Déli összekötő vasúti Duna-híd: „105 éves álom válik valóra”

2021. 10. 14., 14:00

A közlekedés fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy az ország gazdasága erősödhessen - hangsúlyozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára szerdán a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítéséről tartott sajtótájékoztatón.

Schanda Tamás történelmi léptékűnek nevezte a Déli összekötő vasúti Duna-hídnál folyó munkát, hiszen a létesítmény három vágányúsítása már a magyar államvasút 1916-os stratégiájában is szerepelt, így most „105 éves álom válik valóra”. Az államtitkár elmondta: a kormány a következő évtizedben mintegy hatezermilliárd forintot tervez vasúti beruházásokra fordítani.

Az ITM államtitkára kiemelte, a déli összekötő vasúti híd beruházás egyaránt szolgálja a városban közlekedők és az ingázók érdekeit is. Hozzátette, a következő hónapokban nagy feladat vár az itt dolgozókra, a középső hídszerkezeten is be kell építeni a vágányt, hogy azon decemberben már lehessen közlekedni.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója elmondta, a déli körvasút fejlesztése az elmúlt száz év legnagyobb volumenű hálózatfejlesztési beruházása Budapest és az agglomeráció vasúti hálózatán. Ennek az első eleme a déli összekötő vasúti híd rekonstrukciója.

A BFK vezérigazgatója felidézte, hogy a kormány 2010 óta jelentős vasútberuházásokat hajtott végre a fővárosban és az agglomerációban, többek között felújította az esztergomi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi vasútvonalakat, és lassan zárul a hatvani vonal felújítása is a főváros felöl.

Vitézy Dávid kiemelte, a déli körvasút új hálózati kapcsolatokat nyit meg, és jelentősen bővíti a vasúti kapacitásokat Budapesten keresztül, új megállók segítségével bekapcsolja a fővárost a vasúti vérkeringésbe, a vasúton az agglomerációból ingázóknak számára új átszállási lehetőséget jelent.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ismertette, hogy a déli vasúti összekötő híd jelentős szerepet tölt be a vasúti forgalomban, naponta több mint 330 vonat közlekedik rajta, azaz a Magyarországon naponta közlekedő 3300 vonat közül minden tízedik áthalad rajta. A beruházás alatt is folyamatos volt a vasúti forgalom.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 35,921 milliárd forint értékben, a korszerűsítés 2022 szeptember végén fejeződik be.

A NIF közleménye szerint október elején emelték be a Déli összekötő vasúti Duna-híd új, középső híd acélszerkezetének zárótagját. A tervek szerint december közepétől már két új felszerkezeten közlekedhetnek a szerelvények a Duna felett. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2021. 10. 12., 16:00
A kaució a szerződéses kötelezettségvállalások biztosítására használt eszköz. Leginkább a bérleti szerződések körében találkozhatunk a kaucióval, de számos más szerződéshez kapcsolódó biztosítékként is szerepelhet.
2021. 10. 14., 10:00
Stratégiai tervemet a következő 3-5 évre készítettem el. Célom a projekt alapon dolgozó freelancerek, projektmunkatársakból álló pool fejlesztése – mondta az Üzletemnek Bordás Beáta, a Rubicon Business Solution ügyvezető igazgatója.
2021-10-16 14:15:00
A vártnál is jobb eredményeket hozott a szeptember, ugyanis a vendégéjszakák száma 65 százalékkal meghaladta a tavalyi adatot, ráadásul 4 százalékkal túlszárnyalta a 2019-es, a koronavírus-járvány előtt mért számokat is – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
2021-10-15 18:15:40
A kisméretű részecske szennyezés mintegy 78 százalékát a lakossági fűtés okozza, amit szemléletformálással lehet hosszú távon csökkenteni – jelentette ki Rácz András, az Agrárminisztérium környezetügyért felelős államtitkára.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS