Kárenyhítő juttatás, kamatmentes hitel vagy adó- és járulékkedvezmény. Ezeket is javasolja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), hogy a kis kutasok üzemanyagárstop miatti kárát mérsékelni lehessen.
A VOSZ és a benzinkutasok képviselői hétfőn tárgyaltak első körben a megoldási módokról az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM).
Perlusz László, a VOSZ főtitkára az Infostartnak elmondta, hogy a május 15-ig érvényes árfixálás terheit nem csak a benzinkutasoknak és a kiskereskedőknek kell vállalniuk. A főtitkár elismerte, hogy az árstop kényszerű lépés az infláció megfékezésére, de úgy fogalmazott: „ha így marad a helyzet, abba a kisvállalkozások belerokkannak”.
A VOSZ a következőket javasolta a probléma megoldására:
Az egyeztetés után György László, az ITM államtitkára azt mondta: „az elszabaduló energiaárak miatt egész Európában emelkedik az üzemanyagok ára, a rendkívüli helyzetben pedig rendkívüli intézkedésekre van szükség. A kormány – ahogy eddig is – a magyar családok oldalán áll, ezért vezették be a benzinárstopot, a kamatstopot, az élelmiszerárstopot és tartják fenn a rezsicsökkentést.”
Az ármaximalizálás alapján a 95-ös benzin és a gázolaj kiskereskedelmi ára nem lehet több literenként 480 forintnál, ugyanakkor a jelenlegi beszerzési ár miatt a kutak literenként már 10 forintnál is nagyobb veszteséget termelnek.
A helyzetet tovább rontja, hogy a határokon túl egyre többen járnak át Magyarországra, hogy nálunk literenként 40-50 forinttal olcsóbban tankoljanak.
A hétfői egyeztetésről részletesen ITT OLVASHAT.
A VOSZ helyzetértékelését ITT OLVASHATJA.
Szekszárd is képes ebben a műfajban etalon értékűt villantani.
Az Európai Unión belül francia vezetéssel, tizenkét ország részvételével nukleáris koalíció alakult, amely Brüsszelben ülésezett az energiaminiszterek tanácsának ülését megelőzően.