Harmadszor indítja el a női vállalkozókat segítő programját a Hiventures

2021. 03. 09., 14:30

Ahhoz, hogy egyre több nő tekintse a saját vállalkozást karrierútnak, olyan lehetőségeket kell teremteni számukra, amelyek ösztönzik innovatív ötleteik piacra vitelét. A tőkebefektető társaság különösen fontosnak tartja, hogy olyan programot indítson, amelyben a nők precizitása, kreativitása, hosszú távú szemléletmódja, együttműködő hozzáállása egy jó ötlettel és megfelelő szakmai segítséggel kombinálva hosszútávon fennmaradó vállalkozásokat hozhat létre.

„Tapasztalataink alapján a legjobban teljesítő befektetési csapatok a legsokszínűbbek is egyben. Természetesen ezt nem lehet a nemekre leegyszerűsíteni, de mindenképpen örömömre szolgál, hogy portfoliónkban az egy évvel ezelőtti 32 százalékról mára közel 36 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyekben egy vagy több női cégalapító is tevékenykedik. Ebben a StartupHER-nek nagy szerepe van. A mára sikeres programsorozattá vált kezdeményezést ismerik és szeretik a vállalkozó kedvű hölgyek, az elmúlt két évben 700-nál is több pályázatot nyújtottak be. Olyan sikertörténetek indultak itt el, mint a Truviva, a Briefly vagy a Happy Little Planet, akik női vállalkozók új generációját ösztönözhetik ötletük megvalósítására”mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

Az Európában mért adatok is alátámasztják a Hiventures portfoliójában tapasztalt trendet. A női alapítású vagy női társalapítóval rendelkező társaságok kockázati tőkefinanszírozása Európában az elmúlt években valamelyest intenzívebbé vált, amelyhez hozzájárult, hogy több nőkre specializált inkubátorprogram is indult. Bár a nemzetközi statisztikák a 2020-ban alapított európai startupok számában csökkenést mutatnak 2019-hez képest, a hölgy alapítót is foglalkoztató új startupok aránya egy év viszonylatában 4 százalékpont körüli növekedést ért el.

Kertész Éva, a Hiventures növekedési portfóliójába tartozó POLCZ alapítója és vezetője szakmai mentorként csatlakozott StartupHER programhoz.

„Fontosnak tartom, hogy személyes történetemen és tapasztalatomon keresztül mondjam el, vállalkozni mennyire izgalmas kihívás. Megváltoztathatom a piaci trendeket, új dolgokat hozhatok létre, hatással lehetek a környezetemre és inspirálhatok másokat, emellett sok energiát és szabadságot is köszönhetek annak, hogy sikerült megállni a saját lábamon” – nyilatkozta Éva az első lépések megtételére buzdítva a női vállalkozókat.

A StartupHER program 2021. március 8-án, nemzetközi nőnapon indult, április 9-ig jelentkezhetnek innovatív, egyedülálló ötletükkel a saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők, továbbá azok, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, vagy épp hosszabb szünet után gondolkodnak az újrakezdésen. A sikeres jelentkezés egyik fontos eleme az együtt dolgozó csapat, amely rendelkezik az összes szükséges kompetenciával ahhoz, hogy a vállalkozást sikerre vezesse.

A beérkező pályázatok szakmai előszűrését követően a tíz legjobb csapat fejlődését a hagyományoknak megfelelően egy-egy elismert női mentor segíti, akik személyes konzultáció alkalmával saját tapasztalatukat és szakértelmüket osztják meg a kezdő vállalkozókkal.

Az idei mentorcsapat tagjai Bata-Jakab Zsófia,  a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója, Hegedűs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója, Tomán Szabina, a Toman Lifestyle vezérigazgatója, Gere Andrea, a Gere pincészet vezető borszakértője, Kertész Éva, a Polcz alapító-vezetője, Risztov Éva, úszó, olimpikon, motivációs előadó, Horváth Dorka, a BOOKR Kids vezérigazgatója, Pocsaji Csilla, a Tebe csomagolásmentes bolt alapító-tulajdonosa, Cserháti-Herold Janka, a hormonmentes.hu tulajdonos-alapítója és Sipos Melinda, a Ligeti Bolt alapító-tulajdonosa.

A szakmai mentoráláson túl a legjobbak részt vehetnek egy kétnapos bootcamp-en májusban, ahol interaktív előadásokon, workshopokon és konzultációkon a Hiventures legkiválóbb befektetési szakértői vértezik fel minden olyan hasznos ismerettel a csapatokat, mint például üzleti modell megalkotás, piackutatás, pénzügyi tervezés, startup módszertani alapok. Mindezek szükségesek ahhoz, hogy a leendő startupperek vállalkozási ötletüket bemutathassák és az innovatív ötletükhöz kapcsolódó üzleti víziójukkal elnyerjék a szakmai zsűri tetszését.

A programot a Demo Day zárja, ahol a Hiventures szakmai zsűrije előtt mutatkozhatnak be a csapatok, akik közül a kiemelkedően teljesítők lehetőséget kapnak, hogy elnyerjék a Hiventures 15 millió forintos inkubációs befektetését vállalkozásuk megvalósításához.

(A StartupHER kampányvideója IDE KATTINTVA tekinthető meg.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS