Átadták a Szentkirályi 3 milliárdos, új PET-palackozó gyártósorát

Átadták a Szentkirályi 3 milliárdos, új PET-palackozó gyártósorát
2023. 06. 02., 18:42

Átadták pénteken a Szentkirályi Magyarország Kft. új, nagy teljesítményű PET-palackozó gyártósorát. A 2,8 milliárd forint értékű beruházás a vállalat ötéves fejlesztési programjának első ütemében épült meg.

A Szentkirályi Magyarország Kft. 2022-ben elindított 10 milliárd forintos fejlesztési programjának egyik kiemelt célja a körforgásos gazdaságra történő átállás. Részben a beruházásnak is köszönhetően a cég jövőre újra Magyarországon tudja palackozni a Pepsi termékeket, amelyek palackozását 2015-ben kivezettek az országból.

Az ünnepélyes átadón Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára elmondta: az ötéves fejlesztési program megerősíti a cég piaci pozícióját, eközben a vállalatcsoport nagyban épít a nemzeti adottságokra is. Hangoztatta: a cégcsoport számíthat arra, hogy a kormánynak még a válságos időkben is „mindig lesz ereje támogatni a bajnokcégeket”.

Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország Kft. társtulajdonosa és elnöke arról beszélt, hogy a Szentkirályi ereje bizonyítja: a brand, a márka minden válságot túlél. Elmondása szerint a vállalat termékei iránt folyamatosan nő a kereslet, és a most átadott új gyártósornak köszönhetően hosszú távon biztosított lesz az igények kielégítése. Jelezte: további bővítéseket készítenek elő, hogy megerősítsék a Szentkirályit stratégiailag is fontos nemzeti vállalatként.

A Szentkirályi Magyarország Kft. elődjét, a Szentkirályi Kft.-t 2003-ban alapították, azóta Balogh Levente ügyvezető, tulajdonos irányította. A cég a minőségi termékek elkötelezett gyártójaként folyamatosan fejleszti és bővíti gyártókapacitását. Már 2005-ben és 2007-ben új PET-palackozó gépsorokat üzemeltek be, 2010-ben pedig új raktárbázis épült. 2012-ben egy nagy kapacitású előforma-gépet állítottak munkába, majd a vízkezelő technológia is megújult. Az olasz Pasquale családdal közös beruházás során 2018-ban üzemcsarnok épült, amelyben modern gyártósort és egyéb kiszolgáló berendezéseket helyeztek üzembe.

A Szentkirályi Magyarország Kft.-t 2019-ben hozta létre Balogh Levente és a Pasquale család. Az ügyletre azt követően került sor, hogy közösen felvásárolták a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, ezzel a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos magyarországi forgalmazóivá és a franchise jogok birtokosává váltak.

A Szentkirályi Magyarország Kft.-nek csaknem 600 munkavállalója van. A cég két magyarországi üzemmel rendelkezik, 24 márka tartozik hozzá.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Szentkirályi Magyarország Kft. 2022-es nettó árbevétele 26,4 milliárd forint volt, egy évvel korábban 21,6 milliárd forint. A társaság tavalyi adózott eredménye 733 millió forint volt, míg 2021-ben 2,4 milliárd forint nyereséggel zárt. (MTI)

A képen Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország Kft. társtulajdonosa és elnöke, Alessandro Pasquale társtulajdonos és Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára.

(Fotó: MTI/Ujvári Sándor)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS