Ez várható a vállalati flottapiacon 2020-ban

2020. 01. 31., 13:15

Mintegy 16 százalékkal emelkedtek az új gépjármű értékesítések a tavalyi évben, és növekvő tendencia határozhatja meg a vállalati flottapiac idei alakulását is. Az új autók nagyobb részét ugyanis elsősorban a vállalati piacra szánják, ahol nem ritka az sem, hogy kétévente egy teljes flottát lecserélnek. Idén a KKV-k több mint 70 százaléka tervez valamilyen fejlesztési beruházást, a tervek között pedig a harmadik helyen a céges járműpark fejlesztése szerepel. A Mercarius Flottakezelő kereskedelmi igazgatója elárulja, mi vár a flottapiacra 2020-ban.

A 2019-es év a növekedésről szólt, és 2020 is lendületesnek ígérkezik az új gépjárművek piacán. A hazai értékesítés teljes volumene mintegy 16 százalékkal emelkedett, ami annak ellenére is jelentős hatással lehet a vállalati flottapiacra, hogy az idei évre lassulást jeleznek a szakértők.

Az értékesítési adatok azt mutatják, hogy a Magyarországon értékesített új gépjárművek 50 százalékát cégek vásárolják meg. Ezzel összefüggésben a flottapiacon az előre jelzett, szén-dioxid-kibocsátási normák szigorítása miatti lassulással együtt is jelentős potenciál rejlik.

A kis- és középvállalkozások 2020-ra vonatkozó tervei alapján úgy tűnik, hogy a gyártók nem alaptalanul számolnak a vállalati szegmens vásárlóerejével. Egy a KKV-k beruházási szándékait vizsgáló felmérés szerint ugyanis a hazai kisvállalkozásoknak több mint 70 százaléka tervez 2020-ra valamilyen fejlesztési célú beruházást, amelyek közül az informatikai beruházások és a gépek-, valamint egyéb berendezések beszerzése után a céges gépjárműflotta fejlesztése a legfontosabb számukra.

Így, ha lassul is az új autók értékesítésének üteme, a vállalati flották terén folytatódhat a növekedés. Főként az e-autók terén lehet dinamikus növekedésre számítani, köszönhetően a cégautóadó-mentességnek, az ingyenes parkolási lehetőségnek és a jelentősen kedvezőbb üzemeltetési költségeknek.

„A 2019-es év jelentős növekedést hozott a Mercarius Flottakezelő számára is. Sikerként könyveltük el, hogy tavaly közel 1200 gépjárművet adtunk át tartós bérletbe, így a kihelyezett gépjárműveink száma meghaladta az 5300-at. Terveink szerint idén év végére a 7000-et is elérheti a kihelyezett autóink száma. Meglévő ügyfeleink mellett pedig szeretnénk tovább erősíteni pozícióinkat a kis és középvállalkozások és a nagyvállalatok körében is” – mondta el Szabó Gyula, a Mercarius Flottakezelő kereskedelmi igazgatója.

„A keresletet illetően azt látjuk, hogy a teljeskörű flottakezelési és mobilitási szolgáltatások mellett egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság is. Noha a vállalati mobilitás területén az e-autókra egyelőre alacsony a kereslet, ez egy-két éven belül drasztikusan változhat” – tette hozzá a szakember.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS