Exportértékesítéshez kapott támogatást az Univer Product

2020. 10. 27., 12:15

Romániai exportértékesítését fejlesztő marketingkommunikációjához kapott kormányzati támogatást az Univer Product Zrt. A kecskeméti társaság ételízesítőit, sűrített paradicsomát és bébiételeit több mint 15 országba exportálja. Legnagyobb mennyiségben, az idei tervek szerint 3,2 milliárd forint értékben a romániai piacra. A támogatásról szóló oklevelet Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében adták át Kecskeméten.

Sikeresen pályázott a Külgazdasági és Külügyminisztérium Nemzeti Exportvédelmi Programjában az Univer Product Zrt. A 25 millió forintos támogatás segítségével a kecskeméti társaság a legnagyobb exportpiacán, Romániában tudja erősíteni a marketingkommunikációját a forgalomban meghatározó, karácsony előtti időszakban. Az elmúlt években az Univer Product folyamatosan növelte a bevételét a romániai piacon, ahol az egész országban jelen van az ételízesítőivel. A koronavírus-járvány itt is éreztette hatását, ezért különösen fontos, hogy a cég erőteljes marketinggel ellensúlyozni tudja ezt.

Az elnyert támogatásról szóló oklevelet dr. Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója adta át Kecskeméten az Univer Product Zrt. vezérigazgatójának, Molitorisz Károlynak. A kecskeméti városházán tartott ünnepségen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy a járvány hatására új világgazdasági korszakba lépünk, ami nemcsak kihívást, hanem lehetőséget is kínál a magyar gazdaság és a magyar vállalatok számára. A kormány az exporttámogatási programmal abban akar segíteni a hazai cégeknek, hogy ezeket a világgazdasági lehetőségeket ki tudják használni.

Nagy versenyelőnyre tesznek szert azok a vállatok, amelyek ebben a helyzetben fejlesztenek, terjeszkednek a külpiacokon. Ennek támogatása a kormány számára egyedülálló lehetőség, amely busásan meg fog térülni a magyar gazdaság számára. Szijjártó Péter kecskeméti programja során megtekintette az Univer Product azon üzemét, melyben a vállalat többek között a Romániában értékesített majonéz, mustár és ketchup termékeit is gyártja. 

Molitorisz Károly kijelentette, hogy az Univer Product évek óta tudatosan építi a külpiacait, aminek eredményeként 2019-ben már 6,9 milliárd forint exportárbevételt el, az idén pedig 7,6 milliárdot tervez. Romániába exportál a legnagyobb értékben, de számottevőek a német, holland, szlovák és szerb eladásai is. Ezeknek a piacoknak a fejlesztésében kulcsfontosságú, hogy az Univer Product képes legyen a konkurensekkel szemben versenyképes marketingtevékenységre külföldön is. Ehhez ad segítséget a most elnyert támogatás az Univer számára legfontosabb exportpiacon az értékesítést döntően befolyásoló decemberi időszakban.

Az 1948-ban alapított, kecskeméti székhelyű, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Univer Product Zrt. Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalata. A cég a 2020-as évre tervezett mintegy 28,4 milliárd forintos árbevételét közel 690 dolgozót foglalkoztatva éri el. Üzemeiben a hungarikum Piros Arany, Erős Pista és egyéb paprikaalapú ételízesítői mellett többek között sűrített paradicsomot, valamint a Magyarországon piacvezető Univer majonézt, mustárt, ketchupot és bébiételeket gyártja, amelyekből számos országba exportál.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 15:10:41
Ugyanazon elbírálás alá esik a bányászat, a kereskedelem, a fogadás, a befektetés, valamint az ellenértékként történő szerzés is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS