A tavalyi 12 milliárdos kötvény kibocsátás után idén elsőként léptünk ipari termelő vállalatként a zöldkötvény-piacra, egy újabb 9,9 milliárd forintos kibocsátással – mondta az Üzletemnek Vajda Attila, a Vajda-Papír ügyvezető igazgatója.
CÉGES LEGEK sorozatunk 12. cikkében a Vajda-Papír legjeit Vajda Attila, a Vajda-Papír ügyvezető igazgatója osztja meg az olvasóval.
Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:
Egyértelműen az, hogy az önellátás adja a legnagyobb biztonságot. A Vajda-Papír higiéniai papírtermék gyártása és egy gépbeszerzésnek köszönhetően most már maszkgyártása is képes kielégíteni a hazai igényeket. A Vajda-Papír éves higiéniai alappapír gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így Magyarország önellátása biztosított ezekből a termékekből, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is. Magyarország éves szükséglete 90 ezer tonna a higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papír zsebkendő, háztartási papírtörlő –, a Vajda-Papír csoport éves kapacitása pedig 140 ezer tonna. Az önellátás képessége óriási jelentőséggel bír mára, ezért nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Magyarország önellátóvá vált a vírus ellen védelmet adó maszkokból: a Vajda-Papír napi 1 millió orvosi eszköz minőségű arcmaszkot képes gyártani dunaföldvári gyárában. Mivel a belföldi igény körülbelül évi 100 millió darab, így a Vajda-Papír kormányzati támogatással nem csak a belföldi igényeket képes kielégíteni, de exportpiacain is megjelenhetett egészségipari új termékével.
Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:
Leszorítani a növekvő költségek árdrágító hatását. A papírtermékek alapanyaga a cellulóz 60 százalékkal drágult a tavalyihoz képest, nőttek a szállítási költségek, az energia és a munkaerő is drágult. Annak érdekében, hogy minél kisebb áremelésre kényszerüljünk, minden hatékonyságnövelő, energiamegtakarító megoldást fel kell kutatnunk. Fontos kiemelni, hogy a Vajda-Papír a magas cellulóz árak mellett is tartani tudja tervezett termelését, de az árak ezeknél a termékeknél is emelkedni fognak.
A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:
Jövőre adjuk át a dunaföldvári gyárunk 16 milliárd forintból felépített második üzemét, és előkészítjük a harmadik gyáregységet megteremtő kapacitásbővítő beruházásunkat is. A növekvő termelés mellett a környezetvédelem is egyre nagyobb hangsúlyt kap, növeljük az újrahasznosított anyagok arányát.
A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:
Az önellátás biztosítása a higiéniai papírtermékek és a maszkgyártás területén; a fejlesztésekhez szükséges finanszírozás megteremtése két sikeres kötvénykibocsátással. A tavalyi 12 milliárdos kötvény kibocsátás után idén elsőként léptünk ipari termelő vállalatként a zöldkötvény-piacra, egy újabb 9,9 milliárd forintos kibocsátással. De büszkék vagyunk arra is, hogy húsz év után komoly részesei lehettünk a papíripari szakképzés magyarországi újraindításának.
A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:
A cellulóz árgrafikonjának követése. Szinte napról napra drágult az alapanyag.
A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:
A pandémiás körülmények között megszervezni a termelést, a home office bevezetését, az egészségügyi óvintézkedések bevezetését és betartatását, valamint a munkahelyek biztonságossá tételét nevezném meg.
A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:
Az energiatakarékos üzemelési megoldások bővítése, a digitális megoldások növelése és a gyár számára szükséges alapanyaggyártás biztosítása a cégen belül.
Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:
A dunaföldvári két üzemünk, a meglévő 14 milliárd forintból épült meg, a második, most zajló ütem 16 milliárdba kerül. 2022. áprilisában elkészül a világ egyik legmodernebb higiéniai papírüzemének újabb gyáregysége Magyarországon, így a háromszorosára növeli alappapír gyártási kapacitásait a Vajda-Papír, és világszínvonalú alappapírgyártó-géppel biztosítjuk a vállalat további növekedését, úgyhogy a beruházásunk megtérül és többszáz munkahelyet őriz meg.
Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:
A fenntartható bővülésre, zéró kibocsátásra, a műanyagok teljes leépítésére a csomagolóanyagoknál. A vállalat az elmúlt 10 évben 20 milliárd forintot fordított arra, hogy a gyártás és az üzemeltetés a lehető legmodernebb és legkörnyezetkímélőbb, fenntartható technológiákkal valósulhasson meg, a következő években pedig a környezetkímélőbb megoldások alkalmazására évente további jelentős összegeket szánunk.
A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:
Magas minőség, versenyképes működés, így versenyképes árak és erősebb környezetvédelmi termékjellemzők. Az idén 21 éves Vajda-Papír ma már a régió meghatározó papíripari szereplője. A 2011-ben született Ooops! brand az egyik legismertebb higiéniai papírmárka a magyar fogyasztók körében, amely köré egy empatikus Ooops!-os közösség épült, akikre rendre számíthatunk a már hagyományosnak mondható jótékonysági kampányainkban. Hiszek abban, hogy ha vásárlók látják a vállalat elkötelezett társadalmi felelősségvállalását, az erősíti a márkahűségüket is, mert szívesen tartanak velünk ezekben az akciókban, amire mi nagyon büszkék vagyunk.
Ezzel a LEGBONYULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:
Egyértelműen a pandémia miatti kiszámíthatatlanságot kell megemlítenem. Hektikus a kereslet, az alapanyag-piacon rángatják az árakat, és a közlekedés, szállítás megszervezése is akadozó, a termelésben pedig a munkavállalók maximális biztonságát is garantálnunk kell.
(Fotó: Vajda-Papír)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.