Ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához

2020. 10. 27., 11:30

Erős jövőképpel, magabiztos digitális tudással rendelkeznek a hazai fiatalok, a legtöbben saját vállalkozásban vagy cégvezetőként dolgoznának – derült ki a Hiventures reprezentatív felméréséből. A legtöbben szívesen dolgoznának startupban, a fiatalok fele szívesen indítana is ilyen céget, ehhez azonban bátorság, kreativitás és kitartás kell. A vállalkozó kedvű fiataloknak november 12-én a Hiventures szervezésében megrendezésére kerülő 4. Regional Startup and Innovation Day-en lesz lehetőségük inspirálódni, a rendezvény – a koronavírus járványra tekintettel – idén egy rendhagyó, több digitális kreatív technológiát ötvöző, páratlan esemény lesz.

A magyar fiatalok közül legtöbben saját vállalkozásban szeretnének dolgozni, vezetőként vagy cégtulajdonosként – derült ki az MFB csoporthoz tartozó Hiventures megbízásából készített, 18-35 éves fiatalok körében végzett reprezentatív felmérésből.

Vállalkozó szellem, saját lábon állás

A magyar fiatalok 83 százaléka erős vállalkozó szellemmel rendelkezik és megfelelő alázattal néz a jövő kihívásai elé, állapítja meg a felmérés. A fiatalok közül a legtöbben – 38 százalék – egyértelműen saját vállalkozásban szeretnének dolgozni, kkv-ban vagy külföldi nagyvállalatnál 16 százalékuk, hazai nagyvállalatnál 15 százalék, míg állami cégnél a válaszadók 12 százaléka dolgozna.

Pozíciókat tekintve a megkérdezettek közel fele vezetőként képzelik el magát, alkalmazottként pedig 31 százalék vállalna munkát szívesen. A válaszadók negyede mondta, hogy cégtulajdonos szeretne lenni, de közel egytizedük influenszerként is el tudja képzelni magát. A 18-35 éves ambiciózus fiatalok 61%-a középtávon világosan látja a céljait, 16 százalékuk ennél hosszabb távra is megtervezi az életét.

A koronavírus hatása a digitális kompetenciákra

Minden negyedik fiatal munkáját, jövőjét nagyobb, minden harmadikét kisebb mértékben érintette, ill. érinti most is a koronavírus járvány: az elmúlt időszakot viszont minden második fiatal értékelte úgy, hogy digitális kompetenciában fejlődni tudott. Saját bevallásuk szerint az elmúlt időszakban a legtöbben (63 százalék) a munkavégzés hatékonyságában fejlődtek, ezt követi a modern technológiák használata 28 százalékkal, és a digitális eszközök használata és

szoftverhasználati kompetencia 21-21 százalékkal. Erősségnek 71 százalék a munkavégzés minőségét, 68% a hatékonyságát jelölte meg.

Jól cseng a startup

A megkérdezettek fele állította magabiztosan, hogy tudja, mit jelent a startup, 30 százalék bizonytalan volt ebben. A fiatalok 63 százaléka állította azt, hogy szívesen dolgozna egy startup cégben, 49 százalék pedig indítana startupot. Ehhez alapvetően három dolog kell a fiatalok szerint. Bár a válaszadók közel fele fontosnak tartja az anyagiakat az induláshoz, de egy startuphoz valójában elég egy kreatív ötlet és a bátorság, amit a válaszadók 47 és 39 százaléka szintén nagyon fontosnak jelölt meg.  A szükséges forrásokhoz a többség (40 százalék) EU-s vagy más nemzetközi pályázatokból jutna, de minden ötödik vállalkozó szellemű megkérdezett pénzintézetet, vagy befektetőt keresne meg finanszírozásért.

Iparágakat tekintve a legvonzóbb startup cél a fiatalok körében a kereskedelem (37 százalék), ezt követi a design (21 százalék), a technológia/mérnöki tudomány (18 százalék) és a marketing (17 százalék). A fiatalok szerint a három legfontosabb terület, ahol innovációra, új ötletekre lenne szükség az egészségügy (75 százalék), az oktatás (62 százalék) és a környezetvédelem (45 százalék).

„A kutatás eredményeiből is jól látszik, hogy jelentősen növekedett a vállalkozókedv, másfélszer annyian gondolkodnak saját vállalkozás indításában, mint két évvel ezelőtt. Továbbá az utóbbi időben robbanásszerűen begyorsuló digitalizáció korábban sosem tapasztalt igényeket és lehetőségeket jelent a jó ötleteknek és a leendő startupereknek. A Hiventures az ötletek megvalósítása mellett inspirációban és szakmai támogatásban is segíti a startupereket: erről szól a már évek óta legnagyobb hazai startup rendezvénynek számító Regional Startup and Innovation Day is” – mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.

Digitális platformon a régió legnagyobb startup eseménye

Idén negyedik alkalommal rendezi meg az MFB csoporthoz tartozó Hiventures a Regional Startup And Innovation Day-t (RSID), amely évek óta a közép-kelet-európai régió legnívósabb startup networking eseménye. A 2020-as esztendő a startup ökoszisztémában is a Covid-19 világjárványról és a vele járó korlátozásokról szól, így az idei esemény rendhagyó módon, online kerül megrendezésre november 12-én. Az érdeklődőknek a napjaink legmodernebb és legművészibb technológiáinak köszönhetően páratlan vizuális élményt ígérnek a szervezők. A nézőknek a formabontó Get In The Ring! startupverseny regionális döntőjének izgalmairól sem kell lemondaniuk, mert a megmérettetést komoly egészségügyi óvintézkedések mellett ugyan, de megrendezik.

Nemzetközi előadók, kapcsolatépítés és verseny

A konferencián szokás szerint több neves nemzetközi előadó vesz részt, az egyik keynote beszédet Jason Williamson, az Oracle alelnöke, a társaság startup programjának globális vezetője tartja. Az Oracle for Startups program nagyvállalati megoldásokkal segíti a startupok fejlődését világszerte, céljuk, hogy összekössék a startupok által adott innovációt és rugalmasságot a nagyvállalati erőforrásokkal.

Az RSID egyik legfontosabb része a személyes megbeszélések, találkozók, ami idén sem marad el, az esemény online mivolta ellenére sem. A rendkívüli helyzetre való tekintettel különös figyelmet szentelnek a szervezők a startupok és befektetők kapcsolatépítésére, tapasztalatcseréjére, online befektetői Speed Dating formájában. A körönként 10 perces 1-on-1 beszélgetéseken komoly nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező cégek képviselői segítik szakmai eszmecserével a startupokat.

Az RSID csúcspontja idén is a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadó lesz, amelyet ezúttal online stream-en követhetnek figyelemmel az érdeklődők. Három kategóriában kerülnek kiválasztásra a legjobbak: „The Best Female Startupper of the Year” (Az év női startup vállalkozója) az OTP Bank támogatásával, a „The Best Crisis-Agile Startup” (A Covid-19 krízisre legkiválóbban reagált startup) a Microsoft Magyarország jóvoltából, valamint a „Founder of the Year” (Év startup alapítója). 

Az est második felének meghatározó eseménye pedig a Get int he Ring! startup verseny regionális döntője lesz a Szerencsejáték Zrt., az esemény főszponzorának támogatásával. A versenyzőknek idén az e-sport, sport digitalizáció, sporttechnológiai iparág forradalmasítás hívószavakra, ezen területek kihívásaira kell majd innovatív megoldásokat találniuk.

A rendezvény további partnerei a Vodafone Magyarország, valamint a Solus Capital.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS