Kereskedelem és marketing: a Széchenyi Egyetemen diplomázók számíthatnak a legmagasabb fizetésre

Kereskedelem és marketing: a Széchenyi Egyetemen diplomázók számíthatnak a legmagasabb fizetésre
2022. 01. 12., 20:27

A győri Széchenyi István Egyetem legnagyobb kara a Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar, amely gyakorlatorientált, piacképes tudást kínál hallgatóinak. Az itt megszerzett diploma értékéről árulkodnak a Diplomás Pályakövetési Rendszer adatai is, amelyek szerint a pályakezdő, kereskedelem és marketing szakos közgazdászok közül a Győrben végzettek számolhatnak a legmagasabb fizetéssel, megelőzve az összes többi hazai felsőoktatási intézményt.

A Széchenyi István Egyetem hallgatóinak országosan is kiemelkedőek a munkaerőpiaci esélyei. Ezt mutatják a Diplomás Pályakövetési Rendszer adatai, amely a felsőoktatásban végzettek karrierjéről, munkaerőpiaci elhelyezkedéséről szolgáltatnak fontos információkat. Az Oktatási Hivatal által működtetett diplomantul.hu honlapon már a 2017–2018-ban diplomázott hallgatók munkaerőpiacra lépésének fontos számait is megtaláljuk.

Ezekből kitűnik többek között, hogy a győri intézmény Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karának kereskedelem és marketing szakos hallgatói a diploma megszerzése után átlagosan 1,26 hónap alatt találták meg munkahelyüket (a hazai átlag 1,36 hónap). Fizetésük pedig magasan meghaladja a többi felsőoktatási intézményben diplomázott szakemberek által elért kereseteket, megelőzve a második helyen szereplő Corvinus Egyetemet is. A Széchenyi-egyetemről kikerült kereskedelem és marketing alapszakos fiatalok esetében a bruttó átlagjövedelem 416.159 forint, amely 25 százalékkal magasabb, mint a 332 872 forintos országos átlag.

„A győri egyetem képzéseinek egyik legfontosabb jellemzője az, hogy a tudást gyakorlatorientált módon adjuk át a hallgatóknak. Ez a szemlélet igaz a Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karra is, ahol az általános ismeretanyag mellett a legaktuálisabb kutatási eredményeket, nemzetközi trendeket is megismerhetik a fiatalok” – mondta dr. Papp Ilona, a kar dékánja.

„Nagy hangsúlyt fektetünk a digitális képzésre az ipar 4.0 szellemében, nemcsak az online marketing szakirányú továbbképzésünk esetében, de alapszakjainkon is. Célunk, hogy a nálunk végzettek válaszokat tudjanak adni az új kihívásokra, éppen ezt szolgálja a gyakorlatorientált képzés” – emelte ki a dékán.

Hangsúlyozta, hogy a hallgatók jól profitálhatnak az intézményt körülvevő erős gazdasági környezetből, hiszen külsős óraadóként számos vállalkozás csúcsvezetőjétől, szakemberétől tanulhatnak. A kar oktatói magas színvonalú oktatást nyújtanak, nemzetközi tapasztalattal rendelkeznek, naprakész tudást kínálnak a Széchenyi István Egyetemre jelentkezőknek.

A tatai Veréb András 2017-ben végzett kereskedelem és marketing szakon, és állítja, a győri intézményben kapott impulzusok megváltoztatták az életét. Az egyetemi évek után ugyanis szakmájában helyezkedett el, ma pedig már a saját marketingügynökségét igazgatja.

„A Széchenyi István Egyetem mindent megad, amire egy széles szakmai tudással rendelkező szakembernek szüksége van. Munkám során nincs olyan felmerülő probléma, amelynek megoldásához ne venném elő a Győrben tanultakat”– hangsúlyozta az egykori hallgató.

Vállalkozásának sikere abban áll, hogy a megszerzett erős szakmai alapokat az aktuális trendeknek megfelelően használja fel, lépést tart a világgal, ami a marketingterületen az egyik legfontosabb elvárás.

(Fotó: Májer Csaba József)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-27 07:30:05
Izgalmas fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán: elektronikus szem, elektronikus orr és többféle szemkamera is helyet kapott az újonnan kialakított laboratóriumban.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Izgalmas fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán: elektronikus szem, elektronikus orr és többféle szemkamera is helyet kapott az újonnan kialakított laboratóriumban.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS