Így kellene kinéznie egy árajánlatnak

2019. 07. 25., 12:30

Rengeteg cég azért esik el a megbízásoktól, mert nem tud jól árajánlatot írni. Ez olyan műfaj, ami a vállalat sikerességében elengedhetetlen szerepet játszik, ezért a tökéletességre kell törekedni. A tartalom és a forma egyaránt számít, ráadásul olyan apróságokon lehet elbukni, amire a legtöbben nem is gondolnánk.

Egy cég életében számtalan dolog okozhat fejfájást, az elmaradhatatlan teendők mellett pedig sokan nem fordítanak elég időt az árajánlatok kidolgozására. Ez alapvető hiba főleg a KKV szektorban, hiszen az ügyfelek az ajánlat alapján döntik el, hogy megkötik-e az üzletet. De ha az tartalmában és formájában egy amatőr cég látszatát kelti vagy nem rendelkezik elég információval, akkor alighanem hamar tovább állnak.

Fontos, hogy személyre szabott legyen

Az árajánlat egyik legfontosabb jellemzője, hogy mindig személyre szabott. Az ügyfeleknek tilos brossúrát küldeni, hogy maguk válasszák ki az általuk legjobbnak gondolt terméket vagy szolgáltatást, mert az esetek többségében ez nem vezet eredményre. Előzetes megbeszélés után célzottan kell elküldeni nekik, számukra mi lehet a legmegfelelőbb.

Több variációt kell kínálni

Ehhez kapcsolódik, hogy minden esetben adjunk meg egy olcsóbb és egy drágább, extrákkal kiegészített lehetőséget is. Az ügyfél így elgondolkozhat rajta, hogy hajlandó-e több pénzt áldozni egy minőségi termékért, szolgáltatásért vagy ragaszkodik az egyszerűbbhöz.

Nem csak az ár a fontos

Ezzel együtt ne csak az árra fókuszáljunk az ajánlatban. Az emberek egyáltalán nem kedvelik, ha lerohanják őket a számokkal, ezért a levélben részletesen írjuk le a termékhez kapcsolódó tudnivalókat, a kapcsolódó szolgáltatásokat és rögzítsük a szállítási időt. Ha megfelelő kontextusban készül el az ajánlat, az a vevők számára is vonzó lesz.

Gyorsnak kell lenni

Gyakori probléma, hogy a cégek azt gondolják, az árajánlat elkészítése napokig is ráér. Ez hatalmas tévedés, mert az ügyfelek többsége türelmetlen, idő közben máshol is szétnéz, így könnyen el is veszthetjük őt. Megoldás: még aznap küldjük el az érdeklődőknek, hogy mivel szolgálhatunk nekik.

Erős vizuális megjelenés

Az átküldött ajánlat akkor kelt professzionális benyomást, ha formailag is rendben van. Kell egy címoldal céglogóval, címzettel és feladóval, a szövegrészben pedig mindent akkurátusan tagoljunk, hogy átlátható legyen.

Az árajánlatok írását könnyíti meg egy új magyar startup, a Brillit. Magyarország első online üzleti közössége, amely az online térben kapcsolja össze a vállalkozásokat anélkül, hogy találkoznának.

A platformon a cégek másodpercek alatt kérhetnek egymástól árajánlatokat, melyeket a beszerző egy helyen összesítve lát és eldöntheti, hogy számára melyik a legmegfelelőbb. A szolgáltatás automatikusan értesíti a többi árajánlattevőt is a beszerző választásáról, így nemcsak gyorsabb, hanem tervezhetőbb és transzparensebb is a folyamat.

„A Brillitnek nem az a célja, hogy leszorítsa az árakat, hanem az, hogy a vásárló és az eladó is maximálisan elégedett legyen. Célunk egy olyan üzleti közösséget létrehozni, amely tagjai megbízhatóak, ellenőrizhetők, ezért minden tranzakció után értékelhetik egymást a vállalkozások” – mondta Kovácsné Szabó Erzsébet, a Brillit.com ügyvezetője és alapító társtulajdonosa.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-22 12:30:59
Ahhoz, hogy a nyári sörünk igazán frissítő legyen, a komló adta aromák elengedhetetlenek. Ez a növény azonban nem csak a kedvenc alkoholos italunk fűszere – ennél sokkal izgalmasabb.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS