Tony Nicol: Aki nem jobb napról napra, az megszűnik jónak lenni

Tony Nicol: Aki nem jobb napról napra, az megszűnik jónak lenni
2022. 02. 02., 15:58

A LEAX nemzetközi vállalatcsoport 2022 februárjában ünnepli megalapításának 40. évfordulóját. A négy évtizedes növekedés és siker tükrében a LEAX globális belső kampánnyal mond köszönetet dolgozóinak a közösen elért eredményekért, melyekben a magyarországi leányvállalat, a LEAX Hungary Zrt. is jelentős szerepet vállalt.

A Leax Group a fémmegmunkálás világszerte elismert specialistája, mely elsősorban a haszon- és személygépjármű-iparban, a kemény és lágy CNC-megmunkálás területén kínál professzionális megoldásokat, beleértve a precíziós fogazott alkatrészek gyártását, az indukciós és betétedzést, valamint a felületkezelést és összeszerelést.

A családi műhelytől a globális vállalatcsoportig

A LEAX 1982-ben családi vállalkozásként kezdte meg működését Svédországban. A cég ma már globális jelenléttel büszkélkedhet a két alapító-tulajdonos, Lennart Berggren and Axel Seger innovatív személetének köszönhetően, akik a kezdetekkor talán nem is álmodtak arról, hogy az egy köszörűgéppel induló, 150 m2-es műhely négy évtized alatt 1100 főt foglalkoztató, 170 millió euró éves forgalmú, nemzetközi vállalattá fejlődik.

A LEAX jelenleg 6 országban (Brazília, Kína, Lettország, Magyarország, Németország és Svédország) összesen 8 saját gyárral és 1 beszerzési irodával (India) rendelkezik; ezenkívül tulajdonrésze van 3 svédországi gyárban is. Személy- és haszongépjármű-ipari, bánya- és építőipari, valamint általános ipari és mezőgazdasági gépgyártóipar beszállítóként a cégcsoport termékei 40 országba közvetlenül, több mint 150 országba pedig kereskedelmi partnerein keresztül jutnak el.

Magyarországon is sikertörténet

A LEAX 2013 óta van jelen Magyarországon. A mezőkövesdi LEAX Hungary Zrt.  több, mint 200 munkatársa foglalkozik fémforgácsolással, elsősorban az általános gépipar területén. A cégcsoporthoz hasonlóan a mezőkövesdi gyár fő profilja is a CNC megmunkálás, ezen belül az esztergálás, a marás, a köszörülés, valamint az egyszerű összeszerelés.

A mezőkövesdi telephely fejlődése az első naptól kezdve figyelemre méltó. A siker azonban nem csak a megrendelési volumen és a bevételek növekedésében mérhető: legalább ilyen fontos mutató a csekély fluktuáció, ami a vállalatcsoportra egyébként is jellemző, és stabil alapot biztosít a hazai menedzsment ambiciózus növekedési terveihez.

Évfordulós kampány: fókuszban az ember

A jubileumi kampány rávilágít a skandináv vállalati kultúrára és értékrendre, melyek a LEAX mindennapjait világszerte átszövik. A kampánnyal a vállalatvezetés nemcsak a munkatársak elkötelezettségét és hozzáállását köszöni meg, hanem elismeri az emberközpontú szemlélet fontosságát, mint az eddigi sikerek kulcsát és a jövőbeli fejlődés zálogát.

„Aki nem jobb napról napra, az megszűnik jónak lenni. A mi termékünk az innováció. Műszaki tökéletességre törekszünk, és ennek az alapját hozzáértő és elkötelezett munkatársaink jelentik. Meghatározó értékeink a tisztelet és bizalom, valamint az odafigyelés ügyfeleinkre” – nyilatkozta Tony Nicol vezérigazgató.

Bár a LEAX három kontinensen van jelen és nemzetközi vállalatként határozza meg magát, máig megőrizte a kis családi vállalkozás értékeit: a megbízhatóságot, a kiváló termékeket és az emberközpontú vállalati kultúrát. A nemzetközi piacokat célzó, fejlett gyártási megoldásai mellett a LEAX ezekre a tulajdonságokra alapozva kívánja globális jelenlétét növelni, valamint a tervezés, fejlesztés és iparosítás területén kivívott vezető szerepét erősíteni. Ezek a nagyívű célkitűzések magukban foglalják a legmodernebb technológiákat, az automatizálást, a fenntarthatóságot, a karbonkibocsátás csökkentését és a gyártási kapacitások bővítését.

A hatékony működés, az alacsony munkaerő-fluktuáció, a karcsú vállalati struktúra és az agilis döntéshozatali folyamatok közösen támogatják a LEAX növekedési céljait.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS