Reális felvásárlási árakat követelnek a kistermelők Szerbiában

2021. 07. 23., 10:30

Szerbia gazdaságának legveszélyeztetettebbjei azok a kistermelők, akik legfeljebb 5 hektáron gazdálkodnak – állítja Milan Prostran agrogazdasági elemző.

Nagy port kavart a múlt héten, amikor a kistermelők több tonna paradicsomot osztottak szét ingyen Leskovac központjában. A tiltakozással a termény alacsony felvásárlási árára szerették volna felhívni az illetékesek figyelmét – írja a Magyar Szó.

A 10–25 dináros nagykereskedelmi árakért a termelők az államvezetést okolják, amely szavaik szerint annak ellenére is megengedi a környező országokból a behozatalt, hogy a helyi gazdák elegendő mennyiségű paradicsomot termelnek.

A Közép-európai Szabadkereskedelmi Megállapodás (CEFTA) ugyanis lehetővé teszi az áru szabad áramlását Albánia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Moldávia, Szerbia és Montenegró között, így a dél-szerbiai üzletek polcait elárasztották az albán termények.

A kistermelők azt követelik, hogy az illetékesek sorolják be a stratégiailag fontos növénykultúrákhoz a paradicsomot, ez ugyanis lehetővé tenné azt, hogy június elsejétől öt hónapon át berekesszék a termény külföldi behozatalát.

„Elég szabadon értelmezzük a CEFTA-megállapodást, így bármilyen áruforgalom-korlátozás bevezetésére úgy tekintünk, mint a nemzetközi kereskedelmi egyezmény megszegésére. Ezen változtatnunk kell, hiszen az uniós megállapodás is 765 milliárd dollárra korlátozza a szabadon áramló áruforgalmat az országok között” – hangsúlyozta Milna Prostran,

A szakértő szerint a paradicsomtermelőknek anyagi támogatásra van szükségük ahhoz, hogy újra be tudjanak fektetni a termelésbe.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS