Az új stratégia eddigi eredményeiről tájékoztatott a VOSZ elnöke

Az új stratégia eddigi eredményeiről tájékoztatott a VOSZ elnöke
2024. 03. 21., 10:10

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) vármegyei szervezetei márciusban és áprilisban tartják éves rendes beszámoló taggyűléseiket, amelyekkel egyidőben vállalkozói fórumot is rendeznek.

A vállalkozói fórumok célja, hogy a VOSZ tájékoztatást adjon 5 éves új stratégiájának és cselekvési programjának eddigi eredményeiről, a szövetség aktuális gazdaságpolitikai kérdésekre adandó válaszairól, valamint a vármegyei VOSZ-szervezetek beszámoljanak 2023-ban végzett munkájukról.

Helyben kell menedzselni a VOSZ-központtól érkező információkat

A Nógrád vármegyei vállalkozói fórumot március 19-én Salgótarjánban rendezték.

Czékmánné Kelecsény Ágnes, a vármegyei VOSZ-szervezet elnöke arra biztatta a helyi vállalkozásokat, hogy keressék a VOSZ-t problémáikkal, és kérjenek segítséget. Mint mondta, a helyi önkormányzatokkal partneri kapcsolatokat építettek ki, így könnyebben tudják támogatni a helyi vállalkozásokat tanácsokkal, információkkal, közvetítésekkel.

A tavaly novemberben nyílt vállalkozói iroda működésével kapcsolatban Oláh Krisztián, a VOSZ vármegyei vállalkozásfejlesztési tanácsadója azt mondta, hogy a helyi vállalkozások fejlesztéséhez elengedhetetlen a VOSZ központja által nyújtott információk, szakmai tartalmak hatékony menedzselése.

Eppel János, a VOSZ elnöke elmondta, hogy az érdekvédelmi tevékenységen és a Széchenyi Kártya Program működtetésén túl a VOSZ tavaly több új szolgáltatást vezetett be a vállalkozások mindennapjainak megkönnyítése érdekében, azokat folyamatosan kutatja, vizsgálja és fejleszti.

Foglalkoztatási paktum segíti a vállalkozókat

A Komárom-Esztergom vármegyei vállalkozói fórumot Tatabányán rendezték március 19-én.

Borsó Tibor, a Komárom-Esztergom Vármegyei Közgyűlés alelnöke elismeréssel beszélt a VOSZ érdekképviseleti munkájáról. Egyúttal aláhúzta, hogy egy vállalkozás sikerességét nemcsak az állandó megújulás és az innovációs képesség erősíti, hanem azok a személyes, szakmai kapcsolatok is, amelyeknek hatékony fóruma a vállalkozói szervezet. A vármegyei kormányhivatallal és a VOSZ helyi szervezetével együtt foglalkoztatási paktumban dolgoznak, hogy a vállalkozásokat ezzel is segítsék a munkaerőpiaci problémák megoldásában.

Pordán Zsigmond, a VOSZ Komárom-Esztergom Vármegyei elnöke a fórumot követő közgyűlésen kiemelte, hogy 25 éve alakult meg a vármegyei szervezet, 2002-ben pedig már át is adták az első Széchenyi Kártyákat helyi vállalkozóknak. 2023-ban a VOSZ vármegyei szervezetének irodájában 1432 darab Széchenyi Kártyát igényeltek.

Új elnökségi tagokkal erősített a VOSZ Győr-Moson-Sopron vármegyei szervezete

A VOSZ következő vállalkozói fórumát Győrben rendezték meg március 20-án.

Széles Sándor, Győr-Moson-Sopron Vármegye főispánja az eseményen elmondta, a kihívások ellenére a térség rendkívül jól teljesít, miközben az ukrajnai háborús helyzet megfogta a gazdaság fejlődését, és az osztrák munkaerő-elszívás is problémákat okoz a vármegyének. „Ezért meg kell keresni a béren kívül eszközöket is, amelyek vonzóvá teszik a jól képzett munkavállalók térségünkben való maradását” – tette hozzá.

A vállalkozói fórum részeként megtartották a VOSZ Győr-Moson-Sopron Vármegyei Szervezetének éves közgyűlését. Dr. Kovács Péter, a vármegyei szervezet elnöke elmondta, az elmúlt évben több témában is a VOSZ-központ közreműködését kérték vállalkozói érdekképviseleti ügyekkel kapcsolatban. Bejelentette, hogy a szervezet elnöksége Kristóf Judittal, az AT-JU Pack Cargo Kft.  ügyvezetőjével és ifj. Szórádi Lászlóval, a Cső-Lavina Kft. ügyvezetőjével bővült.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS