A díjnyertes magyar ételmentő applikáció egy éves lett. A magyar társadalmi startup, amelybe mind az öt Cápa befektetett, és már több mint 80 ezren letöltötték, nagy bejelentést tett – a Munch külföldön is elindul.
„A kezdetek óta az a cél vezérel minket, hogy az ételmentést minél több ember számára elérhetővé tegyük, így idővel egyetlen jó minőségű étel se kerül majd kukába. Elérkezettnek láttuk az időt, hogy átlépjünk a határainkon, és elsőként Romániában is elindítsuk a Munchot. Továbbra is várjuk a felelős vendéglátóhelyek, élelmiszergyártók és üzletek jelentkezését, határon innen és túl, hiszen csupán széleskörű összefogás segítségével tudunk gátat szabni az ételpazarlásnak” – jelentette be Wettstein Albert, a Munch társalapítója.
Az első munchok, azaz ételcsomagok Kolozsváron már elérhetők, míg Marosvásárhelyen július legvégétől lehet majd ételt menteni.
Az innovatív és fenntartható ötletek vállalkozássá formálását segítő Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő Munch nemcsak egy app, hanem egy világnézettől független ételmentő közösség, amelynek már több mint 80 ezren a részesei. A Munch közösségépítő szerepe az évfordulós budapesti eseményen is megmutatkozott, hiszen a találkozó második felében a „Muncholók” is részt vettek.
Egy közös muncholás keretein belül az Ételmentő közösség tagjai megismerhették egymást és a Munch csapatot is. „Nekem a kalandozás, a szabadság és a cool érzés kapcsolódik a muncholáshoz. Olyan, mint egy felnőtt meglepetés-játék - alig várom, hogy kihozzam az üzletből és végignézzem a dobozt, hogy mi van benne” – mondta az eseményen az egyik visszatérő vásárló.
A Munch már 11 magyar városban és egy szomszédos országban is jelen van, ráadásul a legnépszerűbb étel&ital applikációk között szerepel Magyarországon. Az év második felében a Munch csapata még számos új meglepetést tartogat...
A Munch-ról
A Munch-ot 2020-ban 4 fiatal hozta létre, akik a modern technológia eszközét felhasználva harcolnak az ételpazarlás ellen. A Munch egy platform, amin keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket. A Munch-csal mindenki könnyedén tehet az ételpazarlás ellen, miközben jókat eszik – jó áron! A Munch elérhető a böngészőből és telefonos alkalmazás segítségével is. A kezdeményezéshez a cég megalakulása óta már több mint 250 vendéglátóhely csatlakozott, és több mint 80 ezren töltötték le az alkalmazást. A Munch elnyerte az „Év Fenntartható Vállalkozása díjat”, a Highlights of Hungary különdíját, valamint a SozialMarie nemzetközi versenyen is díjazott lett.
(Fotók: Munch)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.