Itt vannak Magyarország példaértékű munkáltatói márkái

2021. 07. 01., 17:30

Hatodik alkalommal adták át az Employer Branding Award-ot, a 30 éves Magyar PR Szövetség védnöksége alatt. Az online eseményen 19 díjat osztottak ki, amelyet 15 tagú független szakmai zsűri ítélt oda a pályázóknak. Külön díjazták a koronavírus járvány okozta helyzetre adott megoldásokat, de a leghatékonyabb employer branding stratégiák és legjobb kampányok is megmérettették magukat. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications) kapta.

A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen a stabilitás kimagasló értékké vált, így a meglévő és jövendőbeli munkavállalók szemében is kiemelt jelentőségű, hogy erősnek és megbízhatónak ítéljék meg a vállalatot, ahol szakmai jövőjüket elképzelik. Ebben a különleges időszakban a munkáltatói márka szerepét a munkáltatói felelősség vette át. Az elmúlt egy évben erre nagyobb szükség volt, mint valaha.

„Valóban megmutatkozott, hogy egy vállalat csak a szlogenek szintjén volt elkötelezett a szűkebb környezete iránt vagy valóban óvta munkatársait és így a gondosan felépített munkáltatói márkáját. Így a COVID lett 2020-ban a munkáltatói márkák lakmuszpapírja” – mondta Kádár Balázs, az Employer Branding Award alapítója, az MPRSZ elnökségi tagja.

Erős mezőny indult a „Példaértékű munkáltatói márka” címért, több mint 30 nevezés érkezett 8 kategóriában. A pályamunkákat elemezve Kádár Balázs hozzátette: összességében elmondható, hogy rengeteg energiát és időt invesztáltak a nevező vállalatok a munkatársak megtartásába és abba, hogy a kialakult helyzetben biztonságot, stabilitást nyújtsanak.

Továbbá egyre többen használják ki a technológia nyújtotta lehetőségeket, mint például a belső kommunikációt támogató applikációkat a fizikai és szellemi munkaerő valós idejű tájékoztatása céljából. A mentálhigiéniás támogatás mellett jellemző volt sportolók, színészek, terapeuták meghívása virtuális előadáskora, heti szintű online állománygyűlések, közös virtuális mozgás (jóga), online karantén koncert, különböző vetélkedők (pl. maszkszépségverseny). A fentiekből is látszik, hogy a belső kommunikáció szerepe jelentősen növekedett.

A KKV és nagyvállalati szektor mellett az állami intézmények és nonprofit szervezetek is megmérettették magukat az Employer Branding Awardon, ahol külön díjazták az egyes szektorok szereplőit. Idén először kapott elismerést a nonprofit szektorból érkező pályázat, az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa, SOS segítség az SOS-nek kampánya különdíjban részesült. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications), Te. Itt. Most. kampánya kapta. A díjazottak teljes listája a díj honlapján érhető el.

Valamennyi kategóriában olyan kiemelkedő megoldásokat mutattak be a pályázók, amik később jelentős szerepet töltenek be a kommunikációs és HR szakma edukációjában, együttműködésének erősítésében. Az Employer Branding Award már harmadik éve szerepel a Kreatív által jegyzett Apex PR Toplistában, így a díjazott vállalatok együttműködő partnerei (ügynökségei) utólagos pontjóváírásra számíthatnak.

EMPLOYER BRANDING AWARD 2020 VÉGEREDMÉNY:

Kategória

Helyezés

Pályázat címe

Közepes vállalat/ Employer Branding Éves Stratégia

különdíj

Thermo Services: Thermo Fisher Scientific GBS 2020 éves employer branding stratégia

Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány

Különdíj

Accenture: Accenture Industry X local recruitment marketing campaign

Különdíj

Beko Engineering: BEKOmmunikáció 2020

Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány Covid

1.

Philip Morris Magyarország Kft.: employer branding a koronavírus-járvány idején

2.

H1 Systems: Együtt haladunk a megváltozott helyzetben is!

3.

VITESCO TECHNOLOGIES HUNGARY KFT.: #PIONEERING-AT-HOME

Nagyvállalat/ Employer Branding Éves Stratégia

1.

Erste Bank Hungary Zrt.: Első perctől kezdve Veletek Vagyunk

2.

Praktiker Kft. Praktiker Employer Branding Stratégia és a Koronavírus 2020

3.

Takarékbank Zrt.: Employer branding stratégia 2020

Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány

1.

BT ROC Kft.: Te. Itt. Most.

2.

Vodafone Magyarország: Tech Comms Employer Brand kampány

3.

Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. MINDENKI LEHET SZUPERSZTÁR!

Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány Covid

1.

OTP Bank Nyrt.: HR aktivitások és belső kommunikáció járvány idején az OTP Bankban

2.

Erste Bank Hungary Zrt.: Erste OnLife

3.

MOL Nyrt.: A MOL virtuális börze megoldása COVID-19 idején

Állami intézmény / Employer Branding Kampány

Különdíj

Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar: Tudásmegosztás a közösségi értékekért

Non-profit szervezet (kategóriákon kívüli) / Employer Branding kampány COVID

Különdíj

SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: SOS segítség az SOS-nek

Employer Branding Award 2020 Fődíj

Fődíj

BT ROC Kft.: Te. Itt. Most.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-11-28 09:40:00
A beruházások volumene 2023 III. negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva 12,1 százalékkal csökkent, az előző negyedévhez képest – szezonálisan kiigazítva – 2,2 százalékkal mérséklődött – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2023-11-27 19:00:33
A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.
2023-11-27 18:10:00
Hagyatéki ügyekben előfordulhat, hogy az örökös vagy más érdekelt a hagyatéki tárgyaláson személyesen nem tud megjelenni, de szeretné, hogy valaki képviselje. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2023-11-27 16:10:00
A személyszállító járművek javítása, karbantartása vagy üzemanyag‑tankolása céljából megtett utak során felhasznált gázolaj nem tartozik a „motorhajtóanyagként felhasznált kereskedelmi gázolaj” fogalma alá – jelentette ki a Tüke Busz vs. NAV ügyben hozott ítéletében az Európai Bíróság.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS