Ez volt a Vajda-Papír eddigi legköltségesebb beruházása

Ez volt a Vajda-Papír eddigi legköltségesebb beruházása
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 12. 02., 11:04

A tavalyi 12 milliárdos kötvény kibocsátás után idén elsőként léptünk ipari termelő vállalatként a zöldkötvény-piacra, egy újabb 9,9 milliárd forintos kibocsátással – mondta az Üzletemnek Vajda Attila, a Vajda-Papír ügyvezető igazgatója.

CÉGES LEGEK sorozatunk 12. cikkében a Vajda-Papír legjeit Vajda Attila, a Vajda-Papír ügyvezető igazgatója osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

Egyértelműen az, hogy az önellátás adja a legnagyobb biztonságot. A Vajda-Papír higiéniai papírtermék gyártása és egy gépbeszerzésnek köszönhetően most már maszkgyártása is képes kielégíteni a hazai igényeket. A Vajda-Papír éves higiéniai alappapír gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország önellátása biztosított ezekből a termékekből, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is. Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papír zsebkendő, háztartási papírtörlő –, a Vajda-Papír csoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna. Az önellátás képessége óriási jelentőséggel bír mára, ezért nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Magyarország önellátóvá vált a vírus ellen védelmet adó maszkokból: a Vajda-Papír napi 1 millió orvosi eszköz minőségű arcmaszkot képes gyártani dunaföldvári gyárában. Mivel a belföldi igény körülbelül évi 100 millió darab, így a Vajda-Papír kormányzati támogatással nem csak a belföldi igényeket képes kielégíteni, de exportpiacain is megjelenhetett egészségipari új termékével.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

Leszorítani a növekvő költségek árdrágító hatását. A papírtermékek alapanyaga a cellulóz 60 százalékkal drágult a tavalyihoz képest, nőttek a szállítási költségek, az energia és a munkaerő is drágult. Annak érdekében, hogy minél kisebb áremelésre kényszerüljünk, minden hatékonyságnövelő, energiamegtakarító megoldást fel kell kutatnunk. Fontos kiemelni, hogy a Vajda-Papír a magas cellulóz árak mellett is tartani tudja tervezett termelését, de az árak ezeknél a termékeknél is emelkedni fognak.

A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Jövőre adjuk át a dunaföldvári gyárunk 16 milliárd forintból felépített második üzemét, és előkészítjük a harmadik gyáregységet megteremtő kapacitásbővítő beruházásunkat is. A növekvő termelés mellett a környezetvédelem is egyre nagyobb hangsúlyt kap, növeljük az újrahasznosított anyagok arányát.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Az önellátás biztosítása a higiéniai papírtermékek és a maszkgyártás területén; a fejlesztésekhez szükséges finanszírozás megteremtése két sikeres kötvénykibocsátással. A tavalyi 12 milliárdos kötvény kibocsátás után idén elsőként léptünk ipari termelő vállalatként a zöldkötvény-piacra, egy újabb 9,9 milliárd forintos kibocsátással. De büszkék vagyunk arra is, hogy húsz év után komoly részesei lehettünk a papíripari szakképzés magyarországi újraindításának.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

A cellulóz árgrafikonjának követése. Szinte napról napra drágult az alapanyag.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

A pandémiás körülmények között megszervezni a termelést, a home office bevezetését, az egészségügyi óvintézkedések bevezetését és betartatását, valamint a munkahelyek biztonságossá tételét nevezném meg.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Az energiatakarékos üzemelési megoldások bővítése, a digitális megoldások növelése és a gyár számára szükséges alapanyaggyártás biztosítása a cégen belül.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

A dunaföldvári két üzemünk, a meglévő 14 milliárd forintból épült meg, a második, most zajló ütem 16 milliárdba kerül. 2022. áprilisában elkészül a világ egyik legmodernebb higiéniai papírüzemének újabb gyáregysége Magyarországon, így a háromszorosára növeli alappapír gyártási kapacitásait a Vajda-Papír, és világszínvonalú alappapírgyártó-géppel biztosítjuk a vállalat további növekedését, úgyhogy a beruházásunk megtérül és többszáz munkahelyet őriz meg.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

A fenntartható bővülésre, zéró kibocsátásra, a műanyagok teljes leépítésére a csomagolóanyagoknál. A vállalat az elmúlt 10 évben 20 milliárd forintot fordított arra, hogy a gyártás és az üzemeltetés a lehető legmodernebb és legkörnyezetkímélőbb, fenntartható technológiákkal valósulhasson meg, a következő években pedig a környezetkímélőbb megoldások alkalmazására évente további jelentős összegeket szánunk.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Magas minőség, versenyképes működés, így versenyképes árak és erősebb környezetvédelmi termékjellemzők. Az idén 21 éves Vajda-Papír ma már a régió meghatározó papíripari szereplője. A 2011-ben született Ooops! brand az egyik legismertebb higiéniai papírmárka a magyar fogyasztók körében, amely köré egy empatikus Ooops!-os közösség épült, akikre rendre számíthatunk a már hagyományosnak mondható jótékonysági kampányainkban. Hiszek abban, hogy ha vásárlók látják a vállalat elkötelezett társadalmi felelősségvállalását, az erősíti a márkahűségüket is, mert szívesen tartanak velünk ezekben az akciókban, amire mi nagyon büszkék vagyunk.

Ezzel a LEGBONYULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

Egyértelműen a pandémia miatti kiszámíthatatlanságot kell megemlítenem. Hektikus a kereslet, az alapanyag-piacon rángatják az árakat, és a közlekedés, szállítás megszervezése is akadozó, a termelésben pedig a munkavállalók maximális biztonságát is garantálnunk kell.

(Fotó: Vajda-Papír)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS