MONO-Ipolyfabric: belga-magyar út a Dunakanyarból a világ élvonalába

MONO-Ipolyfabric: belga-magyar út a Dunakanyarból a világ élvonalába
2024. 01. 25., 16:10

A prémium autómárkák számára belső díszítőelemeket gyártó MONO-Ipolyfabric világszerte ismertté tette Ipolytölgyes nevét.

„Az autóinkból lassan nappali lesz, a belső dizájn egyre nagyobb súllyal esik latba. Ezen mi csak nyerhetünk. Hiszen ami ma elég jó, holnap már nem lesz az” – vallja François Bandura, aki már a múlt évezredben „beleszeretett” Magyarországba. A MONO Ipolyfabric tulajdonos-vezérigazgatója a Dunakanyar egyik kis községében, Ipolytölgyesen hozta létre azt a céget, amely ma már – többek között – az Aston Martin, az Audi, a Porsche, a Lamborghini és a Jaguar Land Rover beszállítója.

A gyártócsarnokok – mint arról a HIPA Stories beszámolójában olvashatunk – nagymértékben automatizáltak, a festéstől a hajlításon át a formázásig számos feladatot robotok végeznek. Ez a cég filozófiájából adódik: a lehető legtöbb folyamatot automatizálják, és folyamatosan új technológiákat vezetnek be. Természetesen az emberi munkára is szükség van az üzemben: operátorokra, akik felügyelik a gépeket, ellenőrzik a minőséget, kezelik a készleteket és megoldják azokat a feladatokat, amelyekre a robotok még nem képesek. A cég az elmúlt év során 250 főt vett fel – érzékelteti a vezérigazgató a fejlődés ütemét. Szerencsére van honnan meríteni: „Magyarország rengeteg kompetenciát halmozott fel az autóiparban, nálunk pedig a végzettség és a tapasztalat egyaránt számít.”

Miután 1986-ban Belgiumban megalapította a céget, terjeszkedni akart. Magyarországot egy belga üzlettársa ajánlotta figyelmébe, így kötött 1989-ben üzletet Ipolytölgyesen a téeszelnökkel – idézi fel a kezdeteket François Bandura, aki az első komoly beszállítói szerződést 1992-ben kötötte meg a Volvóval. „A német piac már keményebb dió volt. Meg kellett vásárolnunk egy német vállalatot, így sikerült partneri szerződést kötni az Audival, a BMW-vel, a Mercedes-Benzzel és a Porschéval is.”

A MONO világszerte jelen van, de a gyártás nagy része Magyarországon és Kínában történik. Az ipolytölgyesi telephelyen évente félmillió autóhoz gyártanak belső díszítőelemeket. Hogy a folyamatosan növekvő keresletet kiszolgálja, a MONO az évek során nagyszabású beruházásokat hajtott végre. Két évvel ezelőtt a cég 17,5 millió eurós fejlesztéssel bővítette kapacitását és fokozta a K+F tevékenység intenzitását. A növekedést a világjárvány sem szakította meg, az üzem – a kötelező zárlatos időszakokat nem számítva – folyamatosan működött. Mivel a luxusautók szegmensét a chiphiány csak kevéssé érintette, komolyabb fennakadással nem kellett szembesülniük. A fejlődést pedig támogatja a K+F beruházásokat ösztönző magyarországi adópolitika is – hangsúlyozza a vezérigazgató.
De Magyarország nem csupán a jó üzleti lehetőségek miatt áll közel François Bandurához. 2002 óta itt él, 2017-ben pedig az állampolgári esküt is letette. Az emberek, az éghajlat, a megfizethető áron elérhető, magas színvonalú szolgáltatások széles választéka – számára ez mind új hazája mellett szól.

A cikk megírásában az Üzletem.hu együttműködő partnere a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség volt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 30., 18:05
A tervek szerint július 1-jén életbe lépő törvényjavaslat már most változásokat indított el a hazai ingatlanpiacon. A szabályozás különösen az agglomerációs településeken, valamint a kiemelt nyaralóövezetekben, a Balaton és a Velencei-tó környékén okozott árakban és keresletben is fordulatot. A Duna House ezért a helyi viszonyokat jól ismerő ingatlanszakértőket is megkérdezte.
2025-05-29 22:15:41
A Vám, Jövedéki és Adóügyi Szolgáltatók Szövetsége 2025. június 12-én EPR szakmai konferenciát szervez, melyre szeretettel meghívunk minden kedves érdeklődőt.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS