A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipari vállalkozásokat képviselve egyeztetéseket kezdeményezett a kormánnyal. Az MRSZ azt javasolta, hogy legalább újabb egy évvel, 2025. január 1-jéig hosszabbítsák meg a reklámadó 2024. január 1-jéig tartó felfüggesztését.
A Reklámszövetség a miniszterelnöknek eljuttatott levelében és a Miniszterelnöki Kabinetirodával folytatott egyeztetések során továbbra is hangsúlyozza: areklám- és médiaipari vállalkozások szeretnének továbbra is tisztességesen hozzájárulni a különböző adók megfizetésével a jövő évi magyar költségvetéshez, de a szakmai szereplők változatlan és egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése éppen a várt gazdasági növekedés ellen hatna, mivel a polikrízissel küzdő csökkenő vagy éppen csak stagnáló teljesítményt nyújtó reklámipart erőn felül terheli:
Tavaly az év ugyanezen időszakában a Reklámszövetség sikeres egyeztetéseket folytatott a miniszterelnök kabinetfőnökével, így 2022 novemberében a Parlament megszavazta, hogy a reklámadó mértéke 2023. december 31-ig továbbra is az adóalap 0 százaléka maradt. Így 2023-ban az egész iparág fellélegezhetett, a reklámadó további egy évig nem jelentett többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságának hatásaival küzdő magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának.
Tavaly is Magyarországra érkezett az Európába irányuló kínai működőtőke legnagyobb része – közölte a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség a Rhodium Group és a Mercator Institute for China Studies közös jelentése alapján.
A Magyar Nukleáris Társaság közgyűlésén Jákli Gergely elnök-vezérigazgató beszélt a paksi beruházás aktualitásairól.