Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat
2022. 05. 27., 10:57

A Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott „találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti.

Jelentős nemzetközi sikert könyvelhet el a magyar Gravity R&D. A perszonalizációval foglalkozó informatikai gyártó cég saját fejlesztésű szolgáltatásával az e-kereskedelem és a digitális média szereplőit segíti, hogy testreszabott ajánlatokat adhassanak a vásárlóiknak és ezzel növeljék forgalmukat. Az adattudomány és a gépi tanulás szakértői által 2007-ben alapított Gravity R&D-t most felvásárolja az amerikai Nasdaq tőzsdén jegyzett Taboola.

A Taboola az egész nyílt weben (open web) nyújt személyre szabott ajánlásokat, és segíti a felhasználókat a számukra érdekes dolgok felfedezésében. Ebben a szegmensben a Taboola a globális piac egyik legjelentősebb szereplője.

Pontos iránytű az online birodalomhoz

Az amerikai céghez jól passzol a magyar cég által fejlesztett, mélytanuláson alapuló Yusp szolgáltatás. A Gravity R&D kezdeti ismertségét azzal szerezte, hogy alapítói holtversenyben az első helyen végeztek a Netflix streamingszolgáltató által kiírt „Netflix Prize” nemzetközi gépi tanulási versenyén, amelynek célja a Netflix ajánlási technológiájának javítása volt, vagyis olyan tartalmak ajánlása, hogy a Netflix felhasználói minél tovább maradjanak előfizetők.

A Tikk Domonkos, Takács Gábor, Pilászy István és Németh Bottyán által alapított Gravity R&D-nek mára több mint 20 országban vannak ügyfelei, és jelenleg havonta több mint 35 milliárd ajánlást biztosít a kiskereskedelem, az e-kereskedelem és a digitális média vezető szereplőinek, többek között a Deutsche Telekom Magyarországnak, a spanyol piacvezető médiacsoportnak (La Vanguardia), vagy a legnagyobb török online piactérnek (n11.com).

Fejlesztői központ jön Magyarországra

A Taboola nem áll meg a Gravity R&D felvásárlásánál: a folyamatban lévő akvizíció keretében magas hozzáadott-értékű fejlesztői központot hoz létre Magyarországon. Az akvizíció része az amerikai cég céljának, hogy évente 100 millió dollárt – 36 milliárd forintot – fektessen be a kutatás-fejlesztésbe.

„A technológiába – mind a csapatba, mind az általuk készített szoftvertermékekbe – történő beruházásaink továbbra is stratégiai előnyt biztosítanak a Taboolának” – mondta Adam Singolda, az amerikai vállalat vezérigazgatója és alapítója.

Hozzátette: „A Gravity R&D befogadása a Taboola családjába azt jelenti, hogy a Taboola még pontosabb ajánlásokat tehet, és még jobban teljesíthet olyan területeken, mint a dinamikus kreatív optimalizálás és a személyre szabás, így pedig jobb eredményeket tud elérni a hirdetők számára, különösen az e-kereskedelem területén. Egy olyan magasan képzett csapatnál, amely éveket töltött ennek a technológiának a tökéletesítésével, nem volt alkalmasabb vállalat arra, hogy segítse a sikerünket ezen a területen.”

Tikk Domonkos, a Gravity R&D vezérigazgatója a felvásárlást és a Taboola fejlesztői bázisról szóló döntését kommentálva azt mondta: „Az e-kereskedelem és a digitális médiaszolgáltatás területén az ügyfelekért folytatott verseny továbbra is az ügyfélélmény és a testreszabás körül forog. Az elmúlt 12 évet a márkák életét megkönnyítő technológia fejlesztésével töltöttük, és a Taboolával együtt izgatottan várjuk, hogy ezt a technológiát több nagyságrenddel nagyobb új ügyfélkörhöz juttathassuk el”.

A zártkörű tranzakció részletei nem publikusak, a felvásárlás várhatóan 2022 második negyedévének végén vagy a harmadik negyedévének az elején zárul le.

(Fotó: Gravity R&D)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 09. 19., 10:49
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége és a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége szervezésében 2022. szeptember elején Budapesten tanácskozott a genfi székhelyű Munkaadók Nemzetközi Szövetségének Európai és Közép-Ázsia csoportja. A konferencián, amelyre 35 országból érkeztek küldöttek, a VOSZ-t dr. Kovács Patrik és Barabás Tamás társelnökök, valamint Varga Julianna nemzetközi és oktatási igazgató képviselte, aki egyben az esemény egyik szervezője is volt. A rendezvényről őt kérdeztük.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 09. 23., 12:05
epizód: 2022 / 9   |   hossz: 18:38
Milyen a gazdaság, a vállalkozások helyzete Covid után, a háború és az energiaválság árnyékában? Mekkora sokkokat okozott az elmúlt pár év? Nyílnak-e kivezető utak az európai és a magyar gazdaság előtt? Hogyan segítheti a kilábalást az államilag támogatott Széchenyi Hitel MAX program? A kérdésekre Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója válaszol.
2022. 07. 26., 10:30
epizód: 2022 / 8   |   hossz: 20:30
Milyen új utakat nyitott az internet a csalók előtt? Hogyan azonosíthatjuk vállalkozóként az átverési kísérleteket? Mikor kell szakértőhöz, esetleg egyenesen a rendőrséghez fordulnunk? És mitől menthet meg bennünket egy kis önképzés? Dr. Kocsis Ildikó ügyvéd olyan céges csalásokra is felhívja a figyelmet, amelyek még a hozzáértők előtt sem feltétlenül nyilvánvalóak.
2022. 06. 26., 09:15
epizód: 2022 / 7   |   hossz: 21:02
Milyen volt a Hannoveri Technológiai Kiállítás és Vásár a Covid után, de háborús időben? Hol tart az ipar 4.0 napjainkban, melyek a digitalizáció legfontosabb új irányai? Mit jelent a virtuális üzembe helyezés? Hogyan hat az automatizálás a munkaerő-piacra? Hogyan szimulálható a Marsra szállás? Mit jelent Európa egyik legnagyobb ipavállalatának, hogy kivonul az orosz piacról, ahol 1851 óta jelen volt? A kérdésekre Jeránek Tamás, a Siemens Zrt. vezérigazgatója válaszol.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS