A Nestlé 2050-re éri el a teljes karbonsemlegességet

2021. 02. 11., 19:45

Az élelmiszerellátás jövőjére nézve nagy veszélyt jelenthet az éghajlatváltozás, miközben az üvegházhatású gázok kibocsátásáért többek között az élelmiszertermelés és fogyasztás is nagy mértékben felelős. Ezért a Nestlé a 2050-re vállalt nettó zéró kibocsátás elérése érdekében 2030-ra felére csökkenti karbonkibocsátását.

A nettó zéró azt jelenti, hogy a vállalat egészen az alapanyagok megtermelésétől a fogyasztásig (farm to fork) tartó értékláncon drasztikusan csökkenti az üvegházhatású gáz-kibocsátást. Ezen felül a további karbonmennyiséget a Nestlé a légkörben található szén-dioxid talajban és fákban való megkötését célzó projektekkel tervezi csökkenteni.

A Nestlé a következő öt év folyamán összesen 3,2 milliárd svájci frankot fordít a nettó zéró kibocsátás elérését célzó átalakulásra, melyből 1,2 milliárd svájci frankkal támogatja a regeneratív (talajmegújító) mezőgazdaságot a teljes ellátási láncon.

Újragondolt gyártási folyamatok Magyarországon is

2025-re a tervek szerint a Nestlé mind a 800 gyártóegysége a világon 100 százalék megújuló forrásból származó villamosenergiát fog használni. Jó hír, hogy a vállalat mindhárom magyarországi gyárában már 2017 óta kizárólag megújuló forrásokból származó áramot használ, és egyik gyárból sem kerül ipari hulladék hulladéklerakóba. A gyárak működése során keletkező hulladékot ehelyett anyagában vagy energiaként hasznosítják újra.

Fenntarthatóbb csomagolás

A Nestlé kizárólag fenntarthatóbb csomagolóanyagokkal érheti el a 2050-es nettó zéró célkitűzését. Ehhez az újrahasznosított anyagok nagyobb arányú felhasználására, több újrahasználható (újratölthető, visszaváltható) csomagolóanyag fejlesztésére vagy akár bizonyos csomagolóanyag típusok teljes elhagyására van szükség. Franciaországban és Svájcban a Nestlé újratölthető és újrafelhasználható csomagolások alkalmazását teszteli, melyek hozzájárulnak ahhoz is, hogy 2025-re a vállalat 30 százalékkal kevesebb újonnan gyártott műanyagot használjon csomagolóanyagai gyártásához. A magyarországi Nestlé gyárak is jelentős mértékben előmozdítják a vállalás teljesítését, hisz az új megoldásoknak köszönhetően a diósgyőri, üreges csokoládéfigurákat gyártó üzemben 2020 során közel 70 tonnával csökkent a csomagolásokhoz felhasznált műanyag mennyisége.

Ráadásul valamennyi itt használt csomagolóanyag újrahasznosításra kész, azaz amennyiben az adott országban létezik erre megfelelő infrastruktúra, ezen csomagolások újrahasznosítása könnyebben megoldható. A Nestlé szerencsi gyárában is egyre több újrahasznosításra kész csomagolású termék készül, például a NESQUIK All Natural kakaópor, melynek papírcsomagolása számos európai országban újrafeldolgozható.

„A Nestlé csomagolóanyagainak világszerte 87 százaléka már most újrahasznosítható vagy újrafelhasználható. Szeretnénk, ha ez a szám 2025-re 100 százalékra emelkedne” – mondta Noszek Péter, a Nestlé Hungária ügyvezetője.

Fenntartható termékek, növényi alapú élelmiszer és italkínálat

A Nestlé a fogyasztókat olyan termékek fogyasztására kívánja ösztönözni, melyek kisebb környezeti lábnyommal rendelkeznek, és könnyebben beilleszthetőek egy kiegyensúlyozott étrendbe, ezért folyamatosan bővíti a növényi alapú élelmiszer- és italkínálatát.

A vegán Garden Gourmet termékcsalád öt termékével a Nestlé Hungária viszonteladó partnereinél már Magyarországon is elérhető: amellett, hogy a növényi alapú termékcsalád Sensational Burgerének előállítása például átlagosan mintegy 80 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a hagyományos marhahúsos burgeré, a Garden Gourmet márka 2022-re- a Nespressohoz hasonlóan karbonsemlegessé válik.

A vállalat az italok terén is vezetett be növényi alapú újdonságokat Magyarországon. A NESCAFÉ Gold Almond és Coconut Latte a vegán étrendet követő kávékedvelőknek, a NESQIUK Kakaós Zabital pedig a gyermekeknek nyújt a kiegyensúlyozott táplálkozás jegyében növényi alternatívát.

Átállás a regeneratív mezőgazdaságra 

A Nestlé globális széndioxid kibocsátásának több mint 2/3-a a felhasznált mezőgazdasági termények előállításából ered. A vállalat világszerte közvetlenül 500 000 termelőtől, szerződött beszállítókon keresztül pedig 4,5 millió gazdától vásárol nyersanyagokat.

Magyarországon a Nestlé Hungária búzát, kukoricát és más gabonaipari termékeket, illetve cukrot, húsipari alapanyagot vásárol közvetlenül magyar gazdáktól és vállalatoktól.

A mezőgazdaságból származó üvegházhatású gázkibocsátás mérséklése céljából a Nestlé a beszállítóival együttműködve alakítja át az élelmiszertermelést: az intenzív talajművelési módszereket a természetre nézve is előnyös, és a gazdáknak is megfelelő, magasabb bevételt jelentő regeneratív mezőgazdasági gyakorlatokra váltja. Emellett a vállalat kiemelt figyelmet fordít a talajegészség megőrzésére, a zéró karbonkibocsátású tejgazdaságokra, valamint a fenntartható forrásból származó kakaó és kávé beszerzésére is.

Egészséges talaj

A világ termőtalajrétegének egyharmada erodálódott. Ennek a folyamatnak a megfordítására a Nestlé kevesebb növényvédőszer használatára, valamint az olyan mezőgazdasági technikák, mint az állandó talajtakarás, a vetésforgó vagy a csökkentett talajművelés alkalmazására ösztönzi és segíti a gazdákat világszerte. Ezek elősegítik a szén és víz nagyobb arányú megkötését a talajban, és egyúttal javítják a talaj egészségét, a termőföldek minőségét. A Nestlé a Franciaországban és az Egyesült Királyságban már futó mezőgazdasági programjai mellett keresi a lehetőségeket, hogy ezeket a gyakorlatokat Magyarországon és Olaszországban is kiterjeszthesse. A vállalat öt éven belül alapvető nyersanyagai 20 százalékát, 2030-ra pedig 50 százalékát talajmegújító gazdasági gyakorlatokat folytató gazdaságokból fogja beszerezni.

Fenntartható forrásból származó kakaó és kávé

A kakaó és a kávé két olyan alapvető nyersanyag, ami a Nestlé számos termékében megtalálható, így többek között a Szerencsen és Diósgyőrben gyártott termékeink (kávé és kakaóitalporok, édességek) alapanyaga is. A vállalat célja, hogy e két nyersanyag termesztése ne járuljon hozzá az erdőirtáshoz. A Nestlé 2025-re a termékeihez felhasznált összes kávét és kakaót fenntartható forrásból fogja beszerezni, aminek érdekében együttműködik a gazdákkal az erdőirtások elkerülésében és nagyszabású újraerdősítési tervek megvalósításában.

A vállalat 2020-ban az Elefántcsontpart biodiverzitás szempontból egyik utolsó menedékének számító Cavally erdőség megőrzését és helyreállítását célzó PPP projektet indított útjára. A Nestlé vállalta, hogy 2030-ig évente legalább 20 millió fát ültet azokon a területeken, ahonnan nyersanyagot vásárol.

Zéró karbonkibocsátású tejgazdaságok

A kisebb környezeti lábnyom elérésének érdekében a Nestlé jövőjének alapját a tejtermékek és a növényi helyettesítők jelentik. A vállalat olyan tejtermékeket kíván fejleszteni, melyek egyaránt jók mind a fogyasztók, mind a bolygónk számára. A Nestlé Svájcban már jó eredményeket ért el az éghajlatbarát tejjel, az Egyesült Királyságban pedig több mint 220 tejgazdaságban jelentős eredményeket ért el a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS