A Nissan az elsők között oldotta meg, így ad új életet az elhasznált akkumulátoroknak

A Nissan az elsők között oldotta meg, így ad új életet az elhasznált akkumulátoroknak
Gábor János  |  2024. 05. 06., 14:10

Az autógyártó egy partneri megállapodás keretében oldotta meg, hogy a kedvelt személygépkocsijában lévő akkumulátor újrahasznosításával vadonatúj cellákat állítson elő.

Lényegében második életet adnak a népszerű Leaf akkumulátorainak. A Nissan angliai vállalkozással kötött üzlete mintájára az egész világon lehetne megállapodásokat aláírni, hogy a gyártók stabilan bekapcsolják az értékláncba az elöregedett EV-akkumulátorokat. Az elektromos hajtáslánc szívét jelentő cellák nyersanyagai meglehetősen ritkák (tehát drágák) és a bányászatuk óriási környezeti hatással jár. Létfontosságú lenne tehát az újrahasznosítás, amiben a Nissan a brit Ecobat Solutions-szel tető alá hozott szerződésével akar élen járni.

A két vállalat között egyelőre stratégiai kísérleti megállapodás köttetett. A programot kezdetben Nagy-Britanniában indítják el, de ha a szigetországban leselejtezett akkumulátorok újrahasznosítása gördülékenyen megy és tényleg hatékony, a gyártó nyilván a világ más pontjain működő üzemeiben is be szeretné vezetni.

A partnerség alapján arról van szó, hogy megvizsgálják, hogyan lehetne kereskedelmi forgalomba kapcsolni az elektromos járművek akkumulátorainak felkutatását, biztonságos szállítását, szétszerelését, javítását és újrahasznosítását – nyilván második életciklusban történő felhasználás céljából. A Nissan ezt követően hivatalos gyártói garanciával is kínálhatná ezeket a termékeket. A projekt támogatja a Nissan célkitűzését, mely szerint 2050-re eléri a szén-dioxid-semlegességet, mind a tevékenységei, mind pedig a termékei teljes életciklusa kapcsán.

„Az Ecobattal együttműködve felmérjük, hogy miként működünk együtt a begyűjtő vállalatokkal, hogyan kezeljük a szállítást, hogyan teszteljük, javítjuk és hasznosítjuk újra az elektromos járművek akkumulátorait, hogy megértsük a kereskedelmi értékláncot – magyarázta közleményben a Nissan Energy Services EV-akkumulátorokkal foglalkozó körforgásos gazdaság menedzsere. Alan Low hozzátette: ezek az akkumulátorok olyan autókból származnak, amelyek elöregedtek, ezért szétszerelték őket, vagy amelyeket már leírtak a biztosítók, de a bennük lévő akkumulátorok továbbra is használhatók.

Így oldja meg a Nissan a második életciklust

A felkutatott és visszaszerzett akkumulátorokat speciális járművekkel szállítják az Ecobat Birmingham mellett, Darlastonban működő bázisára. Itt további ellenőrzéseket végeznek rajtuk, majd a Nissan által kifejlesztett eljárásokkal meghatározzák, hogy hosszú távon továbbra is biztonságosak-e, illetve képesek-e megfelelő teljesítményt nyújtani. Ha igen, az lehetővé teszi az autógyártó számára, hogy második életciklust adjon a korábban kidobásra ítélt akkumulátoroknak, valamint a hozzájuk tartozó energiatároló rendszereknek és mobil töltőberendezéseknek. Azokat az akkumulátorokat, amelyeket nem lehet második életre kelteni, szintén képesek újrahasznosítani, elemekre bontva.

„Ez a megállapodás az EV fenntarthatósági képének kritikus eleme, hiszen valódi környezeti előnyökkel jár. Még a megmentett akkumulátorokban megmaradt energiát is vissza tudjuk nyerni, hogy a telephelyünkön található EV töltőhálózat energiaellátására használjuk fel” – mutatott rá Tom Seward, az Ecobat Solutions UK igazgatója.

Főoldali kép: Nissan

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS