Így kellene kinéznie egy árajánlatnak

2019. 07. 25., 12:30

Rengeteg cég azért esik el a megbízásoktól, mert nem tud jól árajánlatot írni. Ez olyan műfaj, ami a vállalat sikerességében elengedhetetlen szerepet játszik, ezért a tökéletességre kell törekedni. A tartalom és a forma egyaránt számít, ráadásul olyan apróságokon lehet elbukni, amire a legtöbben nem is gondolnánk.

Egy cég életében számtalan dolog okozhat fejfájást, az elmaradhatatlan teendők mellett pedig sokan nem fordítanak elég időt az árajánlatok kidolgozására. Ez alapvető hiba főleg a KKV szektorban, hiszen az ügyfelek az ajánlat alapján döntik el, hogy megkötik-e az üzletet. De ha az tartalmában és formájában egy amatőr cég látszatát kelti vagy nem rendelkezik elég információval, akkor alighanem hamar tovább állnak.

Fontos, hogy személyre szabott legyen

Az árajánlat egyik legfontosabb jellemzője, hogy mindig személyre szabott. Az ügyfeleknek tilos brossúrát küldeni, hogy maguk válasszák ki az általuk legjobbnak gondolt terméket vagy szolgáltatást, mert az esetek többségében ez nem vezet eredményre. Előzetes megbeszélés után célzottan kell elküldeni nekik, számukra mi lehet a legmegfelelőbb.

Több variációt kell kínálni

Ehhez kapcsolódik, hogy minden esetben adjunk meg egy olcsóbb és egy drágább, extrákkal kiegészített lehetőséget is. Az ügyfél így elgondolkozhat rajta, hogy hajlandó-e több pénzt áldozni egy minőségi termékért, szolgáltatásért vagy ragaszkodik az egyszerűbbhöz.

Nem csak az ár a fontos

Ezzel együtt ne csak az árra fókuszáljunk az ajánlatban. Az emberek egyáltalán nem kedvelik, ha lerohanják őket a számokkal, ezért a levélben részletesen írjuk le a termékhez kapcsolódó tudnivalókat, a kapcsolódó szolgáltatásokat és rögzítsük a szállítási időt. Ha megfelelő kontextusban készül el az ajánlat, az a vevők számára is vonzó lesz.

Gyorsnak kell lenni

Gyakori probléma, hogy a cégek azt gondolják, az árajánlat elkészítése napokig is ráér. Ez hatalmas tévedés, mert az ügyfelek többsége türelmetlen, idő közben máshol is szétnéz, így könnyen el is veszthetjük őt. Megoldás: még aznap küldjük el az érdeklődőknek, hogy mivel szolgálhatunk nekik.

Erős vizuális megjelenés

Az átküldött ajánlat akkor kelt professzionális benyomást, ha formailag is rendben van. Kell egy címoldal céglogóval, címzettel és feladóval, a szövegrészben pedig mindent akkurátusan tagoljunk, hogy átlátható legyen.

Az árajánlatok írását könnyíti meg egy új magyar startup, a Brillit. Magyarország első online üzleti közössége, amely az online térben kapcsolja össze a vállalkozásokat anélkül, hogy találkoznának.

A platformon a cégek másodpercek alatt kérhetnek egymástól árajánlatokat, melyeket a beszerző egy helyen összesítve lát és eldöntheti, hogy számára melyik a legmegfelelőbb. A szolgáltatás automatikusan értesíti a többi árajánlattevőt is a beszerző választásáról, így nemcsak gyorsabb, hanem tervezhetőbb és transzparensebb is a folyamat.

„A Brillitnek nem az a célja, hogy leszorítsa az árakat, hanem az, hogy a vásárló és az eladó is maximálisan elégedett legyen. Célunk egy olyan üzleti közösséget létrehozni, amely tagjai megbízhatóak, ellenőrizhetők, ezért minden tranzakció után értékelhetik egymást a vállalkozások” – mondta Kovácsné Szabó Erzsébet, a Brillit.com ügyvezetője és alapító társtulajdonosa.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS