Évente egymilliárd forint származik az állami horgászokmányok értékesítéséből

2019. 08. 16., 15:00

A forgalmazási jutalékokkal együtt évente egymilliárd forintos bevételt hoz a Magyar Országos Horgász Szövetségnek, hogy az idei évtől az állami horgászjegyek és fogási naplók díjai teljes egészében a szövetséget illetik meg a közfeladat ellátási szerződésben foglaltak szerint – mondta Nagy István agrárminiszter pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.

A miniszter ismertette, hogy az agrártárca évente átlagosan 200 millió forinttal támogatta 2015 és 2018 között az ország legnagyobb civil társadalmi szervezetét, a Mohoszt. A lehetőségeik bővítése az egész horgásztársadalomra pozitív hatással van. Az 1960-as évek ötvenezres létszáma mára megtízszereződött, jelenleg több mint 528 ezer nyilvántartott horgász van Magyarországon. A horgászati és horgászturisztikai szektor a családtagokkal együtt egymillió embert érint.

Dérer István, a szövetség elnökhelyettese elmondta, hogy a szövetség a jogszabályokban és a közfeladat-ellátási szerződésben meghatározott feladatok ellátására fordítja a megkapott forrásokat, ezen belül a horgászok jogszerű, átlátható, költséghatékony digitalizáció segítségével a kor követelményeinek megfelelő kiszolgálására, a horgászat feltételeinek fokozatos javítására törekszik.

Nagy István elmondta, hogy a halállomány, a vizek természeti környezetének fejlesztése mellett kiemelten fontos a minőségi horgásztatási és horgászturisztikai szolgáltatások megteremtése, valamint azok hálózatos, szervezett üzemeltetése is.

Ennek érdekében vezették be az ingyenes horgászvizsgát, amely már 10 éves kortól elérhető, illetve lehetővé vált, hogy egyes vizeken akár 3 bottal is horgászhassanak. Mindezek mellett a tárcavezető ide sorolta a horgászokmányok állami díjainak a Mohoszhoz kerülését is, amelyet a szövetség közvetlenül a horgászok javára, a horgászturizmus fejlesztésébe forgat vissza.

Dérer István szerint a 2019. évtől megkapott nagy lehetőség a horgászszövetségnek legalább ekkora felelősség is, mert csak felelős, átlátható horgászgazdálkodás járulhat hozzá a jó környezeti állapot megőrzéséhez, a 132 ezer hektár összterületet meghaladó, döntően állami tulajdonú vízterület komplex fejlesztéséhez, illetve végső soron a horgászok közérzetének javításához.

Példaként említette, hogy a szövetség feladata kiterjed a horgászszervezetek működésének korszerűsítésére, illetve kiemelten az állami tulajdonban lévő vízterületek halgazdálkodásának fejlesztésére, valamint horgászszervezeti programok finanszírozására. A Mohosz működteti az Országos Horgászszervezeti Központot, illetve fejleszti a horgászszervezeteket kiszolgáló komplex informatikai programot és biztosítja a Magyar Halgazdálkodási Operatív Programban az élőhely fejlesztésre irányuló uniós forrásokhoz szükséges önrészt is.

A szaktárcával közösen megalkottak egy olyan támogatási rendszert, amelyben a horgászszervezetek pályázhatnak többek között a horgász utánpótlás-nevelés és oktatás, a horgászsport, a halőri eszközbeszerzés és flottafenntartás támogatására. Idén augusztus elsejéig négy szövetségi pályázat zárult le, kettő pályázható forrás jelenleg is nyitott, egy közbeszerzési pályázat közbeszerzési szakaszban van, és további 5-7 pályázat még az ősszel kiírásra kerül. A sikeresen pályázó horgászszervezetek idén már több százmillió forintra számíthatnak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS