Fehér Zsolt: Minden vezető azzal motivál, ami neki is jó

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 03. 03., 10:00

Évek óta napi kapcsolatban vagyok a világ egyik legnagyszerűbb HR tudósával – mondta az Üzletemnek Fehér Zsolt nemzetközi HR szakértő.

Fehér Zsolt nemzetközi HR szakértő több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik a HR tanácsadási ágazatban. A Hogan Assessment, a világ legnagyobb független személyiségteszt-fejlesztő és HR tanácsadó cégének európai igazgatója, a budapesti Corvinus Egyetem előadója és a magyar startup vállalkozások legnagyobb inkubátorházának, a Design Terminálnak mentora. A JCI (Junior Chamber International) szenátora, valamint a YPO (Young Presidents Organization) tagja. Az Amerikai Kereskedelmi Kamara HR Bizottságának közel 5 évig volt az elnöke. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 152. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A hegymászóknak sem a Mount Everest számít, sok kis csúcs van. 2009-ben fontos pillanat volt Magyarország legnagyobb vezetői konferenciájának szervezése (2500 résztvevő, 60 országból), de csúcspont a mostani pozícióm is a világ egyik legnagyobb HR tanácsadó, viselkedés előrejelző cégének globális üzletfejlesztése és ebből kifolyólag világutazás, előadások ezer fős közönségnek.

Milyen távra tervez?

– 1 órára és 50 évre. Mikor minek van létjogosultsága.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Afrika HR tanácsadó iparágának fejlesztése. Dél-Afrika és a Mahreb országok mellett sok tennivaló van...

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Egyértelműen Dr. Robert Hogan-től. Immár évek óta napi kapcsolatban vagyok a világ egyik legnagyszerűbb HR tudósával, akivel a filmművészettől a globális napi politikáig, mindenről lehet beszélgetni.

Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Minden vezető (akár bevallja, akár nem) azzal motivál, ami neki is jó. Vannak kampányszerű tudatos akciók, de hosszú távon az marad, amit a vezető is szeret. Nálam ez a flexibilitás, a hedonizmus és az felhatalmazás.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Sokáig régész szerettem volna lenni, de azzal tántorítottak el, hogy nem tudok rajzolni. Ha van egy Indiana Jones kaland, küldjék a taxit, már indulok is a repülőtérre.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Szépen lassan. Elvem a sok nyárs tűzbe tartása. Valamelyik hús hamarabb megsül, valami soha.

Mire sajnálja az idejét?

– Semmire. Még az autómosásnak is van értelme, és a látszólag legfurább embertől is lehet tanulni valamit.

Mivel lehet felbosszantani?

– Késéssel. Hatékonytalansággal.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Évtizedek óta segítek. Legyen az malária ellenes program keretében részt venni a Budapest-Bamako rally-n vagy adakozás. Évek óta segítek pro bono alapon startup vállalkozásoknak.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Jó borokra és éttermekre. Bár a nagy truváj nem abban van, hogy egy 200 eurós bor valószínűleg nem lesz rossz, hanem ha egy 5 eurós bort találok, ami kitűnő.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Jó filmek és a golf.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS