Ezernél is több beszállító csatlakozott a Schneider Electric „zöld” programjához

2022. 06. 23., 19:17

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat.

Ismét a legjobbak közé került a Schneider Electric a Gartner „Supply Chain Top 25” rangsorában, a vállalat a második helyet szerezte meg idén, két pozíciót javítva 2021-hez képest. A Gartner évről-évre többszáz nagyvállalat ellátási láncát vizsgálja meg számos tényező – köztük pénzügyi adatok, a fenntarthatósági törekvések eredményei és a cégről a közösségben kialakult vélemények – alapján, az így kapott pontszám alapján alakul ki a végeredmény.

Ebben az évben a Cisco System végzett az első helyen, a dobogó harmadik fokára a Colgate-Palmolive került, az első ötbe pedig a Johnson&Johnson és a PepsiCo fért még be.

A Schneider Electric sorban harmadszor került be az első ötbe, illetve hetedik alkalommal található meg a 25-ös toplistán. A társaság mostani második helye azért is különösen nagy eredmény, mert egy olyan évben sikerült elérni, amikor az ellátási láncok globális szinten különösen nehéz helyzetben vannak.

A COVID-19 világjárvány hatása továbbra is kihívást jelent a vállalatoknak világszerte minden iparágban, a munkaerő korlátozott rendelkezésre állása, a nyersanyagok és az elektronikai termékek globális hiánya és a szállítási problémák miatt. A cégek számára még fontosabbá vált, hogy újragondolják folyamataikat, új prioritásokat határozzanak meg, és megerősítsék beszállítói hálózatukat, valamint növeljék a helyi kapacitásaikat.

„Megtiszteltetés számunkra, hogy a Gartner és partnereink ilyen pozitív véleménnyel vannak rólunk. Azért fektetünk be továbbra is az ellátási láncunk fejlesztésébe, mert rendíthetetlenül elkötelezettek vagyunk ügyfeleink és a fenntarthatóság iránt. Úgy gondoljuk, hogy ez az elismerés újabb bizonyíték arra, hogy jó úton járunk - hogy az emberekbe és a negyedik ipari forradalom technológiáiba történő befektetés konkrét előnyökkel jár a rugalmasság, az agilitás, a hatékonyság és a fenntarthatóság szempontjából – mondta az elismerés kapcsán Mourad Tamoud, a Schneider Electric globális ellátási láncért felelős ügyvezető alelnöke.

A Gartner idén korábban már elismerésben részesítette a Schneider Electric-et innovatív termékéért, amely lehetővé teszi az adaptív gépi tanulással vezérelt „öngyógyító” ellátási lánc működtetését. A vállalat platformja a gépi tanulás segítségével valós időben optimalizálja a teljesítményhez kapcsolódó paramétereket, például a tartalékkészletek mennyiségét, a minimális rendelési mennyiséget és az átfutási időt. Ez a megoldás több mint 100 millió eurós megtakarítást eredményezett a cég számára.

A fenntarthatóság a Schneider Electric céljainak és küldetésének középpontjában áll, és az ellátási lánc stratégiája, a STRIVE (Sustainable, Trusted, Resilient, Intelligent, Velocity and Efficiency) első pillére. A stratégia második évében a társaság felgyorsította az átalakulást annak érdekében, hogy a legagilisabb, leginnovatívabb, leginkább bolygó- és ügyfélközpontú ellátási láncot hozza létre.

Tavaly a Schneider Electric elindította a Zero Carbon Projectet, amelynek célja, hogy csökkentse ellátási láncának szénlábnyomát. Több mint 1000 beszállító – amelyek a társaság szén-dioxid-kibocsátásának 70 százalékát teszik ki – vállalta a kezdeményezés részeként, hogy 2025-re felére csökkenti működésének CO2-kibocsátását. A projekt része a Schneider Electric 2021-2025-ös fenntarthatósági erőfeszítéseinek, és konkrét lépés afelé, hogy a globális átlaghőmérséklet emelkedését 2050-re 1,5°C-on vagy az alatt tartsuk, ahogyan azt a Párizsi Egyezmény is célul tűzte ki.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS