Két éve már, hogy Magyarország legnagyobb humanitárius szervezete elsőként döntött úgy, hogy kereskedelmi tevékenységbe kezd. A Magyar Vöröskereszt így kívánta olyan területeit is finanszírozni, amelyekre nem feltétlenül érkezik megfelelő összegű adomány. A szervezet sajátmárkás termékek értékesítésével lépett a piacra, idén pedig egy speciality kávézót nyitottak a belvárosban, a szervezet székházának földszintjén.
2016-ban a karitatív szervezetek között úttörő módon kereskedelmi tevékenységbe kezdett a Magyar Vöröskereszt, hogy a bevételből szabadon felhasználható forrásai legyenek a szervezet működésének fejlesztéséhez, illetve az adományozók körében kevésbé népszerű tevékenységeihez.
A beérkező adományokat csak arra használhatják fel, amire azokat felajánlják. Az elmúlt időszakban számos termékkel bővült a sajátmárkás portfólió, amelynek eddigi bevétele több mint 5 millió forint. Az összeget elsősorban az adományok gyorsabb célba juttatására, véradásszervezésre és katasztrófa-elhárítási gyakorlatok támogatására fordították.
A sajátmárkás termékek forgalmazása a fej- és elemlámpa értékesítésével kezdődött el, ezt a karácsonyi időszakban a szaloncukor követte, tavaly ősszel pedig megjelentek a világító kulcstartók és csíptetős olvasó lámpák is. A sor most a speciality kávézóhoz illő kávédesszerttel és drazséval bővül.
Az eredményeiket ismertető sajtótájékoztatón Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt értékesítési és marketingvezetője elmondta, hogy az eddig bevezetett termékek az ország 286 pontján érhetőek el, 7 kereskedelmi, illetve 2 gyártópartnerrel dolgoznak együtt. Legújabb partnerük az Auchan, ahol már elérhetőek az új kávédesszertek, valamint a Media Markt, a CBA, az Euronics, az Office Depot, a Tesco, a Magyar Posta, a Szerencsi Bonbon Kft. és az EMOS HU Kft. is együttműködik a szervezettel.
„A termékek kiválasztásánál három szempontot veszünk figyelembe, egyrészt nagyon fontos, hogy magas minőséggel rendelkezzenek. Törekszünk arra, hogy kapcsolódjanak a szervezet tevékenységeihez, például az elemlámpák a katasztrófavédelemhez, a led autós kulcstartók a véradásszervezéshez és természetesen az értékesítési számok is befolyásolják a döntést. 2019-re is megvannak az elképzeléseink, ezúttal higiéniai termékekkel tervezünk, már elkezdődtek az egyeztetések a Caola Zrt.-vel, izgatottan várjuk a fogyasztók vissszajelzéseit ” – tette hozzá Sajgó Beáta.
A Vöröskereszt üzleti tevékenysége idén egy másik lábbal is bővült, az Empathy Cafe&Bistro speciality kávézóval. A nyáron megnyílt kávézó is teljesen piaci alapon működik, de a szervezet küldetéstudata itt is megmutatkozik. Az épület kialakításánál a látás-, mozgás- és a hallássérültek megváltozott igényeit is figyelembe vették, az egész kávézó akadálymentesített.
Az étel- és italválaszték kialakításánál alapvető szempont volt, hogy lehetőség szerint hazai termelőktől származó alapanyagokkal dolgozzanak és száműzzék a műanyagot is, ezért a PET palackok helyett szűrt és magnéziummal dúsított vizet használnak.
A hely szimbóluma egy 16 méter hosszú vendégasztal (ezt ültük körül a tájékoztatón), amellyel a Vöröskereszt fizikailag is szeretné megjeleníteni az Empathy fő mondanivalóját, vagyis: „Üljünk egy asztalhoz és tegyük félre az előítéleteinket!”. Ezt a gondolatot hirdeti az Empathy közösségi könyvespolca is, amelyhez közel 100 ismert ember ajánlott fel dedikált könyvet.
„A kávézó még csak három hónapja nyitott meg, de számos tanulsággal szolgált ez az időszak. Mindenki, aki betér hozzánk, pusztán azzal, hogy a környékbeli helyek közül az Empathy-t választja, a Vöröskereszt karitatív munkáját támogatja a fogyasztásával. Éppen ezért a minőségi kínálatunk árai megfelelnek a versenytársakénak. A verseny nagy, így például szükség volt az étlap frissítésére, a változatosságra. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy egyre többen kíváncsiak a helyre, nagyon örülünk annak, hogy számos céges vagy kulturális rendezvénynek mi adunk otthont, így egyre inkább megvalósul a kávézó közösségi tér funkciója is. Bízunk benne, hogy a jövőben még többen látogatnak majd el hozzánk egy finom kávéra, egy jó ebédre, egy jó hangulatú rendezvényre, és azt reméljük, egyre többekben tudatosodik az, hogy azzal a döntéssel, hogy nem máshova térnek be, hanem hozzánk, máris tettek valamit a Vöröskeresztért” – mondta Csali Annamária, az Empathy Cafe&Bistro üzletvezetője.
(A Magyar Vöröskereszt főigazgatójával, Kardos Istvánnal készített interjúnkat ITT olvashatja.)
Fotó: Szerdahelyi Csaba
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.