Kistermelő beszállítókat is közvetlenül fogad az Auchan zöldségcsomagoló üzeme

2019. 08. 28., 14:55

A gyökérzöldség- és hagymatermelők számára tartott szakmai fórumot az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az áruházlánc kiskunlacházi csomagolóüzemében rendezett eseményen a technológia bemutatása mellett termelői-beszállítói workshopot is rendeztek. Az esemény a második volt a vállalat és a gazdákat összefogó szervezet ágazatokra külön-külön fókuszáló, átfogó sorozatában. Az egyeztetésen arról is szó esett, hogy az üzemben alkalmazott technológiáknak köszönhetően a kis mennyiséget beszállítókat is gördülékenyen képesek fogadni az Auchannál.

Rendhagyó helyszínen, csomagolóüzemben tartotta soron következő, ezúttal zöldségtermelőknek szóló fórumát az Auchan és a NAK. Az augusztus 28-án megtartott programnak helyet adó kiskunlacházi, zöldség- és gyümölcsszállítmányokat kezelő létesítmény közvetlen, kis mennyiségű beszállítást is fogad, illetve a válogatást és csomagolást fejlett technológia segítségével végzi. Az októbertől májusig havonta hozzávetőlegesen 400 tonna csomagolt árut előállító üzembe – szezontól függően – 10-12 hazai és 3-4 import beszállító termékei érkeznek. Az előbbiek esetében ez olykor a megtermelt áru 100 százalékát jelenti. Az áruházlánc célja, hogy a jövőben növelje beszállítói partnereinek számát.

„A mostani beszállítói fórum immár második abban a programsorozatban, amelyet idén februárban indítottunk el egy hosszú távú együttműködés részeként. A helyi, minőségi források feltérképezése, illetve a magyar termelőkkel való szoros, közvetlen kapcsolat további kiterjesztése kiemelt célunk az Auchannál. Szerencsés helyzetben vagyunk: olyan technológiai infrastruktúrát tudhatunk magunkénak, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a legkisebbtől a legnagyobb mennyiségekig fogadjunk frissárut, és a hangsúlyt a minőségre és a lehető legelőnyösebb feltételekre helyezve fejlesszük beszállítói bázisunkat” – mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország élelmiszer-univerzum területének igazgatója.

„Az első alkalommal februárban megtartott általános fórum után abban állapodtunk meg, hogy szakterületekre lebontott újabb megbeszélések következnek. Ez a mostani kiváló alkalom volt arra, hogy a gyökérzöldség- és hagymatermelők megismerjék az Auchan termékek iránti igényeit. A termelés fejlesztését ugyanis a kereskedelemből jövő jelzéseknek kell „húznia”. Az Auchan változtatott a beszerzési szisztémáján, azaz a nagykereskedői beszállítók csökkentésével párhuzamosan növelné a közvetlen termelői beszállítást a közvetlen termeltetési szerződéseken keresztül, ami kölcsönösen előnyös minden szereplőnek. Ennek köszönhetően pedig a gazdák életpályaszerűen foglalkozhatnának egy-egy zöldségféle előállításával” – mondta dr. Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.

„Az Auchannal 2010 óta dolgozunk együtt, a vállalat csomagolóüzemét pedig 2017 óta működtetjük. Forgalmunk stabilan nő, az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékkal emelkedett, jövőre pedig további jelentős bővülésre számítunk a szorosabb termelői kapcsolatoknak is köszönhetően. Idén ősszel több új, a termékek kiváló minőségét tükröző csomagolással találkozhatnak az Auchan vásárlói, emellett dolgozunk az újrahasznosított anyagokból készült csomagolóanyagok bevezetésén és a technológia további fejlesztésén is” – tette hozzá Kocsis Miklós, az Agrobesz-Team Kft. képviselője, a csomagolóüzem vezetője.

Az Auchan zöldség- és gyümölcsstratégiájának célja, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködésben alakítsa beszerzési gyakorlatát. Termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén kiszámíthatóan és méltányosan, piaci átlagot meghaladó átvevői áron és – megfelelő kapacitás esetén – országos beszállítói szerződéssel biztosítja a felvásárlást a gazdák számára. Az áruházlánc jelenleg országosan 38 termelővel áll közvetlen kapcsolatban, akiktől eddig közel kétmilliárd forint értékben szerzett be helyben termelt vagy gyártott árut.

Az Auchan 2008 óta megduplázta a helyi forrásokból származó tételei számát, jelenleg a zöldség-gyümölcs áruk 75, a baromfi-, sertés- vagy marhahús több mint 90, a friss tejtermékeknek pedig a 100 százaléka érkezik közvetlenül magyar termelőktől.

Az Auchan és a 2013 óta működő, mintegy 400 ezer tagot tömörítő Nemzeti Agrárgazdasági Kamara immár második éve működik együtt a magyar termelők és gyártók piachoz juttatása érdekében.

Fotó: Lévai Zsolt/NAK

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS