Képzési projektet indított a Vajda-Papír a munkavállalóinak

Képzési projektet indított a Vajda-Papír a munkavállalóinak
2023. 03. 25., 17:38

4 millió eurós képzési projektet indított Magyarország piacvezető higiéniai papírgyártója, a Vajda-Papír több mint 500 munkavállalójának, köztük annak a 60 új foglalkoztatottnak, akik Európa legmodernebb higiéniai papírgyára, a dunaföldvári gyár tavalyi, 64,2 millió eurós fejlesztésének köszönhetően csatlakoztak a céghez.

A program célja a papíralapanyag-ismeretek elmélyítése, illetve a feldolgozó és alappapír-gyártó gépek hatékonyságának növelése. Ezen túl a dolgozók többek között modern termelési technikákkal, számítógépes ismeretekkel fejleszthetik tudásukat.

A papíripari és termelési ismeretek elmélyítését ösztönző nagyszabású projekt „Az év legnagyobb volumenű képzési programja díjat” nyerte el „Az Év Befektetője” gálán, amelyen az elmúlt év legjelentősebb beruházásait végrehajtó vállalatokat díjazta a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) közösen a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA). Az elismerést Magyar Levente külgazdasági és külügyminiszter-helyettes és Joó István, a HIPA vezérigazgatója adta át Vajda Attilának, a cég alapítójának, ügyvezető igazgatójának március 23-án.

A vállalat a szakmai kompetenciák fejlesztése mellett, a biztonságos munkavégzést és a működési folyamatok magas szintű végrehajtását segítő képzéseket nyújt – mondta Vajda Attila az elismerés kapcsán hozzátéve, hogy a cégvezetés az alapítás óta kiemelt figyelmet fordít a munkatársak képzésére.

„A papírgyártás is óriási fejlődésen ment át az elmúlt években. A digitalizáció terjedése, az új technológiák alkalmazása kreatív, fejlődni tudó és akaró munkavállalókat igényel” – emelte ki a cégvezető.

Hozzátette, hogy társadalmi felelősségvállalásuk fontos pillére a munkatársak képzése, és kiemelte, hogy bár a cég ma már több mint 650 embert foglalkoztat, továbbra is családi vállalkozásként definiálja magát, a munkatársaknak pedig igyekeznek minden ebből eredő előnyt biztosítani. Hangsúlyozta: ahhoz, hogy Magyarországon a Vajda-Papír megőrizze piacvezető pozícióját, és a régióban is tovább erősítse jelenlétét, beruházásokra, ezzel a versenyképesség növelésére és jól képzett, elkötelezett munkavállalókra van szükség.

„A beruházások terén 2022 több mérföldkövet is tartogatott” – mondta Vajda Attila. Tavaly adták át ugyanis a 16 milliárd forintos gyárbővítés új elemeit, és annak részeként a világszínvonalú alappapírgyártó-gépet. A fejlesztésnek köszönhetően duplájára, 140 ezer tonnára nőtt az éves termelési kapacitás, és háromszorosára az alappapír-gyártási kapacitás, amely önellátóvá teszi a céget. A Vajda-Papír alapanyagellátás-biztonsága nagyban hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország önellátása is biztosított legyen, hiszen a cég éves higiéniai papírgyártása bőven meghaladja a belföldi – 90 ezer tonnás – igényt.

Bár nem olyan látványos, de fontos mérföldkőnek nevezte az ügyvezető igazgató a cég ESG-jelentésének előkészítését. „Ez a dokumentum mutatja majd be a csoport eddigi eredményeit, és bizonyítja elkötelezettségünket a fenntartható működés mellett, tartalmazza a cégvezetés hangsúlyos vállalásait az ökológiai lábnyomunk csökkentésére, és tartalmazza a képzésre fordított erőfeszítéseinket is, nem csak a dolgozóinkét, de a papíripari szakoktatás újbóli beindításáért végzett munkánkat is” – mondta.

Emlékeztetett rá, hogy Dunaújvárosban több évtizedes szünet után indult újra a papírgyártás és feldolgozás nappali szakképzése Magyarországon az akkori Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és a Vajda-Papír együttműködésében. A vállalat szakemberei jelentős mértékben hozzájárultak az új papíripari szakmák és szakmairányok képzési és kimeneti követelményeinek meghatározásához, amelyekre a tanulók szakmai képzése épül.

„A tanagyag kidolgozását követően a folyamatos aktualizálásában is részt veszünk, és gyakorlati helyet, illetve később munkalehetőséget biztosítunk a képzésben részt vevőknek” – hangsúlyozta.

Vajda Attila beszélt a környezetvédelmi lépésekről is, megemlítve az elmúlt években megtett, a termelési folyamatok környezeti hatásait csökkentő intézkedéseket. A kombinált energiaforrások (például hő- és elektromos energia) és a megújuló energiaforrások (biomassza) alkalmazása jelentősen hozzájárult a környezeti terhelés csökkentéséhez. Ezek az erőfeszítések folyamatosak, a munkavállalói képzésben is megjelennek – hangsúlyozta.

„Igazi sikertörténet a miénk, hiszen 23 évvel ezelőtt egy kis bérelt raktárból indultunk, ma pedig egy modern, a legújabb technológiával üzemelő, zöld regionális központtá fejlődtünk, Európa legmodernebb papírgyárát működtetjük, több mint 650 fős elkötelezett, jól képzett csapatunknak köszönhetően pedig higiéniai papírtermékeink ma már három kontinensen elérhetőek” – fogalmazott.

Vajda Attila úgy vélte, a KKM és a HIPA közös elismerése is bizonyítja, hogy a cég jó úton halad, amikor a termelés növelése mellett különös gondot fordít a környezetvédelemre, az edukációra és a jelentős tapasztalattal és iparági szakértelemmel rendelkező munkavállalók és vezetők megtartására. Mindezzel egyben hozzájárul a térség munkahelymegtartó erejének növeléséhez és a régió fejlődéséhez, a papíripar hozzáadott értékének növeléséhez.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS