Reális felvásárlási árakat követelnek a kistermelők Szerbiában

2021. 07. 23., 10:30

Szerbia gazdaságának legveszélyeztetettebbjei azok a kistermelők, akik legfeljebb 5 hektáron gazdálkodnak – állítja Milan Prostran agrogazdasági elemző.

Nagy port kavart a múlt héten, amikor a kistermelők több tonna paradicsomot osztottak szét ingyen Leskovac központjában. A tiltakozással a termény alacsony felvásárlási árára szerették volna felhívni az illetékesek figyelmét – írja a Magyar Szó.

A 10–25 dináros nagykereskedelmi árakért a termelők az államvezetést okolják, amely szavaik szerint annak ellenére is megengedi a környező országokból a behozatalt, hogy a helyi gazdák elegendő mennyiségű paradicsomot termelnek.

A Közép-európai Szabadkereskedelmi Megállapodás (CEFTA) ugyanis lehetővé teszi az áru szabad áramlását Albánia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Moldávia, Szerbia és Montenegró között, így a dél-szerbiai üzletek polcait elárasztották az albán termények.

A kistermelők azt követelik, hogy az illetékesek sorolják be a stratégiailag fontos növénykultúrákhoz a paradicsomot, ez ugyanis lehetővé tenné azt, hogy június elsejétől öt hónapon át berekesszék a termény külföldi behozatalát.

„Elég szabadon értelmezzük a CEFTA-megállapodást, így bármilyen áruforgalom-korlátozás bevezetésére úgy tekintünk, mint a nemzetközi kereskedelmi egyezmény megszegésére. Ezen változtatnunk kell, hiszen az uniós megállapodás is 765 milliárd dollárra korlátozza a szabadon áramló áruforgalmat az országok között” – hangsúlyozta Milna Prostran,

A szakértő szerint a paradicsomtermelőknek anyagi támogatásra van szükségük ahhoz, hogy újra be tudjanak fektetni a termelésbe.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-01-30 17:22:00
Január 26-án, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond Awards 2022-es elismeréseit. Idén ismét a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Megbízója”, a Kreatív Vonalak Kft. pedig a tavalyi évhez hasonlóan „Az Év Ügynöksége” díjat nyerte el. „Az Év Marketingnagykövete” címet pedig a Pentacom ügynökség érdemelte ki a 29 tagú, meghatározó hazai hirdetőkből és ügynökségi szakemberekből álló zsűri szavazatai alapján.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS