Negyedik lett a MÁV-Start a kerékpárosbarát vasutak között

2021. 07. 23., 13:30

A MÁV-Start a 4. helyezést érte el az Európai Kerékpáros Szövetség 2020-as, egész Európát átfogó vizsgálatában, amely kerékpárosbarát szempontok alapján rangsorolt a kontinensen 69 vasúttársaságot, azt vizsgálva, mennyire egyszerű a kerékpáros közlekedés vonattal – közölte a vasúttársaság az MTI-vel pénteken.

A cég olyan fontos európai szolgáltatókat előzött meg, mint ÖBB és a Deutsche Bahn.

A MÁV-Start 50 pontból 34-et elérve lett a negyedik. A közleményben megjegyzik, hogy egyik szolgáltató sem érte el a maximális pontot, ami azt jelenti, hogy sok feladat áll még a vasúttársaságok előtt.

Az egyes vonatokon átlagosan rendelkezésre álló kerékpáros helyek számában az elérhető legtöbb pontot szerezt meg a MÁV-Start, ezzel az elsők között szerepelt az NS-DB (IC Berlin), az SBB (Svájci Vasutak) és a Slovenske zeleznice (SZ, Szlovén Vasutak) mellett. Ezek a szolgáltatók átlagosan 10 vagy több kerékpárhelyet biztosítanak a járataikon.

A magyar vasúttársaság járatain a kerékpárokat nem kell sem összecsukni, sem szétszerelni az éjszakai járatok kivételével. A hazai elővárosi vonalakon 5-12, az InterCity és gyorsvonatokon 8-28 a szezon függvényében, a regionális vonatokon 2-16, a nemzetközi járatokon pedig 5-16 bicikli szállítható. A tanulmányban vizsgált 69 vasúttársaság és szolgáltató 22 százalékának nincs kerékpárszállítási szolgáltatása.

A kerékpárhely-foglalás díja, kerékpárjegy értékelésben a MÁV-Start 5-ös skálán a 4-es, a többség, 64 százalék 3-5 pontos értékelést kapott, de a jegyárakat abszolút mértékben mérték a felmérés során. A kerékpárhelyjegy díja a belföldi járatokra távolság függvényében változik, a nemzetközi díjak ára 5-10 euró.

Hosszú távú fejlesztési programjának célja, hogy minden vonaton biztosított legyen a kerékpárszállítás. A szolgáltatást az utóbbi években több mint félmillióan vették igénybe országszerte, a vasúttársaság közel 700 kerékpárszállítási lehetőséggel is rendelkező járművét használva.

Az idén eddig már 343 ezren szállítottak kerékpárt vonattal, 29 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. Az egyik kiemelkedő célpont a Balaton, az ide utazó biciklisek számára új típusú, olcsó, egy útra szóló Balaton kerékpárjegyet vezettek be, amelyből egy hónap alatt több mint 27 ezer kelt el. Június 16-tól tesztjelleggel a Volánbusz egyes buszjáratain is lehet biciklit szállítani.

A kerékpáros turisták könnyebb utazása érdekében a Balaton, a Tisza-tó és a Velencei-tó térségében is nagyobb kapacitást nyújt  a MÁV-Start, emellett stratégiai megállapodást kötött a Magyar Kerékpárosklubbal a vasút és kerékpáros közlekedés népszerűsítésére. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS