Hatodik alkalommal adták át az Employer Branding Award-ot, a 30 éves Magyar PR Szövetség védnöksége alatt. Az online eseményen 19 díjat osztottak ki, amelyet 15 tagú független szakmai zsűri ítélt oda a pályázóknak. Külön díjazták a koronavírus járvány okozta helyzetre adott megoldásokat, de a leghatékonyabb employer branding stratégiák és legjobb kampányok is megmérettették magukat. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications) kapta.
A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen a stabilitás kimagasló értékké vált, így a meglévő és jövendőbeli munkavállalók szemében is kiemelt jelentőségű, hogy erősnek és megbízhatónak ítéljék meg a vállalatot, ahol szakmai jövőjüket elképzelik. Ebben a különleges időszakban a munkáltatói márka szerepét a munkáltatói felelősség vette át. Az elmúlt egy évben erre nagyobb szükség volt, mint valaha.
„Valóban megmutatkozott, hogy egy vállalat csak a szlogenek szintjén volt elkötelezett a szűkebb környezete iránt vagy valóban óvta munkatársait és így a gondosan felépített munkáltatói márkáját. Így a COVID lett 2020-ban a munkáltatói márkák lakmuszpapírja” – mondta Kádár Balázs, az Employer Branding Award alapítója, az MPRSZ elnökségi tagja.
Erős mezőny indult a „Példaértékű munkáltatói márka” címért, több mint 30 nevezés érkezett 8 kategóriában. A pályamunkákat elemezve Kádár Balázs hozzátette: összességében elmondható, hogy rengeteg energiát és időt invesztáltak a nevező vállalatok a munkatársak megtartásába és abba, hogy a kialakult helyzetben biztonságot, stabilitást nyújtsanak.
Továbbá egyre többen használják ki a technológia nyújtotta lehetőségeket, mint például a belső kommunikációt támogató applikációkat a fizikai és szellemi munkaerő valós idejű tájékoztatása céljából. A mentálhigiéniás támogatás mellett jellemző volt sportolók, színészek, terapeuták meghívása virtuális előadáskora, heti szintű online állománygyűlések, közös virtuális mozgás (jóga), online karantén koncert, különböző vetélkedők (pl. maszkszépségverseny). A fentiekből is látszik, hogy a belső kommunikáció szerepe jelentősen növekedett.
A KKV és nagyvállalati szektor mellett az állami intézmények és nonprofit szervezetek is megmérettették magukat az Employer Branding Awardon, ahol külön díjazták az egyes szektorok szereplőit. Idén először kapott elismerést a nonprofit szektorból érkező pályázat, az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa, SOS segítség az SOS-nek kampánya különdíjban részesült. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications), Te. Itt. Most. kampánya kapta. A díjazottak teljes listája a díj honlapján érhető el.
Valamennyi kategóriában olyan kiemelkedő megoldásokat mutattak be a pályázók, amik később jelentős szerepet töltenek be a kommunikációs és HR szakma edukációjában, együttműködésének erősítésében. Az Employer Branding Award már harmadik éve szerepel a Kreatív által jegyzett Apex PR Toplistában, így a díjazott vállalatok együttműködő partnerei (ügynökségei) utólagos pontjóváírásra számíthatnak.
EMPLOYER BRANDING AWARD 2020 VÉGEREDMÉNY:
Kategória |
Helyezés |
Pályázat címe |
Közepes vállalat/ Employer Branding Éves Stratégia |
különdíj |
Thermo Services: Thermo Fisher Scientific GBS 2020 éves employer branding stratégia |
Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány |
Különdíj |
Accenture: Accenture Industry X local recruitment marketing campaign |
Különdíj |
Beko Engineering: BEKOmmunikáció 2020 |
|
Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány Covid |
1. |
Philip Morris Magyarország Kft.: employer branding a koronavírus-járvány idején |
2. |
H1 Systems: Együtt haladunk a megváltozott helyzetben is! |
|
3. |
VITESCO TECHNOLOGIES HUNGARY KFT.: #PIONEERING-AT-HOME |
|
Nagyvállalat/ Employer Branding Éves Stratégia |
1. |
Erste Bank Hungary Zrt.: Első perctől kezdve Veletek Vagyunk |
2. |
Praktiker Kft. Praktiker Employer Branding Stratégia és a Koronavírus 2020 |
|
3. |
Takarékbank Zrt.: Employer branding stratégia 2020 |
|
Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány |
1. |
BT ROC Kft.: Te. Itt. Most. |
2. |
Vodafone Magyarország: Tech Comms Employer Brand kampány |
|
3. |
Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. MINDENKI LEHET SZUPERSZTÁR! |
|
Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány Covid |
1. |
OTP Bank Nyrt.: HR aktivitások és belső kommunikáció járvány idején az OTP Bankban |
2. |
Erste Bank Hungary Zrt.: Erste OnLife |
|
3. |
MOL Nyrt.: A MOL virtuális börze megoldása COVID-19 idején |
|
Állami intézmény / Employer Branding Kampány |
Különdíj |
Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar: Tudásmegosztás a közösségi értékekért |
Non-profit szervezet (kategóriákon kívüli) / Employer Branding kampány COVID |
Különdíj |
SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: SOS segítség az SOS-nek |
Employer Branding Award 2020 Fődíj |
Fődíj |
BT ROC Kft.: Te. Itt. Most. |
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.