A pandémia miatt átalakult szépségápolási szokásokhoz alkalmazkodva fejlődik tovább és növeli exporttevékenységét a családi vállalkozásból világhírűvé vált Ilcsi natúrkozmetikum-márka. Termékeikkel mintegy 30 országban vannak jelen, a közeljövőben pedig Kelet-Közép-Európára fókuszálva bővítik piacaikat. Emellett továbbfejlesztik az Ilcsi webshopot, melynek révén egyre több külföldi vásárló számára teszik elérhetővé az otthoni felhasználásra szánt natúrkozmetikai cikkeiket.
A pandémia több szempontból is átformálta a szépségápolási szokásokat, világszerte megnőtt az igény az otthoni felhasználású termékekre. Mindez arra sarkallta az Ilcsit, Magyarország egyik legismertebb natúrkozmetikum-márkáját, hogy az eddigieknél is több helyen vesse meg a lábát, és a webshopos vásárlás lehetőségével könnyen megszólítható célközönséget keressen a magyar és a külföldi piacokon egyaránt.
Az eredetileg professzionális felhasználásra szánt termékek 2019 óta már közvetlenül is megvásárolhatók az Ilcsi webshopjában, de a pandémia miatt még nagyobb teret kapott az otthoni szépségápolás.
A webshop magyar vevőinek körülbelül háromnegyede a járványhelyzet előtt sem járt rendszeresen kozmetikába, de sokuknak voltak már korábban pozitív élményei az Ilcsi kozmetikumaival.
A koronavírus miatti lezárások időszaka alatt 70 százalékkal zuhant vissza a hazai kozmetikai értékesítés, ami a cég eladásokból származó bevételeinek közel felét tette ki. A rendkívüli helyzet és a kozmetikai szalonok forgalmának visszaesésének dacára a cég 5 százalékkal tudta növelni tavaly az értékesítési árbevételét, a közeljövőben pedig megerősíti jelenlétét a kelet-közép-európai régióban, online értékesítéstámogatási eszközök bevezetésével.
Az angol és a lengyel mellett elindítja német nyelvű webshopját is, amellyel Németországban és Ausztriában is megteremti a helyi nyelven történő közvetlen, online rendelés lehetőségét.
„Bár az Ilcsi története több mint 60 éve kezdődött, mégis képes az állandó megújulásra, a körülményeknek megfelelő változtatásokra. Mindeközben pedig megmaradt valóban magyar családi vállalkozásnak, ahol a mai napig Ilcsi néni filozófiáját követjük. Stratégiai átalakulásunk sikerét példázza, hogy idén összesen öt díjat nyertünk a természetes, etikus és fenntartható kozmetikai márkák globális megmérettetésén, a The Beauty Shortlist & Wellbeing Award-on" – mondta Molnár Ferenc, az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
A márkára jellemző személyre szabottság és szakmaiság a digitális értékesítés térnyerésével sem csorbul. Az Ilcsim szolgáltatás keretében a hazai vásárlók kozmetikusok által nyújtott ingyenes, személyes vagy online tanácsadáson vehetnek részt, és ezt a jövőben a külföldi webshopokra is kiterjesztik majd. A kozmetikusok a világ több mint 30 országában ismerik el Ilcsi néni munkásságát és az Ilcsi Szépítő Füveket azzal, hogy használják a termékeket és a hozzájuk kapcsolódó kozmetikai kezeléseket.
A disztribútori rendszer révén többek között Kínában és az Egyesült Államokban is jelen vannak a hungarikumnak minősített, hazai alapanyagokból készült termékek. Az Ilcsi kozmetikumok minőségét és megbízhatóságát igazolja, hogy a márka többszörös Superbrands és MagyarBrands díjazott.
Az Ilcsi kozmetikumok szinte száz százalékban Magyarországon termesztett gyümölcsökből, zöldségekből, gyógynövényekből és bizonyos esetekben gyógyvízből készülnek. Előállításukhoz több mint 100 féle, alaposan megválogatott bio származású növényt használnak. Ezek nagy részét saját, a Biogarancia által ellenőrzött bioültetvényükön termesztik vagy vadon gyűjtik be, a többit szintén ellenőrzött biogazdálkodásokból vásárolják.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.