Kevesebb a gyorshajtó, kevesebben telefonálnak vezetés közben

2021. 03. 22., 13:45

A magyarok szerint szigorúbban követjük a közlekedési szabályokat és óvatosabban vezetünk – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A megkérdezettek 28 százaléka szerint a sofőrök közül sokan betartják a sebességkorlátokat, azonban egy évvel korábban csak 19 százalékuk volt ezen a véleményen. A felmérésben résztvevők megítélése alapján figyelmesebbek lettek az autósok a hazai utakon és előzékenyebbek a gyalogátkelőhelyeken. A gépjárművezetők 42 százaléka állította saját magáról, hogy nem hajt gyorsan, szemben a 2019-ben mért 37 százalékos aránnyal, azonban az is kiderült a felmérésből, hogy az autósok 13 százaléka kapott pont emiatt büntetést.

Jobb lett a helyzet az utakon, legalábbis az autósok figyelmesebbek lettek a K&H biztos jövő indexe szerint, amely többek között a gépkocsivezetők megítélését, a szabályok betartását vizsgálta. A 30-59 éves korosztály tagjainak megkérdezésével készült felmérés eredményeiből kiderül, hogy a megengedett legnagyobb sebesség betartása, azaz a gyorshajtás esetében és a vezetés közbeni telefonálás tekintetében érzékeltek javulást az egy évvel korábbihoz képest.

Hogyan látják a többiek?

A magyarok 28 százaléka azt állította, hogy az autósok betartják a sebességkorlátozásokat. Ez kedvezőbb arány a 2019-ben mért 19 százaléknál. Ugyanakkor a többség – a megkérdezettek több mint 70 százaléka - még mindig úgy látja, hogy a sofőrök többsége gyorsan hajt. A válaszadók 77 százaléka a gyorshajtás mellett a telefonhasználatot látja a leginkább problémásnak. A megkérdezettek szerint a zebráknál történő elsőbbségadás terén is javult valamennyire a helyzet: 52 százalékuk szerint az autósok előzékenyebbek, megállnak az átkelőknél, egy évvel korábban a válaszadók kevesebb mint fele volt csak ezen a véleményen.

Hogyan látják az autósok?

Ahogy a magyarok körében javult az autósok megítélése, a sofőrök saját bevallása szerint is kedvezőbb lett a helyzet a gyorshajtást nézve. Az autóval közlekedők 42 százaléka azt mondta, hogy betartja a sebességhatárokat, ez javulást jelent az egy évvel korábbi 37 százalékos aránnyal szemben. Igaz, a sofőrök fele elárulta, hogy alkalmanként gyorsabban megy a megengedettnél. A kanyarodásra, parkolásra, elsőbbségadásra vonatkozó szabályokat a többség betartja.

„Amikor sebességet választunk autózás közben ne csak a táblákon szereplő sebességhatárt nézzük, nagyon fontos, hogy az aktuális közlekedési viszonyoknak megfelelően nyomjuk a gázpedált” – fogalmazott Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese és nem-életbiztosítási üzletágának vezetője. „Az autóvezetők figyelmesebbek, előzékenyebbek lettek, talán a vírushelyzet arra is megtanított bennünket, hogy az élet többi területén is figyeljünk egymásra” – tette hozzá.

Hogyan alakultak a bírságok?

A K&H biztos jövő indexből kiderül, hogy milyen szabályszegésért kaptak büntetést az autósok az utóbbi években. Bár a kutatás eredményei szerint javult a gyorshajtási helyzet, ennek ellenére még mindig ez volt a legfőbb oka a bírságoknak. A jogosítvánnyal rendelkezők 13 százaléka kapott büntetést sebességtúllépésért az utóbbi három évben. Minél többet vezet valaki, annál valószínűbb, hogy kap ilyen büntetést: az évente kevesebb mint 10 ezer kilométert vezetők 10 százalékát bírságolták meg gyorshajtásért, az évi 20 ezer kilométernél többet autózóknak pedig több mint az ötödének kellett gyorshajtásért bírságot fizetnie. Mivel a dízelmotoros autóval rendelkezők többet vezetnek, ezért őket gyakrabban büntették meg: 21 százalékuk már kapott bírságot, szemben a benzines gépjárművet vezető sofőrökre jellemző 11 százalékos aránnyal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 09., 16:25
A CERHA HEMPEL Dezső és Társai Ügyvédi Iroda szakértői, dr. Priskin Boglárka ügyvéd és dr. Baumgartner Máté ügyvédjelölt összefoglalják a legfrissebb fejleményeket és iránymutatásokat, amelyek nem csupán a videójáték-ipar szereplői, hanem más digitális piacokon működő vállalkozások számára is hasznos tanulságokkal szolgálhatnak.
2025. 04. 09., 14:25
Bár továbbra is emelkednek az eladó lakások és házak árai országszerte és a fővárosban, a drágulás üteme mindkét porondon lassult havi összevetésben és kezd kiegyensúlyozottabbá válni a lakáspiaci növekedés – derül ki az ingatlan.com márciusi lakásárindexéből.
2025-04-10 13:20:00
Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint az első negyedévben megkötött teljes körű, casco szerződések átlagdíja 210 200 forint volt a személygépkocsik körében, ami 1,5 százalékkal marad el a 2024 hasonló időszakában tapasztalt 213 400 forintos szinttől. Szintén néhány százalékos csökkenés tapasztalható a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások átlagdíjában is, amelynek aktuális szintje 66 400 forint.
2025-04-09 20:10:44
Minden vállalkozás életében eljöhet az a pillanat, amikor a további növekedéshez és fejlesztéshez külső forrásokra van szükség. A túl korai hitelfelvétel adósságcsapdába sodorhatja a céget, míg a későn bevont külső forrás értékes lehetőségektől foszthatja meg a vállalkozást – figyelmeztetnek a VOSZPort szakértői.
2025-04-09 18:05:00
Országos szinten egy év alatt ötven százalékos áremelkedést mért az Otthon Centrum a telekpiacon – derült ki a hálózat legfrissebb összesítéséből. Továbbra is Budapesten a legmagasabb az építési telkek átlagos négyzetméterára.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.