A hazai lakosság körében egyre népszerűbb a magán egészségbiztosítás – évről évre többen gondolják úgy, hogy ez a szolgáltatás bármelyik életkorban jól jöhet – mutat rá a Generali Biztosító reprezentatív kutatása. A válaszadók 17 százaléka az állami ellátás helyett választja inkább a magánintézményeket.
Nagyot fordult a világ az elmúlt években a hazai magánegészségügyi szférában. A világjárvány jelentősen megterhelte az állami fenntartású intézményeket és a várólisták is sokszor jelentősen megnyúltak, így még többen keresték a gyorsabb, alternatív betegutak lehetőségét.
A Generali januári kutatása szerint a magyarok jó része rendelkezik magán egészségbiztosítási csomaggal, köztük többségben vannak a felsőfokú végzettségű fővárosiak, sokuk számára pedig éppen a munkáltatójuk (23 százalék) köti a szolgáltatást.
A válaszadók szerint minden életkorban érdemes biztosítással védekezni a betegségek és balesetek következményei ellen (40 százalék), főként a 30 év felettiek tartják ezt fontosnak. A felmérésből az is kiderül, hogy szerencsére egyre többen ismerik fel a megelőzés jelentőségét, a megkérdezettek 22 százaléka kifejezetten a rendszeres szűrővizsgálatok miatt véli hasznosnak a magán egészségbiztosítást.
„A magyarok elég egyértelműen vélekednek arról, mit képesek nyújtani a privát praxisok az állami rendszerrel szemben: főként a szakszerűbb ellátás (20 százalék) és a gyorsabb betegút (19 százalék) miatt választanak magán egészségügyi biztosítási csomagot, és hajlandóak arra áldozni, hogy a felmerülő magánorvosi kiadásokat ilyen módon fedezzék. A helyzet az, hogy bármikor, bárkivel történhet olyan váratlan esemény vagy megbetegedés, melyre nem számított, aztán pedig jönnek a kérdések: mi lesz velem, hogyan tudom mielőbb intézni a rám váró vizsgálatokat és ki fogja ezeket fedezni. Ez az életünk olyan területe, amelyre fokozottan igaz: jobb félni, mint megijedni. Emellett a magán egészségbiztosítások mára egyértelműen beépültek a vállalatok béren kívüli juttatási rendszeribe is, így a cégek többsége megtartja ezt a lehetőséget munkatársaik motiválására, vagy éppen az új belépők bevonzására. Hiszen az egészségtudatosság főleg a fiatalabb korosztály körében lett még erősebb, a fiatalok tanulnak a korábbi generációk hibáiból, ők már nem félnek orvoshoz menni, időt, pénzt szánni például szűrővizsgálatokra vagy egy-egy panasz kivizsgálására. És ők azok, akik már elvárják, hogy olyan munkahelyük legyen, ahol ennek lehetőségét egészségbiztosítás keretében kínálják számukra” – mondja Schaub Erika, a Generali Biztosító személybiztosítási és ügyfélkapcsolati területért felelős igazgatósági tagja.
A Magyar Rákellenes Liga a napokban hívta fel a figyelmet, hogy bár a tendencia az utóbbi években javul, hazánk még mindig élen jár a 100 ezer lakosra jutó daganatos megbetegedések tekintetében, a statisztikák szerint pedig a tüdő- és emlőrák, valamint a vastagbéldaganatok a legjellemzőbbek Magyarországon. Ezzel egybehangzó eredményre jutott a Generali kutatása is, hiszen a válaszadók éppen a rákos elváltozásoktól tartanak a leginkább (34 százalék), ezt a szív- és érrendszeri betegségek (21 százalék), valamint lemaradva a diabétesz (7 százalék) követi.
A felmérés résztvevőinek egyöntetű véleménye szerint az azonnali, szakszerű onkológiai vizsgálattal (80 százalék), a rosszindulatú daganat kezelésének mihamarabbi megkezdésével (82 százalék) és a stresszfaktort minimalizáló betegúttal (75 százalék) küzdhetnek a páciensek a legjobb esélyekkel a kórral szemben. Mivel pedig úgy gondolják, hogy ezek a körülmények főként a magánellátásban teremthetőek meg, ezen a területen inkább a magán egészségbiztosítók szolgáltatásait részesítik előnyben.
„Ha betegek vagyunk, egyértelműen a gyógyuláshoz vezető legrövidebb út megtalálása az elsődleges, miközben szeretnénk jó kezekben lenni. Tapasztalataink szerint nagyon fontos az ügyfeleknek, hogy a szolgáltatásokat a családjuk minden tagjára kiterjeszthessék és őket is biztosítsák baj esetére, de az egészségbiztosítások már a megelőzésre tudatosan figyelő ügyfeleket is jutalmazzák. Így aki sportol, nem dohányzik és rendszeresen részt vesz a szűrővizsgálatokon, lefaraghat a biztosítási díj összegéből is” – teszi hozzá Schaub Erika.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.