Több mint félezer kilométer útfelújításon most is dolgoznak

2021. 09. 01., 14:00

Mintegy 900 kilométeren fejeződtek be augusztus végéig vagy zajlanak jelenleg is útfelújítások az ország minden részében. A 2021-re tervezett ezer kilométernyi út több mint harmada már elkészült. Az elért előrehaladásnak megfelelően az egész éves mérleg az eredeti célkitűzésnél többet mutathat majd – közölte szerdán az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

A közlekedési hálózatok megfelelő műszaki állapota fontos a magyar emberek, a vállalkozások és az egész gazdaság számára. Az elmúlt évtizedben több mint 6000 kilométernyi útszakaszt tettek rendbe, az elvégzett beruházások értéke 755 milliárd forint volt. A 2010 előtt felhalmozódott karbantartási lemaradás ledolgozása mindmáig rengeteg feladatot jelent.

Közölték, a kormány több programban, jelentős részben hazai forrásból támogatja a fokozatos előrehaladást. A tavasszal tömegesen megindult útfelújítások kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik az autózást, buszozást. A felújítások elsősorban vidéken, a kistelepüléseken javítják a helyi életminőséget.

A közlemény idézi Mosóczi Lászlót, az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát, aki elmondta: „a kivitelezők a nyár végéig 330 kilométeren végeztek feladataikkal, további mintegy 560 kilométeren pedig most is dolgoznak. Ha az eddigi tempóban haladunk tovább, az idei beruházások összesen akár 1250 kilométeren javíthatják elsősorban az alsóbb rendű közutak szolgáltatási színvonalát. A tavalyit így mintegy két és félszeresen meghaladó mennyiségű fejlesztés évtizedes rekordot jelentene.”

A nyári hónapokban készült el többek között a Gyula-Makó összekötő út közel 8 kilométeres, a Szarvas-Szentes és a Tokaj-Taktaharkány összekötő utak hozzávetőleg 6 kilométeres, a Nagybajom-Lábod, a Nyírbátor-Nyírábrány és a Szarvaskő-Vadna összekötő utak mintegy 5 kilométeres szakaszainak rendbetétele. Júniustól augusztusig összesen 260 kilométernyi fejlesztés ért el a műszaki átadásig a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban.

Szilvai József Attila, az országos közútkezelő vezérigazgatója a közleményben kiemelte: „útüzemeltetői szempontból is nagyon örvendetes, hogy az előzetes tervekhez képest több, főleg mellékúti felújítás valósulhat meg idén. A beruházásoknak köszönhetően az érintett szakaszokon nő a forgalombiztonság, nagymértékben javul az út szolgáltatási színvonala, és rövidülnek az utazási idők. A megújuló utak hozzájárulnak a térségi központok, óvodák, iskolák, munkahelyek, közintézmények gyorsabb, biztonságosabb és kényelmesebb eléréséhez.” (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-02-29 13:10:00
2024. március 1-jén módosul az UJEGYKE-nyomtatvány, ettől az időponttól már külön is bejelenthető állandó meghatalmazás az áruk uniós vámjogi státuszáról szóló igazolás (T2L vagy T2L/F) kiadásával kapcsolatos ügyek intézésére – hívta fel a figyelmet az adóhivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS