Kereskedelem és marketing: a Széchenyi Egyetemen diplomázók számíthatnak a legmagasabb fizetésre

Kereskedelem és marketing: a Széchenyi Egyetemen diplomázók számíthatnak a legmagasabb fizetésre
2022. 01. 12., 20:27

A győri Széchenyi István Egyetem legnagyobb kara a Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar, amely gyakorlatorientált, piacképes tudást kínál hallgatóinak. Az itt megszerzett diploma értékéről árulkodnak a Diplomás Pályakövetési Rendszer adatai is, amelyek szerint a pályakezdő, kereskedelem és marketing szakos közgazdászok közül a Győrben végzettek számolhatnak a legmagasabb fizetéssel, megelőzve az összes többi hazai felsőoktatási intézményt.

A Széchenyi István Egyetem hallgatóinak országosan is kiemelkedőek a munkaerőpiaci esélyei. Ezt mutatják a Diplomás Pályakövetési Rendszer adatai, amely a felsőoktatásban végzettek karrierjéről, munkaerőpiaci elhelyezkedéséről szolgáltatnak fontos információkat. Az Oktatási Hivatal által működtetett diplomantul.hu honlapon már a 2017–2018-ban diplomázott hallgatók munkaerőpiacra lépésének fontos számait is megtaláljuk.

Ezekből kitűnik többek között, hogy a győri intézmény Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karának kereskedelem és marketing szakos hallgatói a diploma megszerzése után átlagosan 1,26 hónap alatt találták meg munkahelyüket (a hazai átlag 1,36 hónap). Fizetésük pedig magasan meghaladja a többi felsőoktatási intézményben diplomázott szakemberek által elért kereseteket, megelőzve a második helyen szereplő Corvinus Egyetemet is. A Széchenyi-egyetemről kikerült kereskedelem és marketing alapszakos fiatalok esetében a bruttó átlagjövedelem 416.159 forint, amely 25 százalékkal magasabb, mint a 332 872 forintos országos átlag.

„A győri egyetem képzéseinek egyik legfontosabb jellemzője az, hogy a tudást gyakorlatorientált módon adjuk át a hallgatóknak. Ez a szemlélet igaz a Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karra is, ahol az általános ismeretanyag mellett a legaktuálisabb kutatási eredményeket, nemzetközi trendeket is megismerhetik a fiatalok” – mondta dr. Papp Ilona, a kar dékánja.

„Nagy hangsúlyt fektetünk a digitális képzésre az ipar 4.0 szellemében, nemcsak az online marketing szakirányú továbbképzésünk esetében, de alapszakjainkon is. Célunk, hogy a nálunk végzettek válaszokat tudjanak adni az új kihívásokra, éppen ezt szolgálja a gyakorlatorientált képzés” – emelte ki a dékán.

Hangsúlyozta, hogy a hallgatók jól profitálhatnak az intézményt körülvevő erős gazdasági környezetből, hiszen külsős óraadóként számos vállalkozás csúcsvezetőjétől, szakemberétől tanulhatnak. A kar oktatói magas színvonalú oktatást nyújtanak, nemzetközi tapasztalattal rendelkeznek, naprakész tudást kínálnak a Széchenyi István Egyetemre jelentkezőknek.

A tatai Veréb András 2017-ben végzett kereskedelem és marketing szakon, és állítja, a győri intézményben kapott impulzusok megváltoztatták az életét. Az egyetemi évek után ugyanis szakmájában helyezkedett el, ma pedig már a saját marketingügynökségét igazgatja.

„A Széchenyi István Egyetem mindent megad, amire egy széles szakmai tudással rendelkező szakembernek szüksége van. Munkám során nincs olyan felmerülő probléma, amelynek megoldásához ne venném elő a Győrben tanultakat”– hangsúlyozta az egykori hallgató.

Vállalkozásának sikere abban áll, hogy a megszerzett erős szakmai alapokat az aktuális trendeknek megfelelően használja fel, lépést tart a világgal, ami a marketingterületen az egyik legfontosabb elvárás.

(Fotó: Májer Csaba József)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 07., 13:25
Az amerikai fogyasztók hamarosan többet fizethetnek a Kínából érkező termékekért, miután az Egyesült Államok 2025. február 1-től 10 százalékos vámot vetett ki a kínai importcikkekre, és megszüntette az eddigi adókedvezményt a 800 dollár alatti csomagokra. Az intézkedés különösen az olyan népszerű online piactereket érinti, mint a Temu és a Shein, amelyeket eddig alacsony árú termékeik és gyors kiszállításuk miatt kedveltek a vásárlók. De mi vezetett ehhez a döntéshez, és milyen hatása lesz az amerikai piacra? Tímár Szabolcs, a PwC Magyarország e-kereskedelmi szakértőjének írása.
2025. 02. 06., 15:25
Előregisztráció formájában már több mint 3200 cég jelezte érdeklődését a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja!” fantázianevű program iránt, amelyre a jelentkezés február 3-tól nyílt meg – tájékoztatott Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára.

  Rovathírek: HIPA

A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.