Kasza szerint a magyarok fele úgy érzi, annyit ér, amennyi a pénztárcájában van

2021. 10. 29., 16:45

A munkavállalók több mint 50 százaléka úgy gondolja, ha lenne sok jó példa, akkor egyszerűbb lenne pénzt keresnie, minden tizedik megkérdezett pedig maximálisan egyetért azzal, hogy az önértékelése összefüggésben van a pénztárcájával – derült ki egy friss online kutatásból. Kasza Tamás értékesítési szakértő szerint ennek részben történelmi okai vannak, de a család is óriási szerepet játszik abban, hogy mi alapján ítéljük meg magunkat. Figyelmeztetett ugyanakkor, hogy valakinek hiába van hatalmas vagyona, attól még ugyanúgy lehet átlag alatti az önértékelése.

A szomszéd kertje mindig zöldebb – szól az ismert közmondás, ami hatványozottan is igaz a magyar társadalom egy jelentős részére. Bár a nyugat-európai országokhoz hasonlóan hazánkban is egyre többen eszmélnek rá, hogy nem a vagyon határozza meg egy ember értékét, a versenyszellem még mindig benne van a fejekben, és sok munkavállalót céltalanul csak az visz előre, hogy több pénze legyen másoknál.

Egy friss online kutatásból kiderült, hogy egy 1-től 10-ig terjedő skálán, saját bevallása szerint, minden tizedik válaszadónak teljes mértékben összefüggésben van az önértékelése a bankszámlájával. Figyelemre méltó, hogy nagyjából a megkérdezettek fele érzi inkább úgy, hogy annyit ér, amennyi a pénztárcájában van.

Kasza Tamás értékesítési szakértő a megdöbbentő eredményeket úgy értékelte: az csak egy dolog, hogy kinek mekkora vagyona van, az viszont sokkal többet nyom a latban, hogy ettől hogyan érzi magát.

„Minden második magyar családban jellemző, hogy ha valakinek nincs elég pénze, akkor nullának számít. Ezzel sokszor a nők bántják a férjeiket, valamint a szülők a gyermekeiket, de a leggyakoribb mégis az, amikor a nagymama a vasárnapi ebédnél demotiválja az unokáit. Megkérdezi, mennyit keresett a múlt hónapban, majd a szemére hányja, hogy minek dolgozik az adott munkahelyen, mikor a rokonságban más kevesebb erőfeszítéssel is magasabb fizetést kap” – mondta.

A kérdőív arra is választ adott, hogy a pénzügyi sikereiket leginkább a szűk családdal osztják meg a magyarok. Kasza Tamás szerint ennek történelmi okai vannak, az elmúlt évtizedekben sok nehézségen ment át a nemzet, hol a németektől, hol az oroszoktól kellett tartani. Megjegyezte, tudat alatt is visszük tovább az örökséget, hogy ok nélkül elvehetik tőlünk azt, amiért megdolgoztunk.

Van rá igény, hogy a siker titkát eltanuljuk másoktólA kutatás szerint az rendkívül emberfüggő, hogy ki mennyire mutogatja az otthonát, az új autóját. A közösségi médiában a személyes tartalmak posztolása leginkább azon múlik, hogy milyen pozíciót töltünk be a munkahelyünkön. Ha valaki felsővezető, nem feltétlenül szeretné hergelni a beosztottjait, holott a másik oldalon komoly igény mutatkozik arra, hogy a sikert eltanuljuk másoktól.

A válaszadók több mint fele ugyanis úgy gondolja, ha lenne sok jó példa, akkor egyszerűbb lenne pénzt keresnie.

„Az emberek keresik a motivációt, és alapvetően nem éreznék rosszul magukat attól, ha más sikereinek a kulisszatitkaiba tanulás céljából bepillanthatnának. Rengetegen vágynak kifejezetten arra, hogy fejlődjenek és valahogy kitörjenek a mókuskerékből, amihez viszont tényleg jó mintákra lenne szükség. Magyarországon jelenleg ez még csak gyerekcipőben jár, csak kevés igazán sikeres vállalkozó osztja meg a tapasztalatait a kezdőkkel” – értékelt.

Kasza Tamás 2008 szeptemberében éppen azért hívta életre tréningjét, hogy az önértékelés mestereként, a legnevesebb szakértők bevonásával segítsen elindulni minden érdeklődőnek a helyes úton. Azóta 18 ezren szavaztak neki bizalmat, akik fel akarták venni a felgyorsult világ ritmusát.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 12., 21:45
Ki választhatja, milyen nyomtatványon, milyen határidővel? Kell-e arányosítani, hogyan áll át a pénztárgép, mi a teendő a már kiállított számlákkal, nyugtákkal? A NAV honlapján már elérhetők a válaszok a legtöbbeket érintő kérdésekre, jó néhány speciális eset megvilágításával egyetemben.
2025. 02. 12., 13:20
2025. január 2-től jelentős változás lépett életbe a személyi jövedelemadótól mentes juttatások köre tekintetében. A módosítás a sérelemdíjak adómentességét érinti, szigorodtak a feltételek az adómentes kifizetésekre vonatkozóan – hívták fel a figyelmet a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners Ügyvédi Iroda szakértői.
2025-02-13 16:10:00
Már az import hajtja a magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép riportjának legújabb kiadásából.

  Rovathírek: HIPA

A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS