Egyedülálló kezdeményezés Veszprémben: közös fellépés a környezeti értékek megőrzéséért

Egyedülálló kezdeményezés Veszprémben: közös fellépés a környezeti értékek megőrzéséért
2022. 12. 09., 09:22

A fenntartható jövő a jelenben kezdődik – ennek jegyében Veszprém turisztikai szempontból fontos kulturális intézményei együttesen lépnek fel az ökológiai lábnyomuk csökkentéséért. Ennyire komplex, tudatos és egységes, a kulturális intézményekre kiterjesztett zöld intézkedési csomagot még egyetlen hazai nagyvárosban sem vezettek be.

A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program megbízásából az Innotime Hungary Kft. a kulturális évadra való felkészülés keretében átfogó turisztikai felmérést végzett Veszprém kiemelt kulturális intézményeinél. A turisztikai audit alapján indított 10 hónap – 10 kihívás programba bevont intézményeknél végig gondolták, hogyan csökkenthető az ökológiai lábnyomuk, ezt gyakorlati lépések követték, és gondoskodtak a fenntarthatósági célok kommunikációjáról is.

Az elmúlt években elindult trendváltozások jól mutatják, hogy az európai városokba érkező látogatók egyre tudatosabban választják azokat a szállásokat és attrakciókat, ahol maguk is hozzá tudnak járulni az adott település és közösség fenntarthatóságához. A környezeti fenntarthatóságra való törekvés az Európa Kulturális Fővárosa programjának is fontos részét képezi, amivel a Veszprémbe látogatók már az elmúlt időszak fesztiváljain is találkozhattak.

Ennek a trendnek szeretnének megfelelni a város turisztikai szempontból kiemelt kulturális intézményei is. Augusztusban az intézményi munkatársak egy egységes szempontrendszer alapján végig gondolták, mit tesznek a mindennapokban a környezeti értékek megőrzéséért és melyek azok a lehetőségek, amelyek révén ez továbbfejleszthető.

A vállalásokat az intézmények a honlapjukon is megmutatják, amit az egységes formájú Zöld fallal egészítenek ki, ezek a kulturális intézmények nagy részénél már láthatóak. Az installáció jól példázza azt, mennyi mindent tesznek a veszprémi intézmények azért, hogy Veszprém ne csak az EKF évében, hanem hosszú távon is vonzó, zöld város maradhasson. A vállalások között szerepel - intézményenként eltérően -, hogy többek között víztakarékos perlátorokkal (szabályozókkal) szerelték fel a csapokat, szelektív hulladékgyűjtést biztosítanak, támogatják a kerékpáros közlekedést, újrahasználják a csomagolási és papíranyagokat, vagy mellőzik az egyszerhasználatos műanyag eszközöket.

A turisztikai felmérésben résztvevő intézmények:

  • Agóra Veszprém Kulturális Központ 
  • Kabóca Bábszínház
  • Lackó Dezső Múzeum
  • Művészetek Háza Veszprém
  • Pannon Várszínház Színművészetfejlesztési Nonprofit Kft.
  • Veszprémi Petőfi Színház
  • Veszprémi Érsekség
  • Veszprémi Programiroda Rendezvényszervező és Kulturális Kft.
  • Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft.
  • Veszprémi Állatkert (Kittenberger Kálmán Növény- és Vadaspark Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.)

(Fotó: Kovács Bálint)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS