Még az 1970-es években döntöttek arról, hogy a szlovák fővárosban is metrót építenek. A munkálatok 15 évvel később, 1988-ban el is kezdődtek, amikor a Duna állomáson sor került az alapkőletételre.
A tervek szerint a metró Pozsonyligetfalut kötötte volna össze a városközponttal – írja a hirek.sk.
A Duna jobb oldalán öt, a bal oldalán négy állomást terveztek. A projekt költségvetését akkor 12 milliárd csehszlovák koronában határozták meg, a munkálatok befejezését 2000-re tervezték, de 1990 májusában az építkezést leállították.
Addig mintegy 14 méteres szakasz készült el. 2019. január 25-én a Cresco Group társaság kérvényezte, hogy a metró helyett villamos vonalat építsen, a metró addig elkészült szakaszát és az építést biztosító átmeneti létesítményeket pedig felszámolhassa. Az engedélyezési eljárás most is tart.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.