Bódis Gábor: Az Újturizmus alapjait ülteti át a gyakorlatba a Hungary NEXT

Bódis Gábor: Az Újturizmus alapjait ülteti át a gyakorlatba a Hungary NEXT
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 11. 30., 11:17

A kizárólag számokban igazolandó és beruházás-orientált turizmus-szemléletet kívánjuk kimozdítani az „értő” turizmus felé – mondta az Üzletemnek Bódis Gábor, a Hungary NEXT alapító-vezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 10. cikkében a Hungary NEXT legjeit Bódis Gábor alapító osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

A turizmus szektorban beütött KAMPÓ számunkra a „Képesség A Marketing Programok Olajozására” értelmezésben azt igazolta, hogy belső erőforrásainkkal: naprakész tudásunkkal, kreatív képességeinkkel, valamint nyitott attitűdünkkel a teljes szektort képesek lehetünk injektálni, bátorítani, ösztönözni abban, hogy a külső kihívásokban a lehetőséget ismerje fel, és lépjen az Újturizmus felé.

Az idei év LEGNEHEZEBB feladata:

A számos szakmai megkeresés és megjelenés összehangolása, a pályázati munkák koordinálása állandó feladatként jelentkezett és jelentkezik most is. A nehézség, ha lehet így fogalmazni, ilyenkor mindig az, hogy a kreativitás által megkívánt gondolkodási és tervezési szabadság mennyire tolerálja a szoros határidők és adminisztrációs kötöttségek kötöttségét, az ütemezéseket és a projekt-menedzsmentet.

A jövő év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Egyértelműen az, hogy az Újturizmus alapjait itthon megfogalmazzuk és a gyakorlatba át is ültessük, az ehhez a szemlélethez vezető kooperációs kezdeményezéseinket (szakmai együttműködések adminisztratív határokon és politikai nézeteken felülemelkedve), az adaptációs képességeinket (a legújabb trendekhez és szabályozásokhoz alkalmazkodva) és az inkubációs küldetésünket (támogatási rendszerekből kimaradó, vagy egyéni apró sikereket felmutatni képes vállalkozók és térségek szakmai támogatása) folytassuk.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

Galambos Péter kétszeres Európa-bajnok és ötszörös Világkupa-győztes váci evezős karakterének megjelenítése a turizmusmarketingben azzal, hogy a Hungary NEXT arcaként tudjuk az élsportoló tulajdonságait egy turisztikai fogadóterület kommunikációs és marketing szemléletébe és tevékenységébe sikeresen átültetni. A karakter fontosságának kiemelése indított arra bennünket, hogy a Telekom Hello Biznisz felületein megjelenítsük az idei év négy egyéniségét, ötletét és figuráját „Figure It Out” programunk által.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a vállalkozás történetében:

Egy adott pályázati rendszerben, amelyben kizárólag adminisztrációs szempontból meghatározott a települések leszűkített körére terjed ki, részben lefedve csupán az adott turisztikai fejlesztési régiót, projektünket mégis racionális és a gyakorlati életben már bevált elvek alapján módosítanunk kellett úgy, hogy az ennek ellenére megvalósítható, értelmét nem vesztő és kivitelezhető maradjon.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

Talán az a fajta szintemelés, ami abban testesül meg, hogy a korábban hazai, inkább településéket, régiókat és vállalkozásokat fejlesztő projektjeinken túl, már határokon átnyúló, Európai Uniós programokat vezetünk, vagy konzorciumi partnerként kapunk felkérést a részvételre, sőt, multinacionális cégekkel is együttműködünk.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

Nem új feladat, de mindig ott kell, hogy legyen a szemünk előtt az új kihívásokban és lehetőségekben is. Ez nem más, mint a „mérő”, kizárólag számokban igazolandó és beruházás-orientált turizmus-szemlélet kimozdítása az „értő” turizmus felé, amely nem GDP- és vendégszám-növekedésben érdekelt, hanem finom-hangolni képes a szereplőket a vendégelégedettség fokozására az információ-dizájn, a látogatói útvonal-dizájn és a kapacitás-dizájn eszközeivel.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

A Dunakanyar térségében elindult turizmusfejlesztési irányok összehangolására és közös megjelenésére létrejött „D4” kezdeményezés szakmai támogatása, rendezvények és kommunikáció formájában, proaktív tervezéssel.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBB pénzt fordítani:

Szakmai szerepünk már elért egyfajta megkerülhetetlenséget, ugyanakkor a Hungary NEXT további pozícionálására bizonyosan szeretnénk további forrásokat biztosítani.

A LEGERŐSEBB konkurenst ezzel lehet legyőzni:

Számunkra nincs szakmai szereplőben megtestesíthető konkurens, a legerősebb kihívónk a turisztikai szektor atomizáltsága vagy látszat-egységessége. A színfalak mögött, és hosszú távon is, kizárólag szinergiák ki nem használása az, amit oldani kell, átfordítani közös és bevonó, minden szereplő számára elfogadható megoldásokká. A legyőzni szót nem szeretem.

Ezzel a LEGBONYULTABB ma megbirkózni az üzleti életben:

A szakmaiságot képviselni, és merni lépni az új megoldások irányába, nem trend követőnek lenni, hanem alakítani a trendet, meghatározni azokat. Nem elszenvedni a turizmus jelenét, hanem meghatározni annak preferált jövőjét és jövőképét a valós, és nem címkézett fenntarthatósági szempontok figyelembe vételével.

(Fotó: Hungary NEXT)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022-12-08 14:41:10
A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzet minden munkavállalót érzékenyen érint, hiszen számos olyan élethelyzet adódhat, amikor újratervezésre van szükség. Mikor érdemes felnőttképzésben gondolkodni, és milyen lehetőségek közül választhatunk?
2022-12-08 13:41:30
A magyarországi munkavállalók 53 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni: kétharmaduk belföldi, egyharmaduk külföldi célpontban gondolkodik – derül ki a Trenkwalder idei Mobilitási Indexéből. Az alkalmazottak a jelenlegi helyzetükkel mérsékelten elégedettek.
2022-12-08 10:21:00
Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) elérhetők a 21RENDNY, 22RENDNY és a 23RENDNY nyomtatványok (Rendelkezés a 2021., 2022. és 2023. évre vonatkozóan a társaságiadó-előleg kedvezményezett célra történő felajánlásáról). A társaságiadó-előleg felajánlásáról rendelkező nyilatkozatok így közvetlenül a webes alkalmazásban is kitölthetők és benyújthatók.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS