Turizmus, vendéglátás: a vártnál jobbak a szeptemberi számok

2021. 10. 16., 14:15

A vártnál is jobb eredményeket hozott a szeptember, ugyanis a vendégéjszakák száma 65 százalékkal meghaladta a tavalyi adatot, ráadásul 4 százalékkal túlszárnyalta a 2019-es, a koronavírus-járvány előtt mért számokat is – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a szervezet hivatalos, szombaton közzétett podcastjában.

Guller Zoltán elmondta: a múlt hónapban 1,2 millió vendég, köztük 800 ezer magyar és több mint 360 ezer külföldi turista, 3 millió vendégéjszakát töltött el magyarországi szálláshelyeken. A vendégéjszakák 62 százaléka a belföldiektől származott, és háromnegyede vidéken realizálódott, ami azt jelzi, hogy még mindig a vidék húzza a turisztikai mutatókat.

Szeptemberben a teljes szálláshely árbevétel megközelítette a 42 milliárd forintot, ami 86 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A vidéki szálláshelyek árbevétele pedig 55 százalékkal nőtt éves összevetésben és idén szeptemberben meghaladta a 30 milliárd forintot. Az összes szálláshelyi költés 11 százalékát a SZÉP-kártyával fizették ki.

Szeptemberben a SZÉP-kártyákra 16 milliárd forintnyi forrás érkezett, a költések összege csaknem 30 milliárd forint volt. Az év első kilenc hónapjában a SZÉP-kártyákra több mint 260 milliárd forint érkezett, miközben a belföldi turisták 282 milliárd forintot fizettek a kártyák segítségével.

A külföldi turisták, akik közül a legtöbben a visegrádi országokból, valamint Ausztriából, Németországból és Romániából érkeztek, 21 milliárd forintot költöttek el Magyarországon, ez az összeg több mint háromszorosa a 2020 szeptemberében mért adatnak.

Szeptemberben a vendéglátás árbevétele több mint 100 milliárd forint volt, ez 30 százalékkal magasabb mint a tavalyi. Napi bontásban 3 milliárd forint volt egy átlagos nap árbevétele az összes vendéglátóhelyet figyelembe véve, szombatonként ez a szám elérte a 4,5 milliárd forintot is, a rekordot pedig szeptember 11-én, a pápalátogatást megelőző napon mérték, amikor ez az összeg meghaladta az 5 milliárd forintot.

A Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus alatt a vendégéjszakák száma minden nap 20 ezer felett alakult, az „Egy a Természettel” Vadászati és Természeti Világkiállításnál pedig naponta 17 ezer ember vette igénybe a szálláshelyeket, míg egy évvel korábban ez a szám 5000 volt.

2019-ben a magyar turizmus 41 millió vendégéjszakát számolt, tavaly ez a szám 22–23 millió között alakult, az idei cél pedig éves szinten a 30 millió elérése. Jelenleg 22 millió vendégéjszakánál tartanak, de az MTÜ vezérigazgatója bizakodó, részben mert a következő időszakban 4,1 millió vendégéjszakát már lefoglaltak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS