Így lehet bekerülni a Daimler dizájntervezői csapatába

2019. 10. 30., 13:15

Filczer Balázs három éve dolgozik Mercedesekkel a német járműgyártó óriás, a Daimler dizájnstúdiójában. Ezt annak az együttműködésnek is köszönheti, ami volt iskolája, a MOME és a Daimler között már tizenhét éve tart.

Filczer Balázs a MOME Formatervezés képzésének Járműtervező szakirányáról jutott ki a Mercedes anyavállalatának, a Daimlernek a sindelfigeni stúdiójába. Először egy féléves gyakornoki programot csinált végig, majd teljes állást ajánlottak neki – írja a Kreatív Online.

Filczer sikersztorija jól illusztrálja a MOME és a Daimler közötti régi együttműködést. A 2000-es évek elején indult kapcsolatot a Formatervező Tanszék akkori vezetője, Stefan Lengyel indította be. Volt diákjai világmárkákhoz és dizájnipari cégekhez kerültek, köztük a Mercedes-Benz Designhoz is.

Az együttműködés keretein belül a Járműtervezés specializációt választó mesterszakos hallgatók általában két tervezési projektet kapnak egy évben. Ezeket a Daimler dizájnerei folyamatosan követik, konzultálnak a diákokkal.

A külföldi ösztöndíjasokkal közösen általában hat-nyolc diák tanul egy-egy járműtervező csapatban, ahonnan évente egy diák jut el gyakornoki pozícióba.

Egy Daimler-méretű multi és egy Mercedes-nagyságú márka esetében összesen körülbelül hétszáz ember dolgozik dizájn területeken, de közülük a legtöbben támogató funkciót látnak el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS