Magyar cégek is csatlakoznak az ENSZ kampányához

2021. 11. 04., 21:30

Az ENSZ Race to Zero kezdeményezés jelenleg az egyik legnagyobb globális törekvés, amely a klímaváltozás visszaszorítására hivatott. A cél, hogy bolygónk megmentése érdekében 2050-re a lehető legtöbb ország, város és cég váljon karbonsemlegessé. A KKV szektor képviselőit hazánkban az Egyesült Királyság budapesti nagykövetsége és az Okos Jövő Innovációs Klaszter (OJIK) fogja össze, zöldebb megoldásokra ösztönzve a vállalatokat. A program elrajtolt, és meg is van az első öt hazai cég, akik felvezetőként elindultak a klímavédelem érdekében.

Az ENSZ Race to Zero kampányához eddig 31 régióból, több mint 700 város, 600 felsőoktatási intézmény és bő 3000 cég csatlakozott világszerte – a közös cél 2030-ra az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése, 2050-re pedig a karbonsemlegesség. Az ENSZ kezdeményezése több szegmensre osztottan igyekszik a legnagyobb hatást elérni: a KKV szektort például az SME Climate Hub célozza, amelyet hazánkban az Egyesült Királyság budapesti nagykövetsége és az OJIK népszerűsít.

Elsőként az épületépítészetben intelligens megoldásokat szolgáltató Grüne Antwort Kft. csatlakozott a kampányhoz, példájukat az Eki Creative Kft., a Schönherz Iskolaszövetkezet, az Aplomb Kft., majd a Vill-land Kft. követte. Ők öten már együtt várják a szektor további jelentkezőit, akik fenntarthatóbb gyakorlatot vezetnének be vállalati működésükbe.

Milyen lépéseket tett az első öt hazai cég?

Közös kiindulópontjuk, hogy már apró(nak tűnő) lépésekkel is el lehet kezdeni a klímaváltozás elleni harcot ahhoz, hogy végül globális eredményeket érjenek el. Ennek mentén olyan – összességében sokat jelentő – irodai változtatásokkal kezdték, mint a villanykörték LED izzókra való cserélése, irodák újraszigetelése a hővesztés minimalizálása érdekében, illetve időzíthető hűtés- és fűtésrendszert építettek be, hogy a használaton kívüli időszakokra ne pazaroljanak energiát.

Vannak, akik a papírhasználatot csökkentették drasztikusan – a szakmai diákmunkák közvetítésére specializálódott Schönherz Iskolaszövetkezet például e-ügyintézés bevezetésével évente 500 ezer papírlap felhasználásától menti meg a bolygót.

A HR-informatikával és ipari megoldásokkal foglalkozó Aplomb Zrt. egy olyan energetikai szabadalommal segíti partnereit, amely akár 10 százalékkal csökkentheti a forgómotoros eszközök energiafelhasználását, emellett növeli a technikai eszközök élettartamát is. 

A nagy beruházások sem riasztották el a hazai zöldülés éllovasait, legyen szó napelemes rendszerekről vagy optimalizált épületautomatikáról: a bútorokkal és üzletberendezésekkel foglalkozó Eki Creative Kft. már alkalmazza is ezeket iroda- és gyárépületeiben, miközben termékeihez is fenntarthatóbb alapanyagokat szerez be.

A Grüne Antwort Kft. épületautomatikai megoldásai pedig már 30 százalékkal csökkentették az igénylő partnerek villamosenergia-fogyasztását. Szintén közös lépés az autóflották zöldítése (hibrid és elektromos járművekre való cserélése), és számos további intézkedést igyekeznek bevezetni a karbonlábnyom minimalizálása érdekében.

A KKV-k az ENSZ kezdeményezéséhez itt tudnak csatlakozni: https://smeclimatehub.org/sme-climate-commitment/.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS