetben is jól tudnám hasznosítani: egy saját elképzelés alapján megvalósított, vendégközpontú vendéglátóhely nyitása régóta szerepel a bakancslistámon.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Elsősorban a személyes kapcsolatépítés híve vagyok, de szívesen és gyakran használom a különböző digitális platformokat is – utóbbira a munkám természetéből adódóan nagy szükség is van.
– Mire sajnálja az idejét?
– A pontosság nagyon fontos számomra, ehhez tartom is magam, és elvárom a munkatársaktól, valamint az üzleti partnerektől is. A késésekből adódó elvesztegetett percekre sajnálom igazán az időt.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Hosszú évek tanulása és önismereti gyakorlatai után elmondható, hogy impulzív, de alapvetően türelmes típus vagyok, kevés olyan dolog van, amivel igazán fel lehet bosszantani. Talán a tájékozatlansággal és a tudatlansággal párosuló arroganciát emelném ki – ezen időnként fel tudom húzni magam.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Véleményem szerint sokat mond egy társadalom fejlettségéről, hogy a tagjai milyen mértékben képesek önkéntes tevékenységükkel hozzájárulni mások életének jobbá tételéhez. A karitatív tevékenységek közül leginkább a fogyatékkal élők, valamint az állami gondozott gyermekek segítésében veszek részt évek óta, az őket támogató munkát igazán értékesnek és nemesnek tartom.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Az egyik kedvenc időtöltésem, amire pénzt is szívesen áldozok a szabadidőmben, az az utazás. Szenvedélyem az idegen kultúrák megismerése, eddig közel 150 országba sikerült már eljutnom, és remélem, a jövőben is tovább bővíthetem majd a listát.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– A legjobban a családommal töltött idő kapcsol ki, de szeretek a természetben is lenni, és a sport is aktív része a napjaimnak. Újabban a bicikli, azon belül is az e-bike-ozás a kedvenc mozgásformám, amely nemcsak kikapcsol, de némi adrenalinnal is feltölt.
(Fotók: Gorenje)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.