Nem bír el naponta négyezer személyautót a medvei híd?

2019. 02. 05., 14:45

A Magyar Közút Zrt. forgalomszámlálási adatai szerint naponta átlagosan 5321 jármű használja a medvei hidat, amelyből mintegy négyezer személyautó és kisteherautó, ezer pedig teherautó.

A 70 éves medvei híd rossz állapotban van, 2016-ban több hétre le is kellett zárni. A korábbi felújítások során rossz minőségű volt a beton, hiányzott vagy hiányos volt a szigetelés, ami miatt a víz és a jég komoly károkat okozott - írja a Kisalföld.

A szlovák közútkezelő az állapotuk szerint hét kategóriába sorolja a szlovák hidakat. Az utolsó három a „rossz", a „nagyon rossz" és a „katasztrofális". Az átkelőkből összesen 8066-ot tartanak számon, ezek több mint 12 százaléka tartozik e három kategória valamelyikébe.

Az értékelés szerint a medvei híd a „nagyon rossz" minősítést kapta. A Modern Városok Programban négysávosra bővítik a Győr és Dunaszerdahely közötti utat, így a hidat is, de a megoldásról még nem született döntés.

A magyar fél ragaszkodik ahhoz, hogy a fejlesztés, bővítés ideje alatt a közúti kapcsolat nem szűnhet meg.

Fotó: MTI

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS