A Nébih laboratóriuma lett az első hazai akkreditált referencianyag-gyártó szervezet

2024. 04. 09., 19:10

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Radioanalitikai Referencia Laboratóriuma már több mint 20 éve készít referenciaanyagokat. 2005 óta a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség (NAÜ) együttműködő laboratóriumaként működik e területen. A több évtizedes tapasztalat alapján a hatóság kérelmezte referenciaanyag-gyártó tevékenységének akkreditálását, amit sikeresen elnyert, így a Nébih laboratóriuma lett az első magyar akkreditált referenciaanyag-gyártó szervezet.

A Nemzeti Akkreditáló Hatóság (NAH) – alapos előkészítő munkát követően – a részletes dokumentáció, valamint a helyszíni szemle alapján ítélte megfelelőnek a Nébih ÉLI Radioanalitikai Referencia Laboratórium felkészültségét. Az MSZ EN ISO 17034:2017 szabvány szerinti akkreditált státuszt 2024. március 21-én ítélték oda a hivatalnak. Ezzel a Nébih Radioanalitikai Referencia Laboratórium elnyerte az első hazai akkreditált referenciaanyag-gyártó szervezet státuszát – írja közleményében a Nébih.

Általánosan érvényes, hogy a laboratóriumok működésének és akkreditációjának feltétele a mérési eredmények megfelelőségének garantálása. Az eredmények érvényességének biztosítása – az MSZ EN ISO/IEC 17025 szabványnak megfelelően, és a NAH állásfoglalása szerint – referenciaanyagok és tanúsított referenciaanyagok használatával is történhet. Ezen anyagok egyaránt alkalmazhatóak a laboratóriumon belüli összehasonlító mérésekhez, jártassági vizsgálat szervezéséhez, mérőberendezések ellenőrzéséhez és módszerfejlesztéshez.

Felkérés esetén a Nébih Radioanalitikai Referencia Laboratórium egyaránt képes folyékony vagy szilárd porszerű anyagminták készítésére, immár akkreditált gyártóként.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS