Ősztől folytatódnak a Nemzeti Innovációs Ügynökség külpiacra lépést segítő workshopjai

2024. 07. 17., 18:40

Augusztustól ismét elindulnak a külpiaci megjelenésre felkészítő workshopok, amelyekre a Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) várja az innovatív vállalkozások és startupok jelentkezését.

A tavaszi indulás óta csaknem 30 innovatív vállalkozás vett részt a NIÜ külpiacra lépést segítő programján, az XPAND-en. Közülük 10 vállalkozás nemzetközi innovációs és technológiai rendezvényekre is eljutott, amelyeken csaknem 200 üzleti tárgyalás jött létre külpiaci partnerekkel.

Szeptemberben újra Kínában, majd a következő hónapokban Németországban, Kazahsztánban, az Amerikai Egyesült Államokban és Szingapúrban is lehetőség nyílik a bemutatkozásra és üzleti kapcsolatépítésre – olvasható az NIÜ közleményében.

Az XPAND programsorozat segítségével a NIÜ innovatív mikro-, kis és középvállalkozásokat, illetve startupokat segít gyakorlati példákon keresztül megismerni a nemzetközi piacra lépés folyamatát, annak kihívásait és azt is, hogy a különféle országokban milyen sajátosságokra kell odafigyelniük.

A program elméleti része három elemből áll. Az első a helyzetfelmérés, ahol kiderül, jelenleg hol tartanak a jelentkező vállalkozások és milyen feladatokat kell elvégezniük a nemzetközi piacra lépéshez. A második során konkrét gyakorlati és módszertani ismeretekre tehetnek szert, a harmadik pedig a kiválasztott célpiacokkal kapcsolatos tudás elsajátításáról szól.

Ezt követően a legfelkészültebb jelentkezők a NIÜ segítségével a legjelentősebb globális piacokra is eljuthatnak. A program jelenleg néhány fejlettség, növekedési potenciál, illetve speciális ágazati lehetőségek szempontjából kiemelkedő piacot és azok nemzetközi közönséget vonzó kiállításait célozza meg: az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Szingapúrt, Németországot, Kínát és Kazahsztánt.

Bódis László, a NIÜ vezérigazgatója, aki egyben a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) innovációért felelős helyettes államtitkára a közleményben elmondta: „a Nemzeti Innovációs Ügynökség kiemelt célja, hogy minél több innovatív magyar vállalkozásnak segítsen piacra lépni, lehetőség szerint nemzetközi színtéren is. Célunk, hogy minden évben legalább 100-150 innovatív vállalatnak adjunk át tudást a külpiacra lépésről, és a legfelkészültebb 30-50 vállalatot pedig el is juttassuk a számukra releváns célpiacokra”.

A résztvevők visszajelzése alapján az XPAND programsorozat feltárja annak lehetőségét, miként lehet minél kisebb erőfeszítéssel, hatékonyan eljutni arra a pontra, ahol a nemzetközi ügyfelek automatikusan elkezdik keresni a magyar termékeket. Az XPAND segítséget nyújt a külpiaci tervek kialakításához és annak a tudatnak a megerősítéséhez, hogy a külpiacra készülő nincs egyedül, mert mögötte van egy támogató és szakértői közösség.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS