Negyedik lett a MÁV-Start a kerékpárosbarát vasutak között

2021. 07. 23., 13:30

A MÁV-Start a 4. helyezést érte el az Európai Kerékpáros Szövetség 2020-as, egész Európát átfogó vizsgálatában, amely kerékpárosbarát szempontok alapján rangsorolt a kontinensen 69 vasúttársaságot, azt vizsgálva, mennyire egyszerű a kerékpáros közlekedés vonattal – közölte a vasúttársaság az MTI-vel pénteken.

A cég olyan fontos európai szolgáltatókat előzött meg, mint ÖBB és a Deutsche Bahn.

A MÁV-Start 50 pontból 34-et elérve lett a negyedik. A közleményben megjegyzik, hogy egyik szolgáltató sem érte el a maximális pontot, ami azt jelenti, hogy sok feladat áll még a vasúttársaságok előtt.

Az egyes vonatokon átlagosan rendelkezésre álló kerékpáros helyek számában az elérhető legtöbb pontot szerezt meg a MÁV-Start, ezzel az elsők között szerepelt az NS-DB (IC Berlin), az SBB (Svájci Vasutak) és a Slovenske zeleznice (SZ, Szlovén Vasutak) mellett. Ezek a szolgáltatók átlagosan 10 vagy több kerékpárhelyet biztosítanak a járataikon.

A magyar vasúttársaság járatain a kerékpárokat nem kell sem összecsukni, sem szétszerelni az éjszakai járatok kivételével. A hazai elővárosi vonalakon 5-12, az InterCity és gyorsvonatokon 8-28 a szezon függvényében, a regionális vonatokon 2-16, a nemzetközi járatokon pedig 5-16 bicikli szállítható. A tanulmányban vizsgált 69 vasúttársaság és szolgáltató 22 százalékának nincs kerékpárszállítási szolgáltatása.

A kerékpárhely-foglalás díja, kerékpárjegy értékelésben a MÁV-Start 5-ös skálán a 4-es, a többség, 64 százalék 3-5 pontos értékelést kapott, de a jegyárakat abszolút mértékben mérték a felmérés során. A kerékpárhelyjegy díja a belföldi járatokra távolság függvényében változik, a nemzetközi díjak ára 5-10 euró.

Hosszú távú fejlesztési programjának célja, hogy minden vonaton biztosított legyen a kerékpárszállítás. A szolgáltatást az utóbbi években több mint félmillióan vették igénybe országszerte, a vasúttársaság közel 700 kerékpárszállítási lehetőséggel is rendelkező járművét használva.

Az idén eddig már 343 ezren szállítottak kerékpárt vonattal, 29 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. Az egyik kiemelkedő célpont a Balaton, az ide utazó biciklisek számára új típusú, olcsó, egy útra szóló Balaton kerékpárjegyet vezettek be, amelyből egy hónap alatt több mint 27 ezer kelt el. Június 16-tól tesztjelleggel a Volánbusz egyes buszjáratain is lehet biciklit szállítani.

A kerékpáros turisták könnyebb utazása érdekében a Balaton, a Tisza-tó és a Velencei-tó térségében is nagyobb kapacitást nyújt  a MÁV-Start, emellett stratégiai megállapodást kötött a Magyar Kerékpárosklubbal a vasút és kerékpáros közlekedés népszerűsítésére. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 30., 18:05
A tervek szerint július 1-jén életbe lépő törvényjavaslat már most változásokat indított el a hazai ingatlanpiacon. A szabályozás különösen az agglomerációs településeken, valamint a kiemelt nyaralóövezetekben, a Balaton és a Velencei-tó környékén okozott árakban és keresletben is fordulatot. A Duna House ezért a helyi viszonyokat jól ismerő ingatlanszakértőket is megkérdezte.
2025-05-29 22:15:41
A Vám, Jövedéki és Adóügyi Szolgáltatók Szövetsége 2025. június 12-én EPR szakmai konferenciát szervez, melyre szeretettel meghívunk minden kedves érdeklődőt.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS