Kistermelő beszállítókat is közvetlenül fogad az Auchan zöldségcsomagoló üzeme

2019. 08. 28., 14:55

A gyökérzöldség- és hagymatermelők számára tartott szakmai fórumot az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az áruházlánc kiskunlacházi csomagolóüzemében rendezett eseményen a technológia bemutatása mellett termelői-beszállítói workshopot is rendeztek. Az esemény a második volt a vállalat és a gazdákat összefogó szervezet ágazatokra külön-külön fókuszáló, átfogó sorozatában. Az egyeztetésen arról is szó esett, hogy az üzemben alkalmazott technológiáknak köszönhetően a kis mennyiséget beszállítókat is gördülékenyen képesek fogadni az Auchannál.

Rendhagyó helyszínen, csomagolóüzemben tartotta soron következő, ezúttal zöldségtermelőknek szóló fórumát az Auchan és a NAK. Az augusztus 28-án megtartott programnak helyet adó kiskunlacházi, zöldség- és gyümölcsszállítmányokat kezelő létesítmény közvetlen, kis mennyiségű beszállítást is fogad, illetve a válogatást és csomagolást fejlett technológia segítségével végzi. Az októbertől májusig havonta hozzávetőlegesen 400 tonna csomagolt árut előállító üzembe – szezontól függően – 10-12 hazai és 3-4 import beszállító termékei érkeznek. Az előbbiek esetében ez olykor a megtermelt áru 100 százalékát jelenti. Az áruházlánc célja, hogy a jövőben növelje beszállítói partnereinek számát.

„A mostani beszállítói fórum immár második abban a programsorozatban, amelyet idén februárban indítottunk el egy hosszú távú együttműködés részeként. A helyi, minőségi források feltérképezése, illetve a magyar termelőkkel való szoros, közvetlen kapcsolat további kiterjesztése kiemelt célunk az Auchannál. Szerencsés helyzetben vagyunk: olyan technológiai infrastruktúrát tudhatunk magunkénak, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a legkisebbtől a legnagyobb mennyiségekig fogadjunk frissárut, és a hangsúlyt a minőségre és a lehető legelőnyösebb feltételekre helyezve fejlesszük beszállítói bázisunkat” – mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország élelmiszer-univerzum területének igazgatója.

„Az első alkalommal februárban megtartott általános fórum után abban állapodtunk meg, hogy szakterületekre lebontott újabb megbeszélések következnek. Ez a mostani kiváló alkalom volt arra, hogy a gyökérzöldség- és hagymatermelők megismerjék az Auchan termékek iránti igényeit. A termelés fejlesztését ugyanis a kereskedelemből jövő jelzéseknek kell „húznia”. Az Auchan változtatott a beszerzési szisztémáján, azaz a nagykereskedői beszállítók csökkentésével párhuzamosan növelné a közvetlen termelői beszállítást a közvetlen termeltetési szerződéseken keresztül, ami kölcsönösen előnyös minden szereplőnek. Ennek köszönhetően pedig a gazdák életpályaszerűen foglalkozhatnának egy-egy zöldségféle előállításával” – mondta dr. Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.

„Az Auchannal 2010 óta dolgozunk együtt, a vállalat csomagolóüzemét pedig 2017 óta működtetjük. Forgalmunk stabilan nő, az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékkal emelkedett, jövőre pedig további jelentős bővülésre számítunk a szorosabb termelői kapcsolatoknak is köszönhetően. Idén ősszel több új, a termékek kiváló minőségét tükröző csomagolással találkozhatnak az Auchan vásárlói, emellett dolgozunk az újrahasznosított anyagokból készült csomagolóanyagok bevezetésén és a technológia további fejlesztésén is” – tette hozzá Kocsis Miklós, az Agrobesz-Team Kft. képviselője, a csomagolóüzem vezetője.

Az Auchan zöldség- és gyümölcsstratégiájának célja, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködésben alakítsa beszerzési gyakorlatát. Termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén kiszámíthatóan és méltányosan, piaci átlagot meghaladó átvevői áron és – megfelelő kapacitás esetén – országos beszállítói szerződéssel biztosítja a felvásárlást a gazdák számára. Az áruházlánc jelenleg országosan 38 termelővel áll közvetlen kapcsolatban, akiktől eddig közel kétmilliárd forint értékben szerzett be helyben termelt vagy gyártott árut.

Az Auchan 2008 óta megduplázta a helyi forrásokból származó tételei számát, jelenleg a zöldség-gyümölcs áruk 75, a baromfi-, sertés- vagy marhahús több mint 90, a friss tejtermékeknek pedig a 100 százaléka érkezik közvetlenül magyar termelőktől.

Az Auchan és a 2013 óta működő, mintegy 400 ezer tagot tömörítő Nemzeti Agrárgazdasági Kamara immár második éve működik együtt a magyar termelők és gyártók piachoz juttatása érdekében.

Fotó: Lévai Zsolt/NAK

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS