A kizárólag számokban igazolandó és beruházás-orientált turizmus-szemléletet kívánjuk kimozdítani az „értő” turizmus felé – mondta az Üzletemnek Bódis Gábor, a Hungary NEXT alapító-vezetője.
CÉGES LEGEK sorozatunk 10. cikkében a Hungary NEXT legjeit Bódis Gábor alapító osztja meg az olvasóval.
Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:
A turizmus szektorban beütött KAMPÓ számunkra a „Képesség A Marketing Programok Olajozására” értelmezésben azt igazolta, hogy belső erőforrásainkkal: naprakész tudásunkkal, kreatív képességeinkkel, valamint nyitott attitűdünkkel a teljes szektort képesek lehetünk injektálni, bátorítani, ösztönözni abban, hogy a külső kihívásokban a lehetőséget ismerje fel, és lépjen az Újturizmus felé.
Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:
A számos szakmai megkeresés és megjelenés összehangolása, a pályázati munkák koordinálása állandó feladatként jelentkezett és jelentkezik most is. A nehézség, ha lehet így fogalmazni, ilyenkor mindig az, hogy a kreativitás által megkívánt gondolkodási és tervezési szabadság mennyire tolerálja a szoros határidők és adminisztrációs kötöttségek kötöttségét, az ütemezéseket és a projekt-menedzsmentet.
A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:
Egyértelműen az, hogy az Újturizmus alapjait itthon megfogalmazzuk és a gyakorlatba át is ültessük, az ehhez a szemlélethez vezető kooperációs kezdeményezéseinket (szakmai együttműködések adminisztratív határokon és politikai nézeteken felülemelkedve), az adaptációs képességeinket (a legújabb trendekhez és szabályozásokhoz alkalmazkodva) és az inkubációs küldetésünket (támogatási rendszerekből kimaradó, vagy egyéni apró sikereket felmutatni képes vállalkozók és térségek szakmai támogatása) folytassuk.
A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:
Galambos Péter kétszeres Európa-bajnok és ötszörös Világkupa-győztes váci evezős karakterének megjelenítése a turizmusmarketingben azzal, hogy a Hungary NEXT arcaként tudjuk az élsportoló tulajdonságait egy turisztikai fogadóterület kommunikációs és marketing szemléletébe és tevékenységébe sikeresen átültetni. A karakter fontosságának kiemelése indított arra bennünket, hogy a Telekom Hello Biznisz felületein megjelenítsük az idei év négy egyéniségét, ötletét és figuráját „Figure It Out” programunk által.
A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:
Egy adott pályázati rendszerben, amelyben kizárólag adminisztrációs szempontból meghatározott a települések leszűkített körére terjed ki, részben lefedve csupán az adott turisztikai fejlesztési régiót, projektünket mégis racionális és a gyakorlati életben már bevált elvek alapján módosítanunk kellett úgy, hogy az ennek ellenére megvalósítható, értelmét nem vesztő és kivitelezhető maradjon.
A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:
Talán az a fajta szintemelés, ami abban testesül meg, hogy a korábban hazai, inkább településéket, régiókat és vállalkozásokat fejlesztő projektjeinken túl, már határokon átnyúló, Európai Uniós programokat vezetünk, vagy konzorciumi partnerként kapunk felkérést a részvételre, sőt, multinacionális cégekkel is együttműködünk.
A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:
Nem új feladat, de mindig ott kell, hogy legyen a szemünk előtt az új kihívásokban és lehetőségekben is. Ez nem más, mint a „mérő”, kizárólag számokban igazolandó és beruházás-orientált turizmus-szemlélet kimozdítása az „értő” turizmus felé, amely nem GDP- és vendégszám-növekedésben érdekelt, hanem finom-hangolni képes a szereplőket a vendégelégedettség fokozására az információ-dizájn, a látogatói útvonal-dizájn és a kapacitás-dizájn eszközeivel.
Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:
A Dunakanyar térségében elindult turizmusfejlesztési irányok összehangolására és közös megjelenésére létrejött „D4” kezdeményezés szakmai támogatása, rendezvények és kommunikáció formájában, proaktív tervezéssel.
Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:
Szakmai szerepünk már elért egyfajta megkerülhetetlenséget, ugyanakkor a Hungary NEXT további pozícionálására bizonyosan szeretnénk további forrásokat biztosítani.
A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:
Számunkra nincs szakmai szereplőben megtestesíthető konkurens, a legerősebb kihívónk a turisztikai szektor atomizáltsága vagy látszat-egységessége. A színfalak mögött, és hosszú távon is, kizárólag szinergiák ki nem használása az, amit oldani kell, átfordítani közös és bevonó, minden szereplő számára elfogadható megoldásokká. A legyőzni szót nem szeretem.
Ezzel a LEGBONYULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:
A szakmaiságot képviselni, és merni lépni az új megoldások irányába, nem trend követőnek lenni, hanem alakítani a trendet, meghatározni azokat. Nem elszenvedni a turizmus jelenét, hanem meghatározni annak preferált jövőjét és jövőképét a valós, és nem címkézett fenntarthatósági szempontok figyelembe vételével.
(Fotó: Hungary NEXT)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.