Erőteljesen beindult a generációváltás a hazai, családi tulajdonban lévő cégeknél. Már csak a cégek alig több mint felénél nem aktuális az utód bekapcsolása, miközben harmaduk egy vagy akár több generációváltáson is túl van. A stratégiai folyamat együtt jár az irányítás, a kapcsolatok és a tudás átadásával is, így akár 5-10 évet is felölelhet. A jó gyakorlatok, tapasztalatok megosztása azonban nemcsak az utód számára, de az egész szektor számára fontos lehet. A K&H családi vállalatok kiválósági díj ezért keresi a legjobb megvalósításokat – legyen szó akár a generációváltásról, akár a hosszú távú és fenntartható működésről, akár innovációról.
Az elmúlt három év során jelentősen csökkent azoknak a családi tulajdonú cégeknek az aránya, ahol még nem foglalkoznak a generációváltással. A K&H családi vállalatok kutatás eredményei alapján a három évvel ezelőtti 71 százalékhoz képest jelenleg már csupán a cégek 56 százaléka mondja azt, hogy még nem történt meg és egyelőre nincs is folyamatban a vállalat irányításának átadása. Ezzel együtt a családi cégek közel harmadánál (31 százalék) már legalább egyszer lezajlott a generációváltás. Azoknál a családi vállalatoknál, ahol már foglalkoznak ezzel az igen jelentős kérdéssel, leginkább családon belül oldják meg az utódlást. Erre a változtatás előtt akár 5-10 évvel elkezdenek felkészülni, és többségüknél a munkavállalók is tisztában vannak azzal, hogy mi fog történni a céggel az utódlás során.
„A generációváltás kérdése az utóbbi tíz év egyik legfontosabb témája a családi tulajdonú cégeknél. Ez ugyanis a megfelelő utód kiválasztása és az irányítás fokozatos átadása mellett magába foglalja a kapcsolati tőke és az akár sok tízéves tapasztalat és szemléletmód átadását is, amik a családi tulajdonú cégek esetében talán a legfontosabb értékek. Emellett pedig a fiatalabb generáció új meglátásai és digitális nyitottsága fel is gyorsíthatja a cég innovációs és digitalizációs folyamatait” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
Ezt támasztja alá, hogy a családi cégek közel kétharmada (64százalék) gondolja úgy, hogy a fiatalabb generáció fokozott bekapcsolódása a vállalat működtetésébe elősegíti a digitalizációs fejlődést.
A jó gyakorlatok, a tapasztalat és tudás továbbadása azonban nemcsak a generációk között fontos, hanem az egész szektoron belül.
„A K&H portfóliójának közel felét családi vállalatok adják, ezért amellett, hogy kiemelt hangsúlyt fektetünk a pénzügyi kiszolgálásukra, az elmúlt években egy komplex ökoszisztémát is kiépítettünk a közös gondolkodás és tudásmegosztás erősítésére. Ennek része a K&H családi vállalatok kiválósági díj, amivel 9 éve ismerjük el és mutatjuk be a generációváltásban, innovációban, hosszú távú stratégiában és környezetvédelmi fenntarthatóság terén kiemelkedő cégeket” – hangsúlyozta Ékes Ákos.
A díjra idén augusztus 2-ig lehet lehet jelentkezni, a további információk, pályázati kiírás és nevezési lap ide kattintva érhető el.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.