Itt vannak Magyarország példaértékű munkáltatói márkái

2021. 07. 01., 17:30

Hatodik alkalommal adták át az Employer Branding Award-ot, a 30 éves Magyar PR Szövetség védnöksége alatt. Az online eseményen 19 díjat osztottak ki, amelyet 15 tagú független szakmai zsűri ítélt oda a pályázóknak. Külön díjazták a koronavírus járvány okozta helyzetre adott megoldásokat, de a leghatékonyabb employer branding stratégiák és legjobb kampányok is megmérettették magukat. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications) kapta.

A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen a stabilitás kimagasló értékké vált, így a meglévő és jövendőbeli munkavállalók szemében is kiemelt jelentőségű, hogy erősnek és megbízhatónak ítéljék meg a vállalatot, ahol szakmai jövőjüket elképzelik. Ebben a különleges időszakban a munkáltatói márka szerepét a munkáltatói felelősség vette át. Az elmúlt egy évben erre nagyobb szükség volt, mint valaha.

„Valóban megmutatkozott, hogy egy vállalat csak a szlogenek szintjén volt elkötelezett a szűkebb környezete iránt vagy valóban óvta munkatársait és így a gondosan felépített munkáltatói márkáját. Így a COVID lett 2020-ban a munkáltatói márkák lakmuszpapírja” – mondta Kádár Balázs, az Employer Branding Award alapítója, az MPRSZ elnökségi tagja.

Erős mezőny indult a „Példaértékű munkáltatói márka” címért, több mint 30 nevezés érkezett 8 kategóriában. A pályamunkákat elemezve Kádár Balázs hozzátette: összességében elmondható, hogy rengeteg energiát és időt invesztáltak a nevező vállalatok a munkatársak megtartásába és abba, hogy a kialakult helyzetben biztonságot, stabilitást nyújtsanak.

Továbbá egyre többen használják ki a technológia nyújtotta lehetőségeket, mint például a belső kommunikációt támogató applikációkat a fizikai és szellemi munkaerő valós idejű tájékoztatása céljából. A mentálhigiéniás támogatás mellett jellemző volt sportolók, színészek, terapeuták meghívása virtuális előadáskora, heti szintű online állománygyűlések, közös virtuális mozgás (jóga), online karantén koncert, különböző vetélkedők (pl. maszkszépségverseny). A fentiekből is látszik, hogy a belső kommunikáció szerepe jelentősen növekedett.

A KKV és nagyvállalati szektor mellett az állami intézmények és nonprofit szervezetek is megmérettették magukat az Employer Branding Awardon, ahol külön díjazták az egyes szektorok szereplőit. Idén először kapott elismerést a nonprofit szektorból érkező pályázat, az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa, SOS segítség az SOS-nek kampánya különdíjban részesült. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications), Te. Itt. Most. kampánya kapta. A díjazottak teljes listája a díj honlapján érhető el.

Valamennyi kategóriában olyan kiemelkedő megoldásokat mutattak be a pályázók, amik később jelentős szerepet töltenek be a kommunikációs és HR szakma edukációjában, együttműködésének erősítésében. Az Employer Branding Award már harmadik éve szerepel a Kreatív által jegyzett Apex PR Toplistában, így a díjazott vállalatok együttműködő partnerei (ügynökségei) utólagos pontjóváírásra számíthatnak.

EMPLOYER BRANDING AWARD 2020 VÉGEREDMÉNY:

Kategória

Helyezés

Pályázat címe

Közepes vállalat/ Employer Branding Éves Stratégia

különdíj

Thermo Services: Thermo Fisher Scientific GBS 2020 éves employer branding stratégia

Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány

Különdíj

Accenture: Accenture Industry X local recruitment marketing campaign

Különdíj

Beko Engineering: BEKOmmunikáció 2020

Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány Covid

1.

Philip Morris Magyarország Kft.: employer branding a koronavírus-járvány idején

2.

H1 Systems: Együtt haladunk a megváltozott helyzetben is!

3.

VITESCO TECHNOLOGIES HUNGARY KFT.: #PIONEERING-AT-HOME

Nagyvállalat/ Employer Branding Éves Stratégia

1.

Erste Bank Hungary Zrt.: Első perctől kezdve Veletek Vagyunk

2.

Praktiker Kft. Praktiker Employer Branding Stratégia és a Koronavírus 2020

3.

Takarékbank Zrt.: Employer branding stratégia 2020

Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány

1.

BT ROC Kft.: Te. Itt. Most.

2.

Vodafone Magyarország: Tech Comms Employer Brand kampány

3.

Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. MINDENKI LEHET SZUPERSZTÁR!

Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány Covid

1.

OTP Bank Nyrt.: HR aktivitások és belső kommunikáció járvány idején az OTP Bankban

2.

Erste Bank Hungary Zrt.: Erste OnLife

3.

MOL Nyrt.: A MOL virtuális börze megoldása COVID-19 idején

Állami intézmény / Employer Branding Kampány

Különdíj

Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar: Tudásmegosztás a közösségi értékekért

Non-profit szervezet (kategóriákon kívüli) / Employer Branding kampány COVID

Különdíj

SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: SOS segítség az SOS-nek

Employer Branding Award 2020 Fődíj

Fődíj

BT ROC Kft.: Te. Itt. Most.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS