A FlixBus Oroszországban és Brazíliában is piacra léphet

2021. 08. 31., 11:00

Európa leggyorsabban növekvő mobilitási szolgáltatója szeptember 3-tól új nemzetközi útvonalon Szentpétervár és Tallin között közlekedik. 2021 végén pedig Rio de Janeiro és Sao Paolo között is elindulhatnak a zöld távolsági buszok.

A FlixBus folytatja globális terjeszkedését, a gyorsan növekvő tech[1]mobilitási cég 2021 második felében piacra lépést tervez Oroszországban és Brazíliában is. Egyedülálló üzleti modelljének köszönhetően a FlixBus regionális buszpartnereivel együttműködve vezető távolsági buszhálózatot alakított ki Európában és a második legnagyobb szereplővé vált az USA-ban.

A vállalat egy idén nyáron bejelentett 650 millió dolláros befektetést felhasználva meglévő és új piacokon is további növekedést tervez. A FlixBus Oroszországot is a világ legnagyobb távolsági buszhálózatába kapcsolja A FlixBus 2020 nyarán indította el szolgáltatását a balti államokban, most pedig tovább terjeszkedik keleti irányba. A vállalat oroszországi piacra lépésének első szakaszában nemzetközi összeköttetéseket indít.

Az első útvonal Szentpétervárt, Velikij Novgordot és Tallint köti össze, szeptember 3-tól válik elérhetővé az utasoknak. Július közepén már egy belföldi útvonalat is tesztelt a FlixBus Oroszországban, ami most szintén az ajánlat részévé válik.

A mobilitási cég 2021-ben egy újabb kontinensen, Dél-Amerikában is piacra lépést tervez, zöld üzleti modelljét a világ egyik legnagyobb buszpiacára viszi. A FlixBus lehet az egyik első olyan globális szereplő, amelyik Brazíliában egyszerű, megfizethető és kényelmes buszos szolgáltatást nyújt majd az ország buszpiacának megnyitását követően.

A cég először a legnagyobb városok – például Rio de Janeiro és Sao Paulo – összekötését tervezi, ezután pedig szeretne tovább terjeszkedni és országszerte elérhető hálózatot létrehozni.

A nyár elején bejelentett, több mint 650 millió dollár értékű befektetésből európai, USA-beli és további terjeszkedését finanszírozza a FlixMobility. 2021 júniusában a FlixBus anyacége, a FlixMobility bejelentette frissen lezárt befektetési körét, aminek keretében több mint 650 millió dollárt szerzett.

Ezt az összeget a cég a FlixBus és FlixTrain meglévő és új piacokon történő terjeszkedésére fordítja majd, egy jelentős rész a globális növekedést hivatott támogatni. André Schwämmlein, a FlixBus alapítója és ügyvezető igazgatója: „Világszerte, minden országban látunk lehetőséget megfizethető és fenntartható mobilitási megoldásaink számára. Különösen a feltörekvő országokban, mint Brazília vagy Törökország – ahol 2019 óta vagyunk jelen – az emberek mobilitása gyorsan nő. Annak érdekében, hogy a növekvő igényeiket fenntartható módon elégítsék ki, fontos, hogy közösségi közlekedési módok vonzó hálózatát alakítsuk ki. Mivel a távolsági busz az egyik legklímabarátabb utazási mód, a nagyobb kínálat jelentősen hozzájárul az közlekedés fenntarthatóbbá tételéhez.”

(Fotó: Flixbus)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-02 15:10:41
Ugyanazon elbírálás alá esik a bányászat, a kereskedelem, a fogadás, a befektetés, valamint az ellenértékként történő szerzés is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS