Tizenegy ígéretes divat- és dizájnipari projekt megvalósulásához biztosít üzleti képzést, szakmai mentorációt és befektetési lehetőséget az idén a HFDA Startup Program.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealapkezelő közös startup programjára divat- és dizájnipari ötletekkel és prototípusokkal lehetett jelentkezni, az idén rekordszámú, 61 pályázat érkezett.
A szakmai zsűri 11 csapatot választott ki, amelyek mind szakmai, mind üzleti szempontból ígéretesek. A kiválasztott pályázatok között vannak divat-, illetve dizájnipari fejlesztési koncepciók. Több csapat jutott be belsőépítészeti, lakberendezési vagy bútorötlettel, de van példa szabadidős termékre is.
A divatprojektek között erős trendnek bizonyult a fenntarthatóság és a textilipari innováció. Emellett azokat a csapatokat is értékelte a zsűri, akik az értékesítésben tapasztalható digitalizációs igényre nyújtottak választ például mesterséges intelligencia használatával.
A kiválasztott csapatok a következő hetekben online vállalkozásfejlesztési képzésen vesznek majd részt, amelyet szakmai és üzleti egyéni mentoráció egészít ki. A programot december elején Demo Day zárja, ahol a legjobb csapatok befektetők előtt prezentálhatják ötleteiket, és így 15 millió forintos kezdőbefektetést is szerezhetnek. (MTI)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.