Ebben az országban indul nemzetközi útjára a magyar ételmentő alkalmazás

2021. 07. 28., 14:30

A díjnyertes magyar ételmentő applikáció egy éves lett. A magyar társadalmi startup, amelybe mind az öt Cápa befektetett, és már több mint 80 ezren letöltötték, nagy bejelentést tett – a Munch külföldön is elindul.

„A kezdetek óta az a cél vezérel minket, hogy az ételmentést minél több ember számára elérhetővé tegyük, így idővel egyetlen jó minőségű étel se kerül majd kukába. Elérkezettnek láttuk az időt, hogy átlépjünk a határainkon, és elsőként Romániában is elindítsuk a Munchot. Továbbra is várjuk a felelős vendéglátóhelyek, élelmiszergyártók és üzletek jelentkezését, határon innen és túl, hiszen csupán széleskörű összefogás segítségével tudunk gátat szabni az ételpazarlásnak” – jelentette be Wettstein Albert, a Munch társalapítója.

Az első munchok, azaz ételcsomagok Kolozsváron már elérhetők, míg Marosvásárhelyen július legvégétől lehet majd ételt menteni.

Az innovatív és fenntartható ötletek vállalkozássá formálását segítő Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő Munch nemcsak egy app, hanem egy világnézettől független ételmentő közösség, amelynek már több mint 80 ezren a részesei. A Munch közösségépítő szerepe az évfordulós budapesti eseményen is megmutatkozott, hiszen a találkozó második felében a „Muncholók” is részt vettek.

Egy közös muncholás keretein belül az Ételmentő közösség tagjai megismerhették egymást és a Munch csapatot is. „Nekem a kalandozás, a szabadság és a cool érzés kapcsolódik a muncholáshoz. Olyan, mint egy felnőtt meglepetés-játék - alig várom, hogy kihozzam az üzletből és végignézzem a dobozt, hogy mi van benne” – mondta az eseményen az egyik visszatérő vásárló.

A Munch már 11 magyar városban és egy szomszédos országban is jelen van, ráadásul a legnépszerűbb étel&ital applikációk között szerepel Magyarországon. Az év második felében a Munch csapata még számos új meglepetést tartogat...

A Munch-ról

A Munch-ot 2020-ban 4 fiatal hozta létre, akik a modern technológia eszközét felhasználva harcolnak az ételpazarlás ellen. A Munch egy platform, amin keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket. A Munch-csal mindenki könnyedén tehet az ételpazarlás ellen, miközben jókat eszik – jó áron! A Munch elérhető a böngészőből és telefonos alkalmazás segítségével is. A kezdeményezéshez a cég megalakulása óta már több mint 250 vendéglátóhely csatlakozott, és több mint 80 ezren töltötték le az alkalmazást. A Munch elnyerte az „Év Fenntartható Vállalkozása díjat”, a Highlights of Hungary különdíját, valamint a SozialMarie nemzetközi versenyen is díjazott lett.

(Fotók: Munch)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 12., 14:20
„A gazdasági szereplők egyre tudatosabban alkalmazkodnak a működési költségekhez, a finanszírozási kihívásokhoz és a bizonytalan gazdasági környezethez. A kérdés, hogy 2025 második negyedéve meghozza-e a fordulatot, vagy egy tartósabb struktúraváltás előtt állunk.”
2025. 05. 12., 10:40
Enyhe drágulás jellemzi mind az országos, mind a budapesti albérletpiacot a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint. Áprilisban az előző hónaphoz képest országos átlagban 0,9, a fővárosban 1,3 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak, éves összevetésben országosan 7,6, Budapesten 8,6 százalékos volt a drágulás.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS