Magyarország vezető BPO vállalata, a Process Solutions (PS) munkatársait már részben automatizált karakterfelismerő és dokumentumfeldolgozó rendszer támogatja.
A nagyvállalati könyvelés és bérszámfejtés meglehetősen kapacitásigényes feladat. A dokumentumok pontos adminisztrációja, digitalizálása és feldolgozása olyan terület, amely jelentős emberi erőforrást igényel, ráadásul monoton feladat. A PS évek óta dolgozik azon, hogy pontos és megbízható digitális megoldással könnyítse meg kollégái munkáját, akik az így felszabaduló erőforrásokat szakmai gondolkodást igénylő feladatokra fordíthatják.
Sólyom Attila, a PS Folyamatoptimalizációs szakértője elmondta, hogy a vállalat napi munkafolyamatainak megkönnyítésére szakmájának élvonalába tartozó megoldásként éles üzemben is bevezette a PS OCR-t. Az új eszköz egyrészt támogatja az automatikus karakterfelismerést (OCR), képes a dokumentumok automatikus felismerésére és osztályozására, valamint fel is képes dolgozni őket.
„A PS OCR jelentősen megkönnyíti a munkánkat, mivel szabadon paraméterezhető, tanítható és integrálható más rendszerekkel és adatbázisokkal. A PS OCR-t kezelő kollégának mindössze annyi a dolga, hogy mintadokumentumok segítségével betanítja a szoftvert bizonyos típusú szövegformák és kulcsszavak felismerésére és kezelésére. Ezt követően már minden automatikusan történik. Úgy vélem, hogy a jövőben az ilyen rendszerek jelentős hatékonyságnövekedést hoznak majd a vezető piaci szereplők életében" – mondta Sólyom Attila.
Az új megoldás előnyei közé tartozik a kényelem és a hatékonyság mellett a hibás rögzítések előfordulásának csökkenése. „Természetesen a rendszer jelenleg még folyamatos emberi felügyelet mellett működik, de a 2 éves fejlesztési-, tanítási- és integrációs fázis már véget ért, használata már élesben zajlik több nagy tranzakciószámú ügyfél esetében, és nagyon jók az eddigi tapasztalataink.”
A rendszert egy szakértői csapat felügyeli, ahol központosítva történik az adatok kinyerése és begyűjtése. „A PS OCR önmagában nem nyújtana jelentős segítséget egy tapasztalt adatrögzítőhöz képest, azonban mivel sikerrel integráltuk a különböző rendszereinkhez és adatbázisainkhoz, jelentős hatékonyságnövekedést várunk tőle a következő években” – tette hozzá a szakember.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.